Gå til innhold

Hva kan ha skjedd?


solbre

Anbefalte innlegg

Hei! er en gutt på 17 år som har gått ned ca 46-47 kg nå på ca 1 år! og har igjen ca 10-15 kg vil ned på en vekt rundt 80-85.

Problemet er at jeg ligger på 2000kcal om dagen fordi løfter vekter og beveger meg jo! Men virker som vekta plutselig har gått opp litt, i det siste har styrketreningen vært veldig bra og trent superhardt så forbrenner jo en del der og! men hvorfor går jeg ikke lenger ned i vekt når jeg ligger på 2000kcal om dagen og nå veier jeg 94-95 kg så brude ha gått ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulighet at du nå er kommet i det stadiet at muskelvekst > tap av fett. Noe som tilsier at du enda går ned i fettprosent, og opp i muskelmasse, og muskler har større vekt enn fett :)

Da du har gått ned veldig mye på ett år, kan det bety at du rett og slett har hatt så mye fremgang på fettprosent, at økningen i musklene har "kommet i skyggen av" vekttapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Imponerende jobb du har gjort!!!!

Har du sjekket målene dine? Og 2000 kcal høres lite ut med en høyde på 192. Nå som du er så pass lett så vil ikke kroppen klare å tære like mye på fett så musklene vil starte å lide med så stort underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet at du nå er kommet i det stadiet at muskelvekst > tap av fett. Noe som tilsier at du enda går ned i fettprosent, og opp i muskelmasse, og muskler har større vekt enn fett :)

Da du har gått ned veldig mye på ett år, kan det bety at du rett og slett har hatt så mye fremgang på fettprosent, at økningen i musklene har "kommet i skyggen av" vekttapet ;)

Ja, har faktisk økt noe i styrke, så er jo ikke helt umulig :D

Ja, kan for skje det og! ;) er bare redd for og ikke komme ned på den fett prosenten jeg vil, men skal nok få det til! trenger bare tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst: Imponerende jobb du har gjort!!!!

Har du sjekket målene dine? Og 2000 kcal høres lite ut med en høyde på 192. Nå som du er så pass lett så vil ikke kroppen klare å tære like mye på fett så musklene vil starte å lide med så stort underskudd.

Tusen takk!! Kjempe fint og høre :)

Ja, har det! joda, men greia er før så var jeg ekstrem... var nede i rundt 1000-1200 kcal og øke til 1500 og så til 2000kcal. så har på en måte økt sakte men sikkert ! og vet jeg går ned i vekt når jeg går så langt ned i kalori underskudd! men vil aldri ligge så lavt på kalorier igjen, ble på en måte en annen person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at vekta plutselig har gått opp litt, hvor langt tidsrom er det snakk om? Er det type at vekta er litt høyere enn den var i går, litt høyere enn i forrige uke, eller litt høyere enn for fire uker siden?

Høyere enn forrige uke! snakk om mellom 2-3 kg! men har ikke spist noe mer så tenker hvordan i allverden kan jeg legge på meg når jeg ikke ligger i overskudd og rart jeg ikke går ned på underskudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Fytte katta, for en innsats, imponerende! Tror du har fått svaret fra de over som er veldig gode på dette:) stå på videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere enn forrige uke! snakk om mellom 2-3 kg! men har ikke spist noe mer så tenker hvordan i allverden kan jeg legge på meg når jeg ikke ligger i overskudd og rart jeg ikke går ned på underskudd..

Hvis du har ligget i underskudd og spist det samme som før er disse 2-3 kiloene mageinnhold, tarminnhold og/eller vann i fett- og muskelvev. Du har ikke lagt på deg noen permanent kroppsmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Kjempe fint og høre :)

Ja, har det! joda, men greia er før så var jeg ekstrem... var nede i rundt 1000-1200 kcal og øke til 1500 og så til 2000kcal. så har på en måte økt sakte men sikkert ! og vet jeg går ned i vekt når jeg går så langt ned i kalori underskudd! men vil aldri ligge så lavt på kalorier igjen, ble på en måte en annen person!

Du kan umulig legge på deg fett med så lavt inntak. At du har økt sakte, men sikkert er bra :) Fortsetter du å trene som du gjør og øke litt og litt på kcal så vil du gå ned i fettprosent samtidig som muskelmassen vil øke :)

Bare fortsett å ta målene dine og ta bilder underveis. Vekt er veldig villedende da man kan varierer fra uke til uke med vann, salter og innhold i tarmen.

Ikke bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...