Gå til innhold

Måltider


resimonsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor ikke olje eller smør? Det blir jo 1000x bedre da, fett er sunt og viktig for deg. Så lenge du passer på mengden og teller det med i dagens kalorier er det jo null stress.

Herregud, hun har vell sine grunner for hvorfor hun steker uten olje eller smør? Trenger ikke tenke mer en 5 sek for å finne noen potensielle årsaker til hvorfor hun ikke gjør det :)!

Så lenge hun teller det med i dagens kalorier ja.. kanskje hun foretrekker å bruke de kaloriene på andre ting enn smør og olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tråden legger jeg ut hva jeg lager til middag osv.

WOK

[ATTACH]149967[/ATTACH]

- Kyllingfilet stekt i panne med vann. OPS! Ikke olje eller smør!

- Brokkoli, blomkål, gulrøtter først kokt også wokket

- Eggnudler, ikke vanlig nudler!

+ salat! :) Veeeldig godt!

Det finnes en egen "hva spiste du til middag"-tråd ... kanskje like greit å bidra der? Eller tenkte du at dette skulle være en slags samletråd for alle dine middager? Og oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke olje eller smør? Det blir jo 1000x bedre da, fett er sunt og viktig for deg. Så lenge du passer på mengden og teller det med i dagens kalorier er det jo null stress.

Jeg syntes ikke det er noe forskjell med vann eller olje, så hvorfor ikke droppe det? :)

Dere kan jo velge selv, men dette syntes jeg er godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun har vell sine grunner for hvorfor hun steker uten olje eller smør? Trenger ikke tenke mer en 5 sek for å finne noen potensielle årsaker til hvorfor hun ikke gjør det :)!

Så lenge hun teller det med i dagens kalorier ja.. kanskje hun foretrekker å bruke de kaloriene på andre ting enn smør og olje?

Takk, og ja, stemmer. Teller det med og bruker kaloriene på andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun har vell sine grunner for hvorfor hun steker uten olje eller smør? Trenger ikke tenke mer en 5 sek for å finne noen potensielle årsaker til hvorfor hun ikke gjør det :)!

Så lenge hun teller det med i dagens kalorier ja.. kanskje hun foretrekker å bruke de kaloriene på andre ting enn smør og olje?

Det kan godt hende! Men det virker jo ofte som om det er en generell redsel for fett i en del populærfitnessvitenskap (yep, it's a word), så tenkte det var verdt å spørre. Spesielt siden jeg har lært at jeg syns ting blir mye diggere med smør/olje!

Jeg syntes ikke det er noe forskjell med vann eller olje, så hvorfor ikke droppe det? :)

Dere kan jo velge selv, men dette syntes jeg er godt ;)

For all del, skal ikke nekte deg det! Var ment som ett spørsmål/tips, ettersom jeg personlig syns ting er mye bedre med fett olje/smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende! Men det virker jo ofte som om det er en generell redsel for fett i en del populærfitnessvitenskap (yep, it's a word), så tenkte det var verdt å spørre. Spesielt siden jeg har lært at jeg syns ting blir mye diggere med smør/olje!

For all del, skal ikke nekte deg det! Var ett ment som ett spørsmål/tips, ettersom jeg personlig syns ting er mye bedre med fett olje/smør.

Det kommer alltid til å være ting jeg liker som ikke andre liker, og motsatt. Er selvfølgelig lov til å spørre. Føler jeg ble narret for hva jeg skrev, men er ei jente som ikke lar meg lett påvirke av de som ikke klarer å komme med fine ting å si. Tar selvsagt i mot kritikk ;) Men er vel mitt innlegg, og hva jeg spiser, så da skriver jeg akkurat slik det er.

Har også hørt smør og olje er et neinei, men dette bryr jeg meg ikke noe om. Det er bare fordi jeg ikke har lyst å spise det at jeg la være.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :)

Idag hadde jeg pølse i lompe. Med ketchup. UTEN sprøstekt løk. Lompa var bauerlompe. IKKE vanlig lompe.

Du får bare svare og le så mye du vil. Jeg gidder egentlig ikke bruke tid på din tåpelige kommentar.

MEN.

Det er mye mer fett i vanlige nudler (Type Mr. Lee/YumYum osv.), og disse nudlene lages med palmeolje(noe jeg er sterkt i mot), som (til tross for at den er vegetabilsk) inneholder mye mettet fett. Det er ikke palmeolje i eggenudler, og i tillegg inneholder disse mindre salt. Så eggenudlene vil være et sunnere alternativ.

Så hvis ikke du har noe fint å si eller noe som gir mening, så trenger du ikke komme her å slenge kommentarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer alltid til å være ting jeg liker som ikke andre liker, og motsatt. Er selvfølgelig lov til å spørre. Føler jeg ble narret for hva jeg skrev, men er ei jente som ikke lar meg lett påvirke av de som ikke klarer å komme med fine ting å si. Tar selvsagt i mot kritikk ;) Men er vel mitt innlegg, og hva jeg spiser, så da skriver jeg akkurat slik det er.

Har også hørt smør og olje er et neinei, men dette bryr jeg meg ikke noe om. Det er bare fordi jeg ikke har lyst å spise det at jeg la være.

:)

Det er helt greit det :) Bare husk å få i deg nok fett gjennom andre kilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

LASAGNE

Kjempe god lasagne til middag!

1stk:

- karbonade kjøttdeig

- spelt lomper/ eller squash

- Cottage cheese

- Lett Ost

Veldig enkelt å lage.

- Stek opp kjøttdeigen og legg et lag i bunnen av formen. Oppå dette legger du et lite lag med cottage cheese, og derretter et lag med enten spelt lomper, eller squash (bruk en ostehøvel og høvle squashen med, så legger du det som et lag over cottage cheesen). Deretter samme igjen: kjøttdeig oppå, så cottage cheese, også lett ost til slutt.

Dette kan stekes i forvarmet ovn på 200 grader, i ca 30 minutter.

Kjempe godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...