Gå til innhold

Hvordan bli mykere?


Viken

Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert ikke den eneste som har problemer med å være "stiv som en stokk".

Og lurer på hvordan folk tøyer ut?

Jeg har selv veldig stiv fra toppen og ned. spesielt knær og hofter.

Hvordan tøyer man ut overkroppen? Har med tiden bare blitt stivere og stivere i overkroppen.

Hva er grunnen til dette og hva kan jeg gjøre for å bli mykere i skuldre osv?

Takker for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er stiv noen steder og supermyk andre steder.

Men jeg har begynt å tøye mye mer igjen ettersom jeg savner å være myk som jeg en gang var da jeg var danser ;)

Så her er det forsiktig tøying de veiene jeg er myk og hardere tøying der jeg er stiv. Jeg SKAL ned i spagaten igjen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv som en stokk er for meg, at jeg kommer ned til midten av leggen. å komme lengre ned enn 90grader på knebøyen er ikke mulig! senene i skuldrene mine spiller gitar på yttersiden av skulder kulen når jeg beveger den rundt!

Vurderer å beygnne å svømme, for å løsne opp! men hvilke strekke øvelser jeg skal ta er jeg usikker på?!

Hva gjør dere andre for å bli mykere?

Ja, 20 år med fotball har satt sine spor! Savner den fleksibiliteten man hadde når man var 7! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stiv som en stokk er for meg, at jeg kommer ned til midten av leggen. å komme lengre ned enn 90grader på knebøyen er ikke mulig! senene i skuldrene mine spiller gitar på yttersiden av skulder kulen når jeg beveger den rundt!

Vurderer å beygnne å svømme, for å løsne opp! men hvilke strekke øvelser jeg skal ta er jeg usikker på?!

Hva gjør dere andre for å bli mykere?

Ja, 20 år med fotball har satt sine spor! Savner den fleksibiliteten man hadde når man var 7! :ninja:

Jeg tøyer som sagt litt forsiktig de veiene jeg er myk.. Tøyer både før og etter trening på de to dagene jeg trener bein.

Tøyer litt hardere de veiene jeg ikke er myk :( Men det er kun innsiden på lårene jeg er stiv og litt i hamstring, men hamstringen er lett å tøye for miin del.

Jeg veit ikke hva disse tøyeøvelsene min heter, men jeg tøyer som jeg gjorde "før i tida " :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til naprapat til sånne ting. Du kan sikkert komme deg ned noen cm mot gulvet, men ikke pokker om jeg tror du klarer å strekke ut en halvmeter :p

Få en proff til å se om du har låsninger i ledd eller muskler, og få samtidig veiledning til hvordan du kan forbedre bevegeligheten. Stretching og tøying bruker jeg som dynamisk opp/nedvarming, og aldri for å øke leddutslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett av nyttårs forsettene mine var å kunne ta i bakken med strake bein! må jo være mulig! må bare finne den beste måten å nå det målet på :)

Har hatt mine timer hos muskelterapaut. han sier jeg er stiv som utrent kar på 70! så noe MÅ gjøres! :p

Hehe.. er d bare jeg som har hørt utrykket, stiv som en stokk? nei, det var ikke ment på noen annen måte enn stiv i musklene!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett av nyttårs forsettene mine var å kunne ta i bakken med strake bein! må jo være mulig! må bare finne den beste måten å nå det målet på :)

Har hatt mine timer hos muskelterapaut. han sier jeg er stiv som utrent kar på 70! så noe MÅ gjøres! :p

Hehe.. er d bare jeg som har hørt utrykket, stiv som en stokk? nei, det var ikke ment på noen annen måte enn stiv i musklene!;)

Stiv som en stokk en velbrukt setning her på Østlandet i alle fall :p

Jeg tar med begge håndflatene i gulvet om jeg står med beina samla og helt rette.... Kommer så langt ned at jeg lett kan bøye armene :D Den veien er jeg myk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stiv som en stokk en velbrukt setning her på Østlandet i alle fall :p

Jeg tar med begge håndflatene i gulvet om jeg står med beina samla og helt rette.... Kommer så langt ned at jeg lett kan bøye armene :D Den veien er jeg myk..

Jeg må si jeg liker bildet ditt Jane (fordi du er så veltrent :D) . Men jeg er også stiv...som en stokk på østlandet, og lurte på, siden du er så grasat myk, har du noen tips til oss stive stokker ? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. har iallefall aldri hørt den setningen med den betydningen her på vestlandet! :p men begynner på nytt program idag!

Så skal hive inn noen øvelser både før og etter trening! håper på å se framgang etter kort tid! ;)

Så klarer eg sikkert ta håndflaten i gulvet eg og! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett av nyttårs forsettene mine var å kunne ta i bakken med strake bein! må jo være mulig! må bare finne den beste måten å nå det målet på :)

Har hatt mine timer hos muskelterapaut. han sier jeg er stiv som utrent kar på 70! så noe MÅ gjøres! :p

Hehe.. er d bare jeg som har hørt utrykket, stiv som en stokk? nei, det var ikke ment på noen annen måte enn stiv i musklene!;)

Jeg er mye stiv rundt og har det som karakteriseres som "korte muskler" (naprapaten ødela den hydrauliske benken sin da han skulle fikse på midtre del av ryggen min :D ), men jeg kan legge fingrene i bakken når jeg er kald og håndflaten når jeg er nogen lunde varm. Naprapater ser på helheten i kroppen din og kan finne ubalanser. Å begynne å stretche løs om det er noe annet som sperrer er dumt.

For egen del har jeg satt knebøy og markløft på hold grunnet kranglete hofte og kne. Jeg kunne sikkert trent meg gjennom en stund eller levd med vondter og auer, men velger heller å få noen til å sjekke ut *hvorfor* de har blitt teite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg liker bildet ditt Jane (fordi du er så veltrent :D) . Men jeg er også stiv...som en stokk på østlandet, og lurte på, siden du er så grasat myk, har du noen tips til oss stive stokker ? :p

Takk... :D

Kan skrive litt mer om hvordan jeg tøyer i kveld. Er på jobb og har kun tlf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har begynt med dagleg tøyeprogram. Dynamisk tøying, eg har ikkje noko tru på statisk.

Squat-to-stand med brei beinstilling var ganske tungt når eg ikkje var i treningsmodus, der er heilt sikkert. Heile kroppen har godt av å bli meir fleksibel, men i hovudsak er målet å bli meir mobil i beina og ryggen for å kunne halde det rett på knebøy og markløft. Skader sikkert ikkje for oppspenninga i benken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...