Gå til innhold

Svetter mye ETTER trening


Morrissey

Anbefalte innlegg

Har trent styrke i snart 9mnd, problemet mitt er at jeg har begynt å svette noe sykt etter harde treningsøkter. Er det vanlig å være like svett etter å ha dusja som før? Har lagt på meg endel etter jeg begynte med styrketreninga og lurer på om det er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger igjen ett spor her. Sliter selv mye med at jeg svetter lang tid etter trening. Kan iblant vare opp til neste dag. Og har erfart at om jeg dusjer i kaldt vann, så blir det faktisk verre når jeg kommer ut av dusjen :shifty:

Har opplevd det samme. Tror kroppen min skrur opp varmen når dusjen blir kald, og fortsetter med dette når jeg kommer ut av dusjen, for å så bli for varm og begynne å svette for å kjøle seg ned igjen.

Det som har funket er å ikke dusje med grisevarmt vann, for å så avslutte med 30sekunder med kaldere vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv en rolig nedtrapping etter trening, eksempelvis 10 min på tredemølla med synkende intensitet, etterfulgt av en relativt kald dusj. Ikke hopp rett i dusjen etter å ha svettet i "timesvis".

Ettersvette er relativt vanlig.

This. Med mindre du er i en tidsklemme hvor du må inn på et kundemøte e.l., så er det bare å slappe av en stund før man dusjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This. Med mindre du er i en tidsklemme hvor du må inn på et kundemøte e.l., så er det bare å slappe av en stund før man dusjer :)

Hadde det bare vært så enkelt.. Ikke kult når man skal på skolen etterpå, må på forretningsmøte til far, eller kinodate. De svære svetteflekkene under armene og på ryggen er ikke særlig kult i offentlighet. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så enkelt.. Ikke kult når man skal på skolen etterpå, må på forretningsmøte til far, eller kinodate. De svære svetteflekkene under armene og på ryggen er ikke særlig kult i offentlighet. :oops:

pfff, det viser bare at du trener. PADS FOR ALL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...