Manko Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Wow, prøver meg på en crazy overskrift. Hei! Jeg har et par spørsmål. Jeg har gått ned i vekt, ca 7-8kg, og er stort sett fornøyd med kroppen min. Jeg har synlige mageruter og en god del muskler. Men noen dager er jeg kjempefeit og ekkel? Jeg går fra å føle meg "deilig" til "jævlig" på en dag, morgen til kveld. Hvorfor må det være sånn? Det som pleier å være problemet når jeg er "ekkel" er det ekstra fettet over hoftene, rumpa og innsiden av lårene mine. Jeg kunne godt tenke meg å få det bort. Men helsa mi er viktigst for meg. Vektnedgangen min gikk veldig fint, lå ikke mer enn 500kcal under. Men det som fikk meg til å stoppe vektnedgangen var at menstruasjonen min uteble. Så jeg begynte å spise litt og litt mer for å komme til mitt vedlikehold. Jeg spiser nå mellom 2000-2500 kcal daglig som er rett over mitt vedlikehold og trener 4-5 ganger i uka. Menstruasjonen kom tilbake etter en mnd ca, men bare i to dager, og bare såvidt. Så hoppet den over neste syklus også, men så kom den, og denne gang også bare i to dager. Jeg er ekstremt premenstruell og blir deprimert, sint og full av angst. Bruker ikke p-piller eller lignende. Aldri hatt problemer med syklusen tidligere. (har en ganske kort syklus egentlig, har hatt mens 4-5dager så har det gått 2,5uke, så kommer den igjen, sånn har det vert i alle år+/-) Jeg lurer på om noen har tips, kunne godt tenke meg #DAT ASS til sommeren. Men kunne også tenke meg å ha menstruasjon (LOL, not really, men JO, god helse) Kvinne 24år, 166cm vekten er ca 60kg kan mensen utebli av jernmangel? jeg tror jeg vet svaret på mitt eget spørsmål, jeg bør kanskje bare vente, gi kroppen tid også vil mensen normaliseres. Men kommer jeg utenom dette? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indiska Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Når du veier 60kg på 166 skal du i alle fall ikke ned i vekt. Du får ikke #datass av å miste flere kilo, da får du #flatass. Tålmodighet og trening er den eneste måten å forandre kroppen på, og da må man naturligvis spise nok mat til at det er energi å bygge muskulatur fra. Mensen kan utebli som følge av hormonell ubalanse, men sjeldent som direkte følge av jernmangel. Den skal i så fall være så prekær at den forplanter seg videre i endret vitaminstatus osv. Både psykisk stress og fysisk stress (som vektnedgang) kan føre til at du mister mensen. Aequitas, Manko, Ole Andreas og 6 andre 9 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1011656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Du får ikke #datass av å miste flere kilo, da får du #flatass. FluffyCylon og McBain 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1011667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Groenhaug Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Når du sliter med PMS så mye at du blir deprimert, sint og får angst. Du tidvis har et negativt kroppssyn uten at det skal være nødvendig slik du forklarer og at mensen ikke er konstant så burde du ta deg en tur til legen. Legen kan hjelpe deg direkte med noen av disse problemene, noe vi ikke kan. Tutogkjør og Håvard Vika 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1011685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhMickey Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Tror kanskje disse spørsmålene vil egne seg godt hos fastlege Kanskje ett par blodprøver kan taes, og det kan eventuelt diskuteres ett prevansjonsmiddel som kan bidra til å normalisere menustrasjon- og hormonsvigningene dine? Evt så kan du la det gå litt tid, mulig alt stabiliserer seg, kroppen er en finurlig sak. Kan også være greit å ta en preggish-stick (graviditetstest) for å være på den sikre siden, hvis du er seksuelt aktiv. Og for selvfølelsen sin del, slutt å kall deg selv ekkel, kjempefeit og jævlig FatUnicorn 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1011711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manko Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Når du veier 60kg på 166 skal du i alle fall ikke ned i vekt. Du får ikke #datass av å miste flere kilo, da får du #flatass. Tålmodighet og trening er den eneste måten å forandre kroppen på, og da må man naturligvis spise nok mat til at det er energi å bygge muskulatur fra. Mensen kan utebli som følge av hormonell ubalanse, men sjeldent som direkte følge av jernmangel. Den skal i så fall være så prekær at den forplanter seg videre i endret vitaminstatus osv. Både psykisk stress og fysisk stress (som vektnedgang) kan føre til at du mister mensen. Nei ikke sant! Jeg liker jo meg selv og min egen kropp veldig godt når jeg ikke har pms (som har blitt veldig ofte i det siste, så ofte at jeg lurer på om det ikke bare er pms) Har tidligere hatt problemer med depresjon og angst, men det har ikke hatt noe med kropp å gjøre. Men er redd for at det begynner å krysses over i hverandre. Jaiks. Jeg vil ikke at det skal skje! Men jeg skal IKKE kutte på kalorier, jeg skal være snill med meg selv og spise godt og gi kroppen den tiden den trenger. Jeg vet jo dette godt. Og jeg skjønner også at mine psykiske problemer er ikke noe jeg skal søke hjelp om på et fitnessforum. Når du sliter med PMS så mye at du blir deprimert, sint og får angst. Du tidvis har et negativt kroppssyn uten at det skal være nødvendig slik du forklarer og at mensen ikke er konstant så burde du ta deg en tur til legen. Legen kan hjelpe deg direkte med noen av disse problemene, noe