Gå til innhold

Kalorioverskudd og muskeltap ?


tipptopp

Anbefalte innlegg

1 mnd siden sist inbody... Dette har skjedd:

Fra ---> Til

  • 76,8kg - 77,3kg
  • 13,4 - 13,8 i Fett prosent
  • 66.5kg - 66.6kg Fett fri masse
  • 10.3kg - 10,7kg Fett masse

Har siste mnd ligge på ca 3000 på treningsfri -3400kalorier på treningsdager å ca. 250g proteiner

Tanita vekta påstår at jeg har gått ned 300g muskler i overkroppen men økt muskler i bein og armer (400g) slik at jeg totalt er opp 100g muskelmasse...

Er 100% sikker på kalorioverskudd hver dag siste 30 dager!! og har over 200g proteiner hver dag innabords...

Trener 4 split

Dag1:

Rygg

Nedtrekk bredt 5 x 5

Chins 5 x 5

Stang roing 5 x 5

Mark 5 x 5

Biceps 2 øvelser

Dag 2:

Bryst

Benk (manualer)

Skråbenk (manualer)

Dips

Decline i smith

Skrå i smith (veldig bredt)

Triceps 2 øvelser

Dag 3:

Bein 4

Knebøy

Beinpress

leg curl

Nordic hamstring

Chins

Dag 4

Skuldre

Militærpress

Front raise

Skulderpress

Revers flyes

Dips

Dag 5 hvile... så repeat... trener uansett om det er helg eller ikke...

Normal næringsinntak ligger på dette

Energi:

3251

Fett:

121.91

Karbohydrat:

261.61

Protein:

264.53

Som målingene under viser så skal jeg ha mistet 300g med muskelmasse på overkroppen... :cry:

Så spm er ... HVA FAEN GJØR JEG GALT???? :meh: lettere frustrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 mnd siden sist inbody... Dette har skjedd:

  • 76,8kg - 77,3kg
  • 13,4 - 13,8 i Fett prosent
  • 66.5kg - 66.6kg Fett fri masse
  • 10.3kg - 10,7kg Fett masse

Har siste mnd ligge på ca 3000 på treningsfri -3400kalorier på treningsdager å ca. 250g proteiner

Tanita vekta påstår at jeg har gått ned 300g muskler i overkroppen men økt muskler i bein og armer (400g) slik at jeg totalt er opp 100g muskelmasse...

Er 100% sikker på kalorioverskudd hver dag siste 30 dager!! og har over 200g proteiner hver dag innabords...

Så spm er ... HVA FAEN GJØR JEG GALT???? :meh: lettere frustrert...

66.5kg - 66.6kg Fett fri masse

^ Jeg skjønner ikke helt hva du klager på, du har jo gått opp 100 g. Det kan jo være snakk om at du har mindre vann i overkroppen den siste gangen her, men også omvendt da.

Disse vektene er ikke noe særlig og stole på..

Eksempel:

Fettprosent på inbody: 3%

Fettprosent på tanita: 7.8%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlig, og mest sannsynlig er det måleresultatene som svinger litt i feil retninger her.

Imidlertid er det et poeng å kjenne etter på styrke, utmattelse, stressnivåer, søvnproblematikk osv. Hvorfor? En del folk trener for mye, er du blant dem? Et 4-splittsprogram er krevende saker i forhold til å sikre riktig påfyll og nok restitusjon. Kosthold og hvile må være optimalt for kunne å vokse i volum og styrke på et såpass tøft program. Jobber du mye? Stresser du med studier? Har du "skrikerunger" i hjemmet? Ser du film til langt på natta?

Om det er en mismatch i forhold til treningsmengde&kvalitet på den ene siden og på kosthold&hvile på andre siden - da må du du få det til å balansere. Tenk igjennom - hvis dette jeg har skrevet om ikke gjelder for deg, så still deg i køen av dem som forbanner inbody720 for sin unøyaktighet.

