Gå til innhold

Vinterdepresjon/tretthet


Swålruz

Anbefalte innlegg

+1

Dersom en ikke får dagslys(blått lys) på dagen men utover kvelden fra pc, tv, iphone, ipad kan dette også forstyrre døgnrytmen, anbefaler https://justgetflux.com/

Fantastisk! Jeg har vært på PCen i noen timer nå med f.lux på. Jeg merka ikke noen forskjell når det sto på, så jeg prøvde å skru av.. Fy flate! Ble helt blenda jo! Og av blått lys? Er det dette jeg har stirra på i timesvis hver kveld? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pc og gluping telefon før leggetid er nono

Som nevnt, stabil døgnrytme er alfa og omega!.

Hvis du har mulighet, bruk mye tid ute. Hvis det plutselig dukker opp en dag med blå himmel og sol så kansellerer jeg alle planer og går en lengre tur opp på nærmeste fjelltopp.

Kaffi eller koffein holdige drikker kan føkke skikkelig med døgn rytmen min.

Nevnte jeg ute? Mulig det er det viktigste jeg gjør... Selv om det er overskyet så føler jeg at jeg har utbytte av å være ute høst/vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...