Joakimz Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det er vel ingen som her som har sagt at man må trene dietmar, men når man er ute etter å øke i styrke og velger et program uten noen naturlig eller planlagt form for progresjon av volum sier det seg selv at man enten ikke vet hva i allverden man driver med eller bare har for lite ork til å gjøre det som må til. 5/3/1 har planlagt progresjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olveh Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 For volum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burny_ Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Spor. Er på tur nå, men heime i morgo. Kan skrive litt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keegil Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Spor. Er på tur nå, men heime i morgo. Kan skrive litt da Ikke glem denne, Jørn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valan Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Til de som sier at 5/3/1 ikke er et bra program: har dere prøvd det selv? Jeg trente 5/3/1 fra august i fjor til mai og hadde bra økninger. Spesielt i bøy og mark. Man MÅ ikke trene Sheiko eller Dietmar om man vil bli sterk. Det må være den største myten på dette forumet. Myr, Lappen, Keegil og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Til de som sier at 5/3/1 ikke er et bra program: har dere prøvd det selv? Jeg trente 5/3/1 fra august i fjor til mai og hadde bra økninger. Spesielt i bøy og mark. Man MÅ ikke trene Sheiko eller Dietmar om man vil bli sterk. Det må være den største myten på dette forumet. Man trenger ikke trene et ferdig/"hipt" program heller Lappen og Valan 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valan Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Man trenger ikke trene et ferdig/"hipt" program heller Helt enig! Har trent egenkomponert program mest. Merker at de som har trent ferdige program en stund (spesielt Sheiko og Dietmar) får panikk når de skal trene på egenhånd. Therese 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kl99 Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hovedsaklig de nedre fiberne av serratus anterior som holder nedre scapula i posisjon. Om scapula winger så er det nesten garantert at disse fibrene ikke aktiverer skikkelig. Nedre trapezius og latissimus dorsi assisterer også litt med posterior scapulær rotasjon. Solid Snake 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solid Snake Skrevet 15. november 2014 Forfatter Del Skrevet 15. november 2014 Hovedsaklig de nedre fiberne av serratus anterior som holder nedre scapula i posisjon. Om scapula winger så er det nesten garantert at disse fibrene ikke aktiverer skikkelig. Nedre trapezius og latissimus dorsi assisterer også litt med posterior scapulær rotasjon. Er nok serratus anterior. Styrket nedre traps veldig nå. Merker at selv om jeg driver med masse kampsport(slag som skal innebære full ekstensjon av armen fremover, altså også tilte skapula helt fremover). Så sliter jeg med å stramme venstre serratus anterior skikkelig. Rett og slett dårligere "mind-muscle connection" kontra høyre side. Er også på venstre at skapula vinger. Men et lite spørsmål mtp kontakt med serratus anterior. Føler at jeg får strammet den langt enklere om jeg strammer rectus abdominis samtidig(samtidig med full ekstensjon av albueleddet og tilting av skapula). Blir jo også mer krumrygget av dette... Er det rett og slett slik at det ikke er mulig å få skikkelig aktivering av serratus anterior uten å stramme magen og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solid Snake Skrevet 15. november 2014 Forfatter Del Skrevet 15. november 2014 Når jeg skumruller merker jeg og at latsen på venstre side er mer følsom/stram enn den på høyre side. Tror noe gikk galt da jeg kjørte pushpress/OHP en gang. Kjører ikke det lenger, kjører bare med kettlebell med en arm, sånn stabiliseringvariant hvor man balanserer kettlebellen. Vil veldig gjerne komme meg tilbake til OHP igjen, tror nedre trapz er god for det nå, men må få styrket serratus anterior, og kanskje bli mer fleksibel i lats. Har dessuten ikke så kontroll på "upward og downward rotation". Prøver å klemme traps skikkelig ved vertikale draøvelser, og skal jo likedan gjøre det nederst i militærpress... Men får dette MYE bedre til ved horisontalt drag med bredt grep, for ikke å snakke om facepulls. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.