Gå til innhold

"Omskjæring, evolusjon og alt i mellom"


Ojive

Anbefalte innlegg

Man kan iallfall si én ting for jødene: De har en kvalitetssikker metode for desinfisering. Etter å ha skjært av spedbarnets forhund, så legger rabbien leppene sine rundt spedbarnpenisen og suger så hardt han kan. Dette kalles visstnok "Metzitzah b'peh". Jeg går ut ifra at "b'peh" er lyden rabbien lager når han spytter ut spedbarnpenisblodet. :p

I følge CNN er det stadig flere spedbarn som blir infisert med herpes via dette sjarmerende ritualet.

feed-me-more-foreskins-jew-metzitzah-circumcision-pedo-baby-penis-oral-rape-pederast.jpg

Det her er så kvalmt og jævlig, kjenner jeg blir forbanna!!!!!!!!!!! Jævla prestepakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig og bra sagt. Umulig jobb å forklare en tro, er en grunn til at det blir sånne diskusjoner ut av dette.

Du støter på problemer i det øyeblikket du slår sammen tro og vitenskap. Hold deg til troen, der er du på trygg grunn. Det er når du snakker om vitenskap at du famler i mørket. (Du har ikke forstått den vitenskapelige metode, og sliter med distinksjonen mellom bevis og evidens - hvis du er nysgjerrig, og vil lære, så er det her du bør begynne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - det er ikke godt begrunnet. Det er derfor jeg kun gjør en antagelse.

Argumentene MOT omskjæring er solide og udiskutable. Det stiller seg noe annerledes med argumentene FOR å opprettholde muligheten til lovlig få utført omskjæring av guttebarn på norske sykehus. Helt enig!

Min antagelse bunner nok i min muligens noe naivistiske og overoptimistiske holdning til at våre folkevalgte ikke er helt tjukk i bollen. Frykten for bakroms-omskjæringer er det eneste valide motargument jeg kommer på, men jeg håper og tror at det finnes flere.

Å gi lov til å gjøre gale ting, blir helt feil i hodet mitt. Dette synes jeg blir å gi lov - fordi det blir jo gjort uansett? Da kan man : Voldta på sykehus, fordi der finnes det kompetent hjelp for offeret? Grisebanke folk er lov, så lenge man gjør det rett utenfor legevakta, og varsler legen først? Å skjære av deler av kjønnsorganet er ok, så lenge man gjør det på sykehus...Jeg tror mer på avskrekkelse. Finner man folk som gjør dette, så burer vi dem inne og kaster nøkkelen eller lignende. Jeg mener STRAFF, ikke det vi definerer som fengsel. Kun frihetsberøvelse er ikke straff nok i sånne tilfeller, der de lemlester forsvarløse spedbarn. Vi kritiserer visse afrikanske kulturer, der voldtekt av spedbarn skal helberede AIDS. Why?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell spørs hvordan man ser på det. Eg kjener flere homofile og har ikke noe i mot de, men eg har ett problem med reproduksjon og naturlighet ved dette i det store bildet selv om mange er født med skrudde gener nå til dags.

Eg er langt ute? Pga. eg velger å tro på gud fremfor evolusjon?

Eg fordømmer ikke homofile og det har eg ikke sagt. Alle får være og tro som de vil, akkurat som eg velger å tro på gud og du på evolusjon.

Er det noe problem mellom Gud og evolusjonen? Hva om Gud skapte evolusjon? Tør å shaite i bibelen, og se på Gud litt utenfor boksen. En så allmektig Gud kan egentlig bare knipse i fingrene for 6 milliarder år siden,og i dette knipset ligger planleggingen, fødsel og død for enhver larve, plante, levende skapning på alle de milliarder av planeter det finnes liv på. Det er Gud, og det er evolusjon. Det er heller menneskene som skaper skillene mellom vitenskapen og religion, ikke Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest dine kommentarer tidligere Eirich og ser du drar inn religion ofte.

Hvorfor er du ikke religiøs? Tror du på evolusjon? OG hvis du så gjør det har du noen gang sett bevis som viser til at evolusjon er mulig?

Du skal egentlig få slipe å svare på den for har du lest nok vet alle at evolusjon er bare tull og det er ikke NOK bevis for det. Så igjen har vi bare gud igjen som skaperen av denne verden, tro det eller ei det er det eneste vi har å gå etter.

