Gå til innhold

Chemtrails-dokumentar på tv.no


Anbefalte innlegg

000-conspiracy-theorist.jpg

En kritisk tenker er en som setter spørsmålstegn ved ting det potensielt kan settes spørsmålstegn ved, og benytter den vitenskapelige metode for å finne ut om han selv, motparten eller begge må justere sitt syn, eller om mer undersøkelse behøves.

En konspirasjonsteoretiker er en som setter spørsmålstegn fordi OMMAGAWD regeringen er Illuminati-alien-nazi-måne-øgler sprayer oss med umulig potente og på magisk vis korrekt doserte kjemikalier og komplett umulige "nano-GPS-tracker-hjernekontroll-maskiner" og LSD og SOPP er veien til et utvidet sinn og DEN ENE SANNHET og ALIENS og pyramider og Stonehenge bygget av havfruer fra Atlantis!!!11!! Bare fordi! Bevis? Bare THE MAN som trykker meg ned. Motbevis? THE MAN, få på deg foliehatten din så du kan se forbi hjernekontrollbølgene as!!1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Critical Thinker er det motsatte av en konspirasjonstulling. En Critical Thinker lar sitt syn styres av mengde og kvalitet på evidens som peker i en retning. Han justerer sitt syn på bakgrunn av evidens.

En konspirasjonsteoretiker er en som tviholder på sitt ståsted uansett evidens. (Og som mangler fullstendig evne til å ta inn over seg kildens kvalitet). Og stort sett er en paranoid person som ser etter "agency" i alt og alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er reglene det står at dette ikke er lov?

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/tips-og-regler-for-alle-som-bruker-forumet.20701/

Det er ikke god debattskikk og spamme filmer og bilder uten å legge ved et eneste ord om hva og hvor du vil med det, det er ikke god debattskikk og er generelt ansett som spam. (så fremst ikke tråden er "post et bilde" eller "post en film") type ting, og da er det uansett tråder i off topic der det er mer fritt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Geoengineering en konspirasjonsteori?

Geoengineering av typen Suez - kanalen, risåkre, Mount Rushmore, strip-mining eller trollstigen; dette er ikke konspirasjonsteorier .

Geoengineering av type Chemtrails ; dette er derimot en konspirasjonsteori av ypperste merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geoengineering av typen Suez - kanalen, risåkre, Mount Rushmore, strip-mining eller trollstigen; dette er ikke konspirasjonsteorier .

Geoengineering av type Chemtrails ; dette er derimot en konspirasjonsteori av ypperste merke.

Geoengineering er noe som pågår, og har pågått muligens siden 40-tallet, Chemtrails konspirasjoner har dukket opp som følge av dette, og blir brukt for å bevisst feilinformere og gjøre det vanskeligere å få frem hva som egentlig foregår ved å latterliggjøre alle som prøver å gjøre motstand.

Konspirasjon eller ikke, været blir manipulert og styrt av oss mennesker, uten og ha tatt med konsekvensene i regnestykket.

Den kognitive dissonansen folk utøver er skremmende, og er hovedårsaken til at det kan fortsette i den retningen det har gjort de siste 60 åra.

Selv om det er helt normalt å utøve kognitiv dissonans for å kunne leve videre uten å i det hele tatt vurdere å se på hva som foregår... Er det på tide å våkne opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geoengineering er noe som pågår, og har pågått muligens siden 40-tallet, Chemtrails konspirasjoner har dukket opp som følge av dette, og blir brukt for å bevisst feilinformere og gjøre det vanskeligere å få frem hva som egentlig foregår ved å latterliggjøre alle som prøver å gjøre motstand.

Konspirasjon eller ikke, været blir manipulert og styrt av oss mennesker, uten og ha tatt med konsekvensene i regnestykket.

Den kognitive dissonansen folk utøver er skremmende, og er hovedårsaken til at det kan fortsette i den retningen det har gjort de siste 60 åra.

Selv om det er helt normalt å utøve kognitiv dissonans for å kunne leve videre uten å i det hele tatt vurdere å se på hva som foregår... Er det på tide å våkne opp!

Styrer de været eller klimaet ? Over hele kloden eller bare deler ? Kan du utdype litt for oss andre som ikke har "forstått" verden slik som deg ? :)

Kom gjerne med et eksempel på denne kognitive dissonansen du finner overalt her også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geoengineering er noe som pågår, og har pågått muligens siden 40-tallet, Chemtrails konspirasjoner har dukket opp som følge av dette, og blir brukt for å bevisst feilinformere og gjøre det vanskeligere å få frem hva som egentlig foregår ved å latterliggjøre alle som prøver å gjøre motstand.

Konspirasjon eller ikke, været blir manipulert og styrt av oss mennesker, uten og ha tatt med konsekvensene i regnestykket.

