Gå til innhold

Biorytme


xxKristinexx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til dere som kjenner til biorytme, altså at en spiser fett tidlig på dagen og mye karbohydrater til kvelds, hva hjelper det for? Får en mer muskler eller mindre fett? Aner ikke :p

Foreslår at du søker på forumet, det er svært mange tråder rundt denne dietten, både med forslag til type mat, måltidsrytme, resultater osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det passer meg fordi jeg ofte får cravings/får sug i magen av karbs. Så havregrøt til frokost får meg til å ville spise mer etter en times tid... Derfor føler jeg meg mettere og mer stabil med biorytme. Følger det dog ikke så slavisk lenger som før.

Ingen mirakelkur, kun et spisemønster for dem som føler at det passer dem :) Akkurat som periodisk faste er genialt for dem som klarer å gå uten mat til langt utpå formiddagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg synes egentlig at dette passer meg også, da jeg egentlig alltid har spist slik uten å vite at det fantes noe som heter biorytme ;) Men det blir litt fett til middager, pga. fett i stekepanne og sauser.. Men antar at det ikke gjør noe, om en ikke får noe resultater av biorytme, kun at en foretrekker å spise slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, jeg synes egentlig at dette passer meg også, da jeg egentlig alltid har spist slik uten å vite at det fantes noe som heter biorytme ;) Men det blir litt fett til middager, pga. fett i stekepanne og sauser.. Men antar at det ikke gjør noe, om en ikke får noe resultater av biorytme, kun at en foretrekker å spise slik?

Det totale matinntaket i løpet av dagen er det eneste som har noe betydelig å si. Når du spiser maten din har mer med personlig preferanse å gjøre.

Det fins studier som viser bedre resultater av å spise mest karbs og kalorier om kvelden, men det fins visst andre som har vist det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg synes egentlig at dette passer meg også, da jeg egentlig alltid har spist slik uten å vite at det fantes noe som heter biorytme ;) Men det blir litt fett til middager, pga. fett i stekepanne og sauser.. Men antar at det ikke gjør noe, om en ikke får noe resultater av biorytme, kun at en foretrekker å spise slik?

Man trenger ikke holde seg til null fett til middagen, ei heller null karbs til frokost, for å følge biorytme ;) Les Børge Fagerli's artikler, så ser du hva det konkret går ut på :)

edit: http://fitnessbloggen.no/intervju-med-borge-fagerli/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale deg å lese Børges artikler som de over her sier ja.. Jeg har spist etter Biorytme en stund nå og stortrives med det da jeg jobber som danselærer og trener/er mye aktiv fra kl 16-21 på kvelden og kommer hjem til en skikkelig carb-fest :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser et Biorytme prinsippene og føler det fungerer bra for meg. Jeg har gått ned 4 cm rundt magen, samtidig som vekta har økt med 2 kg på 7 uker :). Men det skyldes nok også andre faktorer også, men Biorytme kan helt klart være en bidragsyter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får høre med Børge! :)

Slik jeg oppfatter det jeg leser av han nå, så har han blitt veldig glad i karbohydrater og det virker også som han nå sier at "underskudd er underskudd", altså at en kalori er en kalori, noe som jo motstrider en del av prinsippene i biorytme og også ting han har sagt før med tanke på matvalg og slikt.

Så sant jeg ikke har misforstått noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får høre med Børge! :)

Slik jeg oppfatter det jeg leser av han nå, så har han blitt veldig glad i karbohydrater og det virker også som han nå sier at "underskudd er underskudd", altså at en kalori er en kalori, noe som jo motstrider en del av prinsippene i biorytme og også ting han har sagt før med tanke på matvalg og slikt.

Så sant jeg ikke har misforstått noe da.

Det han har modifisert er at man ikke trenger å kjøre så voldsomt lavt på karbs om morgenen. Man kan godt spise karbs til alle måltid, men han anbefaler å spare mye carbs og litt ekstra proteiner til siste måltidet, eventuelt de to siste.

Det er ivertfall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han har modifisert er at man ikke trenger å kjøre så voldsomt lavt på karbs om morgenen. Man kan godt spise karbs til alle måltid, men han anbefaler å spare mye carbs og litt ekstra proteiner til siste måltidet, eventuelt de to siste.

Det er ivertfall slik jeg har forstått det.

Høres ut som 'old school' bodybuilding slik jeg lærte når jeg ble introdusert til trening for 12 år siden. Små balanserte måltider gjennom dagen, med det største inntaket henholdsvis før og etter trening. Mindre på hviledager.

Sunn fornuft, med andre ord.

Litt av en rundreise før vi er tilbake til start. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...