God helg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlig, og mest sannsynlig er det måleresultatene som svinger litt i feil retninger her.

Imidlertid er det et poeng å kjenne etter på styrke, utmattelse, stressnivåer, søvnproblematikk osv. Hvorfor? En del folk trener for mye, er du blant dem? Et 4-splittsprogram er krevende saker i forhold til å sikre riktig påfyll og nok restitusjon. Kosthold og hvile må være optimalt for kunne å vokse i volum og styrke på et såpass tøft program. Jobber du mye? Stresser du med studier? Har du "skrikerunger" i hjemmet? Ser du film til langt på natta?

Om det er en mismatch i forhold til treningsmengde&kvalitet på den ene siden og på kosthold&hvile på andre siden - da må du du få det til å balansere. Tenk igjennom - hvis dette jeg har skrevet om ikke gjelder for deg, så still deg i køen av dem som forbanner inbody720 for sin unøyaktighet.

God helg!

:)

Er nok student... å har ikke hatt noen eksamener siste 30 dager som jeg har stresset over... å fri i jula kan vell strengt tatt ikke kalles stress... og har trent som vanlig i jula... så må være unøyaktighet i dette her... skal stikke ned imorgen for å ta en liten sjekk så ser vi hvor unøyaktig dette er... for det kan ikke svinge stort på en dag... når det ikke er forskjeller i næringsinntaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva du klager over her?

Du har gått opp i vekt og muskelmasse, det er jo ikke noe galt da?

Tanita er ikke så utrolig nøyaktig at den klarer sortere ut alt uansett, blir nok mye på dagsformen.

De har også veldig mye å si om du stilte på tom eller full mage, rett etter trening eller ikke, osv..

Så tror nok bare du skal trene og ha det gøy istedenfor å la tanita ødelegge dagen! :)

Du har jo som du sier vært i kalorioverskudd, og du har gått opp i vekt. Ser ikke hva som er galt da :)

Tanita er greit for å sjekke fettprosent og vekt, ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva du klager over her?

Du har gått opp i vekt og muskelmasse, det er jo ikke noe galt da?

Tanita er ikke så utrolig nøyaktig at den klarer sortere ut alt uansett, blir nok mye på dagsformen.

De har også veldig mye å si om du stilte på tom eller full mage, rett etter trening eller ikke, osv..

Så tror nok bare du skal trene og ha det gøy istedenfor å la tanita ødelegge dagen! :)

Du har jo som du sier vært i kalorioverskudd, og du har gått opp i vekt. Ser ikke hva som er galt da :)

Er veiinga er gjort på samme måte begge ganger... om morgenen før inntak av næring... ikke tung trening dagen før...

Minuset her er jo at 400g av 500g er fett... mitt mål er en lean gain approach... ikke en bulk...

og at ihh til vekten har jeg mistet 300g muskelmasse på overkroppen...?? men tester på samme måte igjen imorgen... og da burde jo svaret være det samme som idag... vist ikke... ja da er det jo bare å skrote vekten på gymmet :p å heller handle seg en fettklype :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det stemmer at 400 av 500G er fett? Hvordan føles/ser kroppen ut? Tror du burde stole mer på det!

Og er dette en av de nyere generasjonene tanita-vekter eller er det noe slikt badevekt-drit?

Har målt meg 3 ganger på tanita, og det har sett ut til å ha stemt ganske bra. Fikk "like" resultat på InBody også.

Målte meg på en slik gammal tanita-vekt (badevekt-style), og den mente jeg hadde 18% fett. Så da kan du se hvor mye slingring det kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans: Vet jo ikke dette med sikkerhet selvfølgelig... men kroppen føles kanon ut... perset i dips å benk å alle piler peker oppover så slik sett er jo alt :thumbsup: men ser med det blotte øye at packen har mista litt shape :p å har fått besøk av mer fett :p

Er en slik vekt BC-418MASb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...