Gå til innhold

Fjellturer i Norge


HeleneJ

Anbefalte innlegg

Det skal jeg definitivt gjøre en gang, enten i år som siste ukestur eller neste år. Burde kanskje være mulig å ta det på en langhelg også.

Hurrungane er veldig fint som helgetur ja om man ikke bor altfor langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke topper i Hurrungane kan en nå til fots alene? Ser ut som om noen krever litt klatring.

Kommer helt an på hvor komfortsonen din går i forhold til luftige og eksponerte partier. Denne artikkelen fra UTE er finfin. Skal være noen fine rygger å rangle på, traversene er ofte litt eksponert og luftig. Vanskelig å anbefale noe spesifikt. Men utemagasinet.no, ut.no, peakbook og fjellforum,no er fine steder å få info og turrapporter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei stund siden jeg har gått i Jotunheimen, men vil nok tro fjellene er mer spektakulære og "fotovennlige" som folk sier i Hurrungane og nærmere kysten. For all del, ruta du beskriver har jeg gått ca selv også, og er veldig fin, men fjellene er ikke så spisse og ser kanskje ikke så høye og store ut til tross for at du går over 2000meter. Men så går det jo ann å ta fine bilder av den naturen også. Gjende er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei stund siden jeg har gått i Jotunheimen, men vil nok tro fjellene er mer spektakulære og "fotovennlige" som folk sier i Hurrungane og nærmere kysten. For all del, ruta du beskriver har jeg gått ca selv også, og er veldig fin, men fjellene er ikke så spisse og ser kanskje ikke så høye og store ut til tross for at du går over 2000meter. Men så går det jo ann å ta fine bilder av den naturen også. Gjende er fantastisk!

Litt skeptisk til å gå i Hurrungane alene (?) Tenkte i alle fall å ta en dag ved Leirvassbu for å gå opp Kyrkja, men utenom det tror jeg ikke det blir noen flere toppturer i første omgang :)

Hvis Hurrungane lar seg gjøre alene så kunne jo følgende være en ide?

8-16 August:

  • Dag 1: Buss til Fondsbu
  • Dag 2: Fondsbu - Skogdalsbøen
  • Dag 3: Skogdalsbøen - Fannråkhytta
  • Dag 4: Fannaråkhytta - Turtagrø
  • Dag 5+: Dagsturer fra Turtagrø (Nordre Skagastølsting og Store Dyrhaugstind, andre?)

Er litt ubesluttsom siden det er så mye å velge i! :p Må nok ta noen helgeturer også, kanskje gjendelapene med camp i Leirungsdalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Lovisa

Sidan eg alltid er på jakt etter nye "prosjekt" eg aldri klarer å gjennomføra likevel ( :rolleyes: ) kom eg over denne: http://ut.no/tur/2.14937/ (Ryfylkestien)

Er det nokon som har gått denne, eller kjenner området godt? Er det veldig krevande?

(Ser at turen er merka som "krevande", men høgdeprofilen ser ikkje sååå ille ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...