Jump to content
Swålruz

Vinterdepresjon/tretthet

Recommended Posts

+1

Dersom en ikke får dagslys(blått lys) på dagen men utover kvelden fra pc, tv, iphone, ipad kan dette også forstyrre døgnrytmen, anbefaler https://justgetflux.com/

Fantastisk! Jeg har vært på PCen i noen timer nå med f.lux på. Jeg merka ikke noen forskjell når det sto på, så jeg prøvde å skru av.. Fy flate! Ble helt blenda jo! Og av blått lys? Er det dette jeg har stirra på i timesvis hver kveld? :eek:

Fortsetter under...

Pc og gluping telefon før leggetid er nono

Som nevnt, stabil døgnrytme er alfa og omega!.

Hvis du har mulighet, bruk mye tid ute. Hvis det plutselig dukker opp en dag med blå himmel og sol så kansellerer jeg alle planer og går en lengre tur opp på nærmeste fjelltopp.

Kaffi eller koffein holdige drikker kan føkke skikkelig med døgn rytmen min.

Nevnte jeg ute? Mulig det er det viktigste jeg gjør... Selv om det er overskyet så føler jeg at jeg har utbytte av å være ute høst/vinterstid.

Solarium, melatonin (kjøp fra biovea), badstue.

Har vel ikkje vært ein vinter siden min første sydentur rundt midtvinters når eg var 8-10år gammel at eg ikkje har hatt lyst til å flytte ned til rundt equator :p

Fantastisk! Jeg har vært på PCen i noen timer nå med f.lux på. Jeg merka ikke noen forskjell når det sto på, så jeg prøvde å skru av.. Fy flate! Ble helt blenda jo! Og av blått lys? Er det dette jeg har stirra på i timesvis hver kveld? :eek:

I know..!:sour:

Annonse