vi ikke kan. Mhm, har litt legeskrekk. Liker best å ordne opp selv, jeg. Men jeg må kanskje bare gjøre det. [ATTACH=full]141861[/ATTACH] FUCK! Tror kanskje disse spørsmålene vil egne seg godt hos fastlege Kanskje ett par blodprøver kan taes, og det kan eventuelt diskuteres ett prevansjonsmiddel som kan bidra til å normalisere menustrasjon- og hormonsvigningene dine? Evt så kan du la det gå litt tid, mulig alt stabiliserer seg, kroppen er en finurlig sak. Kan også være greit å ta en preggish-stick (graviditetstest) for å være på den sikre siden, hvis du er seksuelt aktiv. Og for selvfølelsen sin del, slutt å kall deg selv ekkel, kjempefeit og jævlig Jeg skal gi det en syklus til å se om det ordner seg!! Hvis ikke skal jeg ta meg en tur til legen! Er ikke seksuelt aktiv med hankjønn, så det er svært usansynlig at jeg er gravid! Jeg er ikke ekkel, kjempefeit og jævlig, jeg er sterk og sexy som faen. ..og bipolar, da tydeligvis. Takk for svar da! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1011732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrsyre Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Kjenner meg litt igjen i deg egentlig. Tror vi er ganske like kroppsmessig (med rask hodereging har vi ca samme BMI), og jeg kan bekrefte at jeg også har dager hvor jeg sliter med det fettet over hoftene og ekstra kjøtt på lårene selv om jeg er relativt godt trent og stort sett er fornøyd med utseendet. Har forresten også vært diagnosert med depresjon tidligere. Når det er sagt bør du ikke ned i vekt. Du ligger på idealvekt og behøver absolutt ikke å ta av noen kilo i det hele tatt. Jeg tror det heller er kroppsbildet som må jobbes med enn kroppen, for jeg tipper du ser smashing ut. Mensen kan forresten utebli av flere grunner: (stress eller overdreven trening) og det er ikke nødvendigvis farlig eller noe å stresse mer over. Ellers ville jeg kontaktet lege! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1011988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Personlig; BMI normalvektig; lykkelig, bra konsentrasjon, mensen og alt velfungerende. Undervektig; Depresjon, ulykkelig, sosial angst, hat for kroppen og generelt miserabel. Lykken gikk med kiloene - om hjernen får for lite går den i deppemodus Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1012012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhMickey Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg er ikke ekkel, kjempefeit og jævlig, jeg er sterk og sexy som faen. Takk for svar da! Det låter bedre!! Stick with that! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1012123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manko Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Kjenner meg litt igjen i deg egentlig. Tror vi er ganske like kroppsmessig (med rask hodereging har vi ca samme BMI), og jeg kan bekrefte at jeg også har dager hvor jeg sliter med det fettet over hoftene og ekstra kjøtt på lårene selv om jeg er relativt godt trent og stort sett er fornøyd med utseendet. Har forresten også vært diagnosert med depresjon tidligere. Når det er sagt bør du ikke ned i vekt. Du ligger på idealvekt og behøver absolutt ikke å ta av noen kilo i det hele tatt. Jeg tror det heller er kroppsbildet som må jobbes med enn kroppen, for jeg tipper du ser smashing ut. Mensen kan forresten utebli av flere grunner: (stress eller overdreven trening) og det er ikke nødvendigvis farlig eller noe å stresse mer over. Ellers ville jeg kontaktet lege! Hei! Ja jeg tror ikke det er så uvanlig egentlig. Jeg føler at jeg skriver en ting og at noen fitnessbloggere leser noe annet, egentlig. Jeg er jo stort sett fornøyd, men jeg tror at hormonene/depresjon gjør at jeg ser noe helt annet til tider. Jeg vil at DET skal ordne seg, og da ha normal syklus. Jeg har ikke lyst til å veie mindre.. Personlig; BMI normalvektig; lykkelig, bra konsentrasjon, mensen og alt velfungerende. Undervektig; Depresjon, ulykkelig, sosial angst, hat for kroppen og generelt miserabel. Lykken gikk med kiloene - om hjernen får for lite går den i deppemodus Jeg er normalvektig, og kommer aldri til å bli undervektig. For meg var det omvendt, jeg følte meg bedre når jeg gikk ned i vekt, mindre angst og bedre selvfølelse. Men nå har aldri jeg hatt problemer med å være undervektig. Heller ikke overvektig, jeg har bare kommet til et punkt i livet mitt der jeg har lyst til å se ut som en million dollar, eller ja, behandle kroppen min som en gudinne, jeg vil se smashing ut og samtidig ha god helse. Sunn, fit, frisk. Hadde håpet å gjøre det smertefritt, men så forsvant jo menstruasjon. Det skremte meg litt. Men nå gjør jeg jo alt "riktig" spiser gjennomsnittlig vedlikehold+ og sier ikke neitakk til et par sjokoladebiter en gang i blant. Så føler forholdet mitt til mat er ganske bra. Det låter bedre!! Stick with that! nå er jeg egentlig veldig trøtt og sliten, i dag ble det faktisk to treningsøkter, styrke på formiddag og nå volleyball i et par timer. så jeg tenker at idag skal jeg kose meg med noen ekstra kaloriermmm:) men uansett, jeg føler meg litt misforstått. Har ikke lyst til å gå ned i vekt. men jeg vil ha tilbake normal mens og ha bort tankene som noen ganger sier at jeg må ned i vekt. Men jeg skjønner at jeg ikke kan søke den slags hjelp her Setter uansett pris på svarene deres. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29711-hormoner-og-psyke-kvinner/#findComment-1012151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.