Gå til innhold

Veien til 200kg RAW i benkpress.


burny_

Anbefalte innlegg

Eneste tipset jeg kan gi deg da er å ikke gå i de klassiske feilene:

1) Bruke et generisk program som ikke er tilpasset dine svakheter

2) Bruke et program med en målvekt som ikke blir evaluert og revurdert fortløpende.

1 løser du enten ved å melde deg inn i KK67 og få noen andre til å gjøre det for deg, ev Mike Tuchscherer eller Boris Sheiko. Alternativt kan du selv lese deg opp på alt du trenger å vite for å forstå hvor og hvorfor du er svak i benk (force curve analyse er et fint sted å begynne, samme med Mel Siff sin bok supertraining kapitlene om strength-power og power-strength) og hva du må gjøre for å korrigere det.

2 løser du ved å ha kortere makro og mesosykluser eller lettest med dynamisk programmering.

3 nevnte jeg frekvens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste tipset jeg kan gi deg da er å ikke gå i de klassiske feilene:

1) Bruke et generisk program som ikke er tilpasset dine svakheter

2) Bruke et program med en målvekt som ikke blir evaluert og revurdert fortløpende.

1 løser du enten ved å melde deg inn i KK67 og få noen andre til å gjøre det for deg, ev Mike Tuchscherer eller Boris Sheiko. Alternativt kan du selv lese deg opp på alt du trenger å vite for å forstå hvor og hvorfor du er svak i benk (force curve analyse er et fint sted å begynne, samme med Mel Siff sin bok supertraining kapitlene om strength-power og power-strength) og hva du må gjøre for å korrigere det.

2 løser du ved å ha kortere makro og mesosykluser eller lettest med dynamisk programmering.

3 nevnte jeg frekvens?

2. Fordelen med dette, vs et program du baserer på din nåværende maks? :)

Utdyp gjerne på alt, du som har prøvd mye forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faila på 180kg i dag. 170kg gikk veeldig lett, var helt sikker på at 180kg skulle gå. Men jeg har aldri kjent på 180kg før så tror jeg ble litt psyka ut når jeg løfta av. Skal legge til litt benk på kloss fremover, for å bli tryggere på tunge vekter.

Tips:

For min del, benk til kloss for å vende seg til tyngre vekter: ikke noe eg fikk mye utav på raw benken.

Men floorpress og decline benk derimot, gull! Lå alltid 10kg over den vanlige benken i de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...