En av mest kjente ateister i senere år Antony Flew begynte etter mange år som ateist å tro på gud, selv om han har skrevet mange bøker mot at gud og liv etter død ikke fins.

Han ble stilt ett enkelt spørsmål om "hvor kommer bøkene fra?" på det svarte han at bøkene kommer fra ett trykkeri, han ble da konfrontert med at alle bøker kommer fra skaperens hjerne, med andre ord er bøker informasjon som noen måtte ha kommet med. Videre kan vi formidle dette med informasjon om mennesker, dyr, viruser, jord og alt som finnes,alt dette er informasjon som igjen må komme fra en skaper. Alt dette er avansert informasjon, eg nekter å tro at denne informasjonen bare kom til live av ingenting, det blir det samme som å si at bøker bare var der, det er ingen forfatter....

Vi læres i dagens samfunn om evolusjon og big bang uten at det er BEVIS for det, og vi velger å tro på det.

Hvorfor? Det er ett vanskelig spørsmål å svare på, men eg velger heller å tro på gud enn en teori om evolusjon eller big bang uten noen form for bevis.

Eg tror mange velger å ikke tro på gud pga. den dårlige moralen til folk nå til dags.

For tror du på gud og bibelen, kan du ikke lyve, stjele, drikke deg full, ha sex med mange forskjellige partnere, være homo osv. Så da er det lettere å la være og fortsette med alt det dårlige vi gjør nå til dags.

En annen ting som skal sies er at religioner generelt i dag har gått vekk fra bibelen, så derfor ser vi en del elendighet og umoral blandt religioner i verden. Den umoralen kommer ikke fra bibelen ELLER kuranen, den kommer fra oss som ikke følger den rett. Ikke missforstå eg dømmer ikke deg eller noen andre, men det er viktig å være rasjonell når det gjelder religion og ikke bare gå i mot den uten grunn.

Når det gjelder omskjæring, er det en tradisjon som startet pga hygiene meg bekjent. Eg sier meg ikke enig i at barn skal omskjæres eller noe, men på samme måte som jul, påske og alle de andre røde dager vi feier og har fri med betaling for praktiseres enda i et ateistisk samfunn, burde de som omskjæres på grunn av religionen få lov til å gjøre det.

Husk på at å tro på Gud betyr ikke at du er kristen. Du kan like gjerne være Muslim, de har navnet Allah. Det er dusinvis av navn på skaperen. Hva om han står på toppen av en rund bygning og ser alt?. Vi ser kun den lille fliken foran nesa vår, og tror vi har hele sannheten der. Han kan ha sendt mange sendebud, store og små, være oppkomme til veda skriftene, Bibelen og Koranen, og alt kan være like sant og riktig på forskjellige måter for forskjellige mennesker. Han vil nok gjøre seg så tilgjengelig så mulig, og nå så mange som mulig, på så mange mulige måter som det går an. Du MÅ ikke nødvendigvis bli et bedre menneske av å bli kjent med Gud, men du kan risikere å bli ganske annerledes, tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Er det noe problem mellom Gud og evolusjonen? Hva om Gud skapte evolusjon? Tør å shaite i bibelen, og se på Gud litt utenfor boksen. En så allmektig Gud kan egentlig bare knipse i fingrene for 6 milliarder år siden,og i dette knipset ligger planleggingen, fødsel og død for enhver larve, plante, levende skapning på alle de milliarder av planeter det finnes liv på. Det er Gud, og det er evolusjon. Det er heller menneskene som skaper skillene mellom vitenskapen og religion, ikke Gud.

Ikke for å være frekk, men det gir ingen mening. Grunnen til at det er et skille er at det er to helt forskjellige ting, begge menneskeskapt men utover det ingen likheter. Det ene er en metode som benyttes for å komme fram til et svar som er mest mulig korrekt, eller ikke lar seg motbevises og dermed må sies og stemme. Det andre er en historie, lik alle andre historier, menneskeskapt, plagiert, full av feil og utover dets kulturelle og historiemessige verdi, ikke bidrar til noe som helt.

Ikke bland kortene, det er ikke alternativer til hverandre, akkurat som å sykle ikke er et alternativ til å lese.

