Gå til innhold

Brasil "styrketrening"


Moal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester
Ja, man kan jo bare spekulere i hvorfor det ble 7-1 i semien mot Tyskland og et ellers svakt VM av 6 ganger vinnende Brasil. Jeg lar videoene svare for seg selv.

00:55 er min personlige favoritt.

Jokking? (00:56) <--- what is this?

Elliptical and curling FTW!

funny0034.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer moro...

Trist nok, men de er jo faktisk fotballspillere og ikke styrkeløftere

Sant det, men når du først vier tid til styrketrening finnes det bedre treningsmetoder enn "isolasjons sirkeltrening i hovedsak ved bruk av maskiner". Det er faktisk på grensen at det hadde vært bedre å la være enn dette. Maskiner er kjempebra for handicappede, men det stopper der. Det Brasil driver med er førsteklasses kukerundtsyndrom.

eirich Fant sirkeltreninga :p Starter på 02:56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har fått med meg er slik trening helt standard i fotballklubber, helt opp til høyeste nivå. Det blir sånn når fysioterapeuter har overtatt styrkerommet (no offence fysioterapeuter).

Man kan saktens spekulere om maskintreningen også er en faktor når det gjelder skader. Fotball er som kjent den idretten med desidert mest skader. Styrketrening i maskiner trener ikke støttemuskulator, sener og bindevev like godt som baseøvelser hvor man selv må sørge for å være i balanse når man ikke er "låst fast" i en gitt bevegelsesbane som med maskiner. Men det er jo en kjensgjerning at knebøy er skadelig for knærne, så da så :whistle:

Vi kommer ikke bort fra det faktum at alle atleter oppnår fordeler ved å øke i styrke. De trenger opplagt ikke bli like sterke som styrkeløftere, men en viss grunnstyrke kommer godt med. Det trenger ikke være komplisert, en godt utført lineær progresjon i off-season kan gjøre underverker for grunnstyrke. Deretter kan styrke vedlikeholdes i løpet i sesongen, for i slike idretter så er det tross alt ferdighetene i den gitte idretten som teller mest. Ser man på utøvere som Chr. Ronaldo så er det liten tvil om at styrke er en del av hele pakka som gjør han til en av verdens beste spillere. Men igjen så har vi pingler som T. Müeller på Tyskland som scorer som en tulling. Han hadde fortsatt vært en bedre atlet med høyere styrke.

The Internet Warrior has spoken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...