Gå til innhold

Morsomt å se virkelige atleter løfte!


Plyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ganske sterke folk. Jeg er ikke så sterk. Men jeg er den sterkeste versjonen av meg selv idag, og enda sterkere i morra, og kommer til å være en råtass når jeg er 90. Disse som er så sterke idag, blir de så gamle, gidder de å løfte noe når de ikke konkurerer i toppen lenger? Uansett, så er toppidrett alltid forbløffende, fordi det er så utenfor menneskelig normale antatte max.

En der eg trener vektløfting har tidligere (20år ish siden) vært ein av Norges beste spydkastere, han er vel rundt 55år nå, løfter enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som ikje har snappa opp kneene med den teknikken. Kneene går innover på nesten alle løftene, spesielt frontbøy. Mark løfter han med tåballen. Sterke løft tho!

Det er all grunn til å tro at han vet hva han gjør, at han har veid reward vs risk.

Forutså denne.

Inb4 noen klager på teknikken..

Nei han er ingen styrkeløfter

Nei han er ingen vektløfter

Alikevel fullt imponerende med tanke på idretten han konkurrere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tenkte seriøst å bli kulestøter en gang. Ikke for å kaste kule, men bare for å bli en barsk, kraftig, eksplosiv jævel som de fleste kulestøtere er.

Det er virkelig gøy å se de trene. De fleste er vel 120kg(ish) og de er fortsatt atletiske og lette på bena;

se på Werner Gunthor sin spensttrening;

En av mine favoritt idrettsdokumentarer omhandler ricky bruch, svensk discuskaster.

Benytter sjansen til å poste denne:

WTF er alle de pillene han propper i seg? 750 tabs hver dag? :D

"Kolla! Nye vitaminer fra usa"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...