Gå til innhold

Energi-tilskudd under trening


Mads

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å bli ganske sliten kjapt under styrketrening, og lurer da på om det finnes noe jeg kan ta under trening som gir meg kjapp energi?

Jeg har prøvd nitro fuel fra myrevolution, men taklet ikke smaken, så fikk aldri sjansen til å drikke noe av det for å merke noen forskjell på energien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger du energipåfyll under trening så må du ta deg bedre tid til å spise før trening.

Skulle det allikevel bli krise grunnet uforutsette hendelser, så ta par kopper kaffe mellom setta. Alt annet er overpriset shait !!

Uansett hvem fandens bolehue som reklamerer for shaiten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bli ganske sliten kjapt under styrketrening, og lurer da på om det finnes noe jeg kan ta under trening som gir meg kjapp energi?

Jeg har prøvd nitro fuel fra myrevolution, men taklet ikke smaken, så fikk aldri sjansen til å drikke noe av det for å merke noen forskjell på energien

Noe koffein før og eller under trening.

Samtidig er det lurt å fylle på litt carb før trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn og frukt er forsåvidt ganske raske karbohydrater, så du får kanskje energi en liten stund før du faller ned igjen... Du kan prøve å legge til en protein eller fettkilde for å "manipulere" de raske karbohydratene så du får mer jevn energi utover.. Det er ihvertfall min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har merket at jeg har mye lengre energi når jeg har spist et stort måltid med ris og kylling før trening f.eks. Kan jo prøve å spise det fremover før trening og teste det ut, evt. ta med en litt frukt for spising under trening.

Havregryn og frukt er forsåvidt ganske raske karbohydrater, så du får kanskje energi en liten stund før du faller ned igjen... Du kan prøve å legge til en protein eller fettkilde for å "manipulere" de raske karbohydratene så du får mer jevn energi utover.. Det er ihvertfall min erfaring :)

Stemmer det at jeg har bra med energi de første øvelsene, og etter det faller det betraktelig. Tenker du på å spise f.eks. noen nøtter under trening eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har samme opplevelsen.. :)

Tenker mer på og legge det til i måltidet før trening, Slik som kylling og ris som du sier - der du har protein og karbohydrater og proteinet vill "sløve ned" opptaket av karbohydratene (GI) og dermed får du mer vedvarende energi utover økten :)

Spiser du havregryn kan du legge til nøtter, eller andre protein/fettkilder for samme effekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Jeg pleier å bli ganske sliten kjapt under styrketrening, og lurer da på om det finnes noe jeg kan ta under trening som gir meg kjapp energi?

Jeg har prøvd nitro fuel fra myrevolution, men taklet ikke smaken, så fikk aldri sjansen til å drikke noe av det for å merke noen forskjell på energien

Prøvd pre-workout? Jeg merker stor forskjell på dager hvor jeg er trøtt og tar Pwo. Da kommer energien raskt. Selv på økter som tar lengre tid ( over 1 time )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bruker jeg under trening: https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana

Skal innrømme at kanskje hovedårsaken er at de er så vannvittig (ja faktisk!) gode på smak,haha!

Men føler i alle fall de gir meg det lille kicket jeg trenger! De gir god energi og sipper du denne så har du lang og god energi under hele økten!!

Flere sier jo noe om mat osv og selvfølgelkg er det viktig. Men enkelte dager har det kanskje skortet på "optimal" søvn og mat osv, og da er disse perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for litt energipåfyll under trening etter min erfaring er litt BCAA, enkle carbs, taurin/coffine.

et tilskudd som har dette allerede i seg er XXL-Booster fra Best Body Nutrition.

Men man kan jo gjerne blande sine favoritter, f.eks. et enkelt carbopulver (20-30g carbs), 3-5g BCAA samt f.eks. en Fres eller lignende (halvt scoop PWO).

Mix og triks så finner du ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøvd 2-3 typer. Merker litt de første to treningene, men ingenting etter. Har sluttet helt å kjøpe sånt, ettersom det jeg har prøvd ikke fungerer.

Hva PWO har du prøvd? , om du har kjøpt i Norge, er det ikke rart effekten dabber fort.. da kan du liksågodt drikke en dobbel espresso med et par ts sukker i ^_^

Ville sett om jeg hadde fått tak i noe fra f.eks Sverige, England eller USA .. da tipper jeg effekten vil vare iallefall ut mnd (men du må som regel øke dose etterhvert for å opprettholde samme nivå energi).

Og så er det jo uansett greit å ha pause en mnd før du kjører på igjen :)

Funker iallefall for meg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...