Husk på at å tro på Gud betyr ikke at du er kristen. Du kan like gjerne være Muslim, de har navnet Allah. Det er dusinvis av navn på skaperen. Hva om han står på toppen av en rund bygning og ser alt?. Vi ser kun den lille fliken foran nesa vår, og tror vi har hele sannheten der. Han kan ha sendt mange sendebud, store og små, være oppkomme til veda skriftene, Bibelen og Koranen, og alt kan være like sant og riktig på forskjellige måter for forskjellige mennesker. Han vil nok gjøre seg så tilgjengelig så mulig, og nå så mange som mulig, på så mange mulige måter som det går an. Du MÅ ikke nødvendigvis bli et bedre menneske av å bli kjent med Gud, men du kan risikere å bli ganske annerledes, tipper jeg.

Religionsrelativisme ? Dessuten skulle man tro at noe så angivelig allmektig burde hatt lettere måter å "vise seg" i løpet av de siste 2000 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være frekk, men det gir ingen mening. Grunnen til at det er et skille er at det er to helt forskjellige ting, begge menneskeskapt men utover det ingen likheter. Det ene er en metode som benyttes for å komme fram til et svar som er mest mulig korrekt, eller ikke lar seg motbevises og dermed må sies og stemme. Det andre er en historie, lik alle andre historier, menneskeskapt, plagiert, full av feil og utover dets kulturelle og historiemessige verdi, ikke bidrar til noe som helt.

Ikke bland kortene, det er ikke alternativer til hverandre, akkurat som å sykle ikke er et alternativ til å lese.

Religionsrelativisme ? Dessuten skulle man tro at noe så angivelig allmektig burde hatt lettere måter å "vise seg" i løpet av de siste 2000 år.

Hvorfor i huleste skulle han "vise" seg? Da tenker du på den menneskapte Guden. Gud gir ellers blanke i hva du eller jeg måtte tro eller tenke. Det er vårt valg i dette liv hva vi måtte tenke. Og ikke noe av det vi sier eller tenker eller gjør vil sende oss til noe helvete, forøvrig. Å tro gjør ingen forskjell. Viten derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men det gir ingen mening. Grunnen til at det er et skille er at det er to helt forskjellige ting, begge menneskeskapt men utover det ingen likheter. Det ene er en metode som benyttes for å komme fram til et svar som er mest mulig korrekt, eller ikke lar seg motbevises og dermed må sies og stemme. Det andre er en historie, lik alle andre historier, menneskeskapt, plagiert, full av feil og utover dets kulturelle og historiemessige verdi, ikke bidrar til noe som helt.

Ikke bland kortene, det er ikke alternativer til hverandre, akkurat som å sykle ikke er et alternativ til å lese.

Religionsrelativisme ? Dessuten skulle man tro at noe så angivelig allmektig burde hatt lettere måter å "vise seg" i løpet av de siste 2000 år.

Forøvrig er du ikke frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hvorfor i huleste skulle han "vise" seg? Da tenker du på den menneskapte Guden. Gud gir ellers blanke i hva du eller jeg måtte tro eller tenke. Det er vårt valg i dette liv hva vi måtte tenke. Og ikke noe av det vi sier eller tenker eller gjør vil sende oss til noe helvete, forøvrig. Å tro gjør ingen forskjell. Viten derimot..

Er den en annen gud en den menneskeskapte ? Jeg er enig i at tro ikke gjør noen forskjell, da tro er det motsatte av viten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja.

Hvordan vet du det? Kan du utdype? Er denne guden alene og den samme som beskrives av de kristne som "gud", muslimene som "allah" ? Hva med polyteistiske guder? Tor, Odin, Mars, Zevs, Poseidon, Shiva, Krishnu osv?

Er de menneskeskapte gudene bare tull, men det finnes en annen gud som ikke er menneskeskapt? Hvordan kjenner du til denne guden og hva gjør at du har rett her, mens milliarder av andre mennesker vil bestride det til døden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du det? Kan du utdype? Er denne guden alene og den samme som beskrives av de kristne som "gud", muslimene som "allah" ? Hva med polyteistiske guder? Tor, Odin, Mars, Zevs, Poseidon, Shiva, Krishnu osv?

