Gå til innhold

Noen som trener spenst og balanse?


Fribbern

Anbefalte innlegg

Hey :)

Nå som vinteren nærmer seg med stormskritt, og før jeg vet ordet av det er jeg tilbake på brett på det fine hvite gullet. Og jeg vil bli bedre enn noen gang, så da må treningen starte!

Jeg tenker og ha en egen dag i uka hvor jeg trener øvelser for og bli mer eksplosiv, bedre balanse og sterke core. Men mitt øvelse repertoar er noe mangelfullt. Så vil gjerne ha noen tips.

Tenker noe spenstøvelser, og spenstøvelser med rotasjoner. Type hopp til kasse, hopp med 180 rotasjon til stepp, hopp med 360 rotasjon.

Tenker balanse øvelser på bosuball. squat, wood chopper med medisinball. En fots knebøy. kanskje hopp fra bosu til bosu.

Noe planke/sideplanke, pallof press for core.

Trenger litt innspill her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har lyst til å legge inn skikkelig med grunnarbeide for eksplosivitet, burde du gå inn for å lære deg vektløfting. Kassehopp er sikkert vel og bra det, men det er ikke i nærheten av å være like bra som rykk og støt for å bli eksplosiv.

På samme sett vil jeg påstå knebøy med tung belastning vil bære planken overlegen når det kommer til å utvikle evnen til å holde kjernemuskulaturen stram, sterk og tajt.

Hvor mye tar du i knebøy? Klarer du enfotsknebøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey :)

Nå som vinteren nærmer seg med stormskritt, og før jeg vet ordet av det er jeg tilbake på brett på det fine hvite gullet. Og jeg vil bli bedre enn noen gang, så da må treningen starte!

Jeg tenker og ha en egen dag i uka hvor jeg trener øvelser for og bli mer eksplosiv, bedre balanse og sterke core. Men mitt øvelse repertoar er noe mangelfullt. Så vil gjerne ha noen tips.

Tenker noe spenstøvelser, og spenstøvelser med rotasjoner. Type hopp til kasse, hopp med 180 rotasjon til stepp, hopp med 360 rotasjon.

Tenker balanse øvelser på bosuball. squat, wood chopper med medisinball. En fots knebøy. kanskje hopp fra bosu til bosu.

Noe planke/sideplanke, pallof press for core.

Trenger litt innspill her :)

http://www.t-nation.com/training/bosu-ball-the-good-bad-and-ugly

Mpt. Balansetreninga ville jeg ungått bosuballene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...