Gå til innhold

Benkpress til kloss


Aldara

Anbefalte innlegg

Er det noen som har ekstremt gode erfaringer med økning i styrke etter å ha kjørt benkpress til kloss?

Har ikke prøvd klossen før men lurer på å kjøre noen uker med 90% av maks til kloss for å se om jeg kan klare å komme over terskelen jeg er på for tia. Svakest i bunn, sterkest nær lokcout.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er svakest i bunn, jobb med å få med latsen og legdrive i bunne av løfte. Pass også på at armene ikke flarer ut for mye, da mister du alle elementene ovenfor pluss mye av tricepsstyrken. Ville heller anbefaler deg pausebenk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei... benkepresse med stop er notert. Kaosbenken tror jeg at jeg dropper ...

Er det mulig at jeg tar feil forresten? At jeg innbiller meg at jeg er svakest i triceps, at brystmusklene egentlig er svakest?

Kaosbenk krever litt ekstra dulling, siden man må binde opp vektene og sånn.

Tja, hvor er løftet tyngst? Sliter du mest med å få låst ut albuene eller med å å få stanga opp fra kassa?

Slik jeg forstår det er det ihvertfall veldig vanlig for de fleste med sterkere armer enn bryst i benken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkpress til kloss vil styrke triceps aktivering and gjøre denne muskelen større og sterkere. Benkpress med smalt grep til kloss er en av mine all time favoritter for triceps! OK, jeg bruker egentlig ikke “kloss” da, jeg bare pakker to 2.5 kilos plater inn I et håndkle og legger pakka over brystet og det er enda bedre…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benk til kloss har kanskje aller mest for seg om en er svak i lockout og trenes derfor mye av de som løfter med drakt siden drakta hjelper mye i bunn. Men noen få økter i blant til kloss med ganske tunge vekter synes jeg kan hjelpe ganske bra på å komme forbi terskler. Det gjør at en blir vant til å løfte med tyngre vekter og når vekta kjennes lettere i topposisjon får man gjerne en bedre følelse gjennom hele løftet. Det psykiske aspektet med løftinga har ganske mye å bety.

Ellers støtter jeg det å trene med overdreven stopp også. Gjør gjerne det på volumdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaosbenk krever litt ekstra dulling, siden man må binde opp vektene og sånn.

Tja, hvor er løftet tyngst? Sliter du mest med å få låst ut albuene eller med å å få stanga opp fra kassa?

Slik jeg forstår det er det ihvertfall veldig vanlig for de fleste med sterkere armer enn bryst i benken .

Tyngst når stanga er i bunn og skal opp igjen... Da er det bom stopp. Om jeg får litt hjelp opp fra kassa så greier jeg jo gradvis å ta over. Derfor jeg tenkte at benk til kloss kanskje kunne være tingen i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyngst når stanga er i bunn og skal opp igjen... Da er det bom stopp. Om jeg får litt hjelp opp fra kassa så greier jeg jo gradvis å ta over. Derfor jeg tenkte at benk til kloss kanskje kunne være tingen i en periode.

Da ville jeg anbefalt benk med stopp, siden det jo er her du er svakest. Stopp på alle reps,alltid. laaaang stopp.

Shit works.

Med mindre du vil gå over til å alltid trene med kloss,så er det jo lite poeng i å hoppe over å utbedre en svakhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg anbefalt benk med stopp, siden det jo er her du er svakest. Stopp på alle reps,alltid. laaaang stopp.

Shit works.

Med mindre du vil gå over til å alltid trene med kloss,så er det jo lite poeng i å hoppe over å utbedre en svakhet?

Skal prøve par uker med stop. Kjører du med lang stopp igjennom hele økta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Tyngst når stanga er i bunn og skal opp igjen... Da er det bom stopp. Om jeg får litt hjelp opp fra kassa så greier jeg jo gradvis å ta over. Derfor jeg tenkte at benk til kloss kanskje kunne være tingen i en periode.

Styrke triceps og skuldre, samt få latsen med involvert i løftet.

Dersom grepet ditt er for smalt (veldig få har for smalt grep...), kan dette resultere i at albuene er for langt bak kroppen i bunnen av løftet, som vil gjøre første del vanskelig. SPESIELT om førstnevnte ikke er særlig sterke ift brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant emne! Såvidt jeg har forstått det da - når jeg er sterkest i bunn, men sliter når jeg kommer ca halvveis vil det være en fordel å trene med kloss en periode? Må prøves :):nin:

Teknikken bør sjekkes først, men du kan prøve f.eks spoto-press, der du pauser 1-2 sec 3-5 cm over brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...