Er de menneskeskapte gudene bare tull, men det finnes en annen gud som ikke er menneskeskapt? Hvordan kjenner du til denne guden og hva gjør at du har rett her, mens milliarder av andre mennesker vil bestride det til døden?

Jeg kan like lite som Moses og Jesus bevise en påstått eller ekte Guds eksistens. Hvordan jeg kjenner til denne Guden tar jeg ikke på et åpent forum. Men det er jo mange som har oppdaget at det går an å forlate kroppen og ferdes i andre dimensjoner. Det går an, det har ikke noe med new age eller mystikk å gjøre. De fleste av oss gjør det om natten, og når vi kommer tilbake, sier vi at vi har drømt. Det er grunner til det også. Men om man gjør det bevist - går ut av kroppen, kan man få bevisste opplevelser i andre dimensjoner. En trener opp denne evnen, og guides oppover. Etterhvert oppdager du at bibelen og andre religiøse bøker inneholder fragmenter av det som finnes der (det nye Jerusalem f.eks.). Og du oppdager og kjenner på en kraft som vi kjenner fint lite til her. Det er ikke SÅ få som vet om dette som du kanskje vil ha det til, men det er grunner til at vi holder kjeft og pusler med det i det stille. Det er sååå kjedelig å få tredd meninger fra andre ned over hodet.

Ellers: Jehova og Allah er den samme, og holder til i den tredje dimensjonen oppover. Tor og Odin og de der er mer eller mindre mytiske, men det ligger alltid en kjerne av sannhet i mytene også :meh:. Dette her er altså ikke noe jeg har lest meg til, det er noe jeg har opplevd og sett selv. Bøker er sjeldent til å stole helt og fullt og fast på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg kan like lite som Moses og Jesus bevise en påstått eller ekte Guds eksistens. Hvordan jeg kjenner til denne Guden tar jeg ikke på et åpent forum. Men det er jo mange som har oppdaget at det går an å forlate kroppen og ferdes i andre dimensjoner. Det går an, det har ikke noe med new age eller mystikk å gjøre. De fleste av oss gjør det om natten, og når vi kommer tilbake, sier vi at vi har drømt. Det er grunner til det også. Men om man gjør det bevist - går ut av kroppen, kan man få bevisste opplevelser i andre dimensjoner. En trener opp denne evnen, og guides oppover. Etterhvert oppdager du at bibelen og andre religiøse bøker inneholder fragmenter av det som finnes der (det nye Jerusalem f.eks.). Og du oppdager og kjenner på en kraft som vi kjenner fint lite til her. Det er ikke SÅ få som vet om dette som du kanskje vil ha det til, men det er grunner til at vi holder kjeft og pusler med det i det stille. Det er sååå kjedelig å få tredd meninger fra andre ned over hodet.

Good for you :)

Ellers: Jehova og Allah er den samme, og holder til i den tredje dimensjonen oppover. Tor og Odin og de der er mer eller mindre mytiske, men det ligger alltid en kjerne av sannhet i mytene også :meh:. Dette her er altså ikke noe jeg har lest meg til, det er noe jeg har opplevd og sett selv. Bøker er sjeldent til å stole helt og fullt og fast på.

Hvorfor er det slik at det kun er de gudene som er relevante for folk flest i dag som er "ekte", mens de som tilhører tape sivilisasjoner er mytiske skapninger? Hva om 2000 år at den flyvende kjepphest er guden og Yaweh/jehova/gud/allah er mytiske skapninger anno 2014 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good for you :)

Hvorfor er det slik at det kun er de gudene som er relevante for folk flest i dag som er "ekte", mens de som tilhører tape sivilisasjoner er mytiske skapninger? Hva om 2000 år at den flyvende kjepphest er guden og Yaweh/jehova/gud/allah er mytiske skapninger anno 2014 ?

Spør du meg hvorfor Jehova/allah/belsebub eksisterer der de gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i det minste noe guddommelig over følelsen av en skikkelig gjennomført knebøy-økt.

Men omskjæring, som egentlig var trådens tema, klarer jeg dessverre ikke å finne noe finess-positivt ved.

:)

Har nettopp gjennomført ei tung rygg/bryst økt - med min kjære. DET er godis det. Og omskjæring er vel alle her inne enige om at det ikke er noe bra. I det hele tatt. Med mindre man er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...