Gå til innhold

Kundeoversikt/database?


Shiftry

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har jobbet som Personlig Trener/treningsveileder en stund nå, og har bestemt meg for att dette er noe jeg vill satse på..

Det jeg lurer på er hvordan dere som jobber som PT holder oversikt over kunder?

Tenker da på ting som timeplan/ukesplan, kjøpte timer, profil på hver enkelt kunde med mål, program, fremgang osv...

Spesielt ute etter innspill fra folk som driver privat eller har eget system, ikke de som har programvare gjennom jobben...

Dette siden jeg på sikt vill gå over til å drive som selvstendig PT, og ikke liker systemet vi har på treningssenteret nå!

Har dere arkiv, papir, notater osv?

Ser noen annbefaler xl (Google) men det kan vell bli litt avansert?

Program på pc? Forslag?

Applikasjoner til nettbrett/mobil? Ser Afpt har en ny App ute - http://new.afpt.no/?page=22&title=pamelding&study_id=30 -

Erfaringer rundt denne? Eller tilsvarende?

Kan være greit att det også er mulig å skrive ned litt informasjon om hver enkelt kunde, slags "huskeliste" om interesser osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager notater/kladder fra første timene på ark. Så lage treningsporgram med exel.

Timeoversikt har jeg på kalenderen på mobilen. Skriver det som "3/10 Kristin" hvor 3 er hvilke time vi har nå, og 10 er antall timer kjøpt.

Lager også et exel dokument for registrering av timer i tillegg, og betaling.

Mer avanserte systemer syns jeg bir stress. Jeg liker bedre å kunne kladde raskt på ark enn å notere på en pad under timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager notater/kladder fra første timene på ark. Så lage treningsporgram med exel.

Timeoversikt har jeg på kalenderen på mobilen. Skriver det som "3/10 Kristin" hvor 3 er hvilke time vi har nå, og 10 er antall timer kjøpt.

Lager også et exel dokument for registrering av timer i tillegg, og betaling.

Mer avanserte systemer syns jeg bir stress. Jeg liker bedre å kunne kladde raskt på ark enn å notere på en pad under timene.

Ok, høres enkelt og greit ut :)

Hvordan er det å bruke excel? Er det avanserte greier å sette seg inn i?

Har aldri brukt det før, hvordan annbefaler du å starte der? Videoer/gjennomganger via Google?

Lager du bare en oversikt over øvelse/reps/sett osv, eller legger du inn prosenter og progresjon også?

Har sett en del oppsett på nettet og det hadde vært gøy å kubbe gjøre det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, høres enkelt og greit ut :)

Hvordan er det å bruke excel? Er det avanserte greier å sette seg inn i?

Har aldri brukt det før, hvordan annbefaler du å starte der? Videoer/gjennomganger via Google?

Lager du bare en oversikt over øvelse/reps/sett osv, eller legger du inn prosenter og progresjon også?

Har sett en del oppsett på nettet og det hadde vært gøy å kubbe gjøre det selv :)

Jeg holder det simpelt.

Skriver: Bokstav - øvelse - sett - reps - intensitet - notat (og for noen tempo, og hviletid mellom sett)

For noen lager jeg faser med utvikling uke for uke, men for de fleste lager jeg 2 ulike økter og simply skriver over når vekta øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, har tilgang på exorlive :)

Får du oversikt over kunder der? Burde vell kanskje sette meg inn i det!

Jeg bruker mest exorlive for å lage øktplaner for kundene :) Men ja, du har et "kundekort" for hver kunde, med kontaktinfo, delmål og mål, kroppsmål og vekt, loggføre progresjon og loggføre på kalender alle øktene.

Ganske ålreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...