Den kognitive dissonansen folk utøver er skremmende, og er hovedårsaken til at det kan fortsette i den retningen det har gjort de siste 60 åra.

Selv om det er helt normalt å utøve kognitiv dissonans for å kunne leve videre uten å i det hele tatt vurdere å se på hva som foregår... Er det på tide å våkne opp!

Jeg ser du kommer med noen ganske store påstander, men jeg ser ikke enda helt presist hva det er du legger i Geo-engineering?

Du virker riktig så sikker i din sak,så da regner jeg med at du isåfall har bevis disse påstandene og? Isåfall kunne jeg gjerne tenkt meg å lese meg opp, er det mulig å få en titt/kopi på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du kommer med noen ganske store påstander, men jeg ser ikke enda helt presist hva det er du legger i Geo-engineering?

Du virker riktig så sikker i din sak,så da regner jeg med at du isåfall har bevis disse påstandene og? Isåfall kunne jeg gjerne tenkt meg å lese meg opp, er det mulig å få en titt/kopi på disse?

Du kan jo begynne her: http://www.globalresearch.ca/atmospheric-geoengineering-weather-manipulation-contrails-and-chemtrails/20369 Bare si ifra hvis du trenger mer hjelp til å leite frem fakta som ligger tilgjengelig for alle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kildekritikk...

Trengte visst hjelp du også ser jeg.

Ta en titt her: http://www.reddit.com/r/conspiracy/comments/1x6r81/huge_list_of_geoengineering_links_and_evidence/

Hvis det var kildene det stod på mener jeg...

Siterer gjerne fra Reddit:

Geoengineering has solid science behind it, is talked about by government and has been performed for many reasons in the past. Trying to deny it at this point is simply being ignorant. Trying really, really hard to deny it just outs an account as being dishonest.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte visst hjelp du også ser jeg.

Ta en titt her: http://www.reddit.com/r/conspiracy/comments/1x6r81/huge_list_of_geoengineering_links_and_evidence/

Hvis det var kildene det stod på mener jeg...

Siterer gjerne fra Reddit:

Trengte visst hjelp du også ser jeg.

Ta en titt her: http://www.reddit.com/r/conspiracy/comments/1x6r81/huge_list_of_geoengineering_links_and_evidence/

Hvis det var kildene det stod på mener jeg...

Siterer gjerne fra Reddit:

Dette blir siste post fra meg, orker ikke denne runddansen.

1) Hva er det du egentlig påstår ? at geoenginieering er reelt eller at det er reelt OG brukes av en eller annen gjeng mystiske bakmenn for å oppnå noe ? (hva, hvem, hvordan i så fall?)

2) at noe er en tanke, ide eller eksperimenteres med er IKKE det samme som at det skjer over alt, hele tiden.

3) Å komme men 1 million linker er ikke å bevise noe som helst, om du ønsker en debatt så får DU fremme påstander og backe de opp med kildehenvisninger til de spesifikke påstandene.

Man kan ikke påstå en ting, google navnet og lime inn alle linkene. Det er ikke slik det fungerer, noe som også inngår og er åpenbart om man har litt evne til kildekritikk og debatteknikk.

4) En av de få linkene som faktisk var til noe form for anerkjent nettsted så omtaltes geoengenieering som FORSLAG forskere hadde drøftet i IPCC rapporten. Det er ikke det samme som at onkel sam, eller sionistene, eller aliens styrer været.

formuler en påstand med EGNE ord, back den opp med EGNE ord, henvis til hvor du har denne kunnskapen fra, så kanskje noen gidder dette.

Ops, glemte i forrige post: Kom gjerne med motbevis. ;)

Also, bare ved å si dette avslører du trolljobben din for det den er, kunnskapsløs. Hvordan skal man bevise fraværet av noe ? Bevisbyrden ligger på den som påstår det som strider med konsensus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne her: http://www.globalresearch.ca/atmospheric-geoengineering-weather-manipulation-contrails-and-chemtrails/20369 Bare si ifra hvis du trenger mer hjelp til å leite frem fakta som ligger tilgjengelig for alle. ;)

Så, for å gi en kjapp oppsummering ; innholdet i linken handler hovedsaklig om en persons syn på en gitt tale(og reproduksjon av den talen) hvis hovedtema er en rapport skrevet av anonyme personer som selv påstår å være forskere, om klimaendring, avholdt på en konferanse drevet av en stiftelse med et klart ideologisk standpunkt i retning av at dette fenomenet er et faktum, pluss litt korrelasjon-kausasjons-surr helt mot slutten.

Har jeg forstått innholdet av den nettsiden korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geoengineering has solid science behind it, is talked about by government and has been performed for many reasons in the past. Trying to deny it at this point is simply being ignorant. Trying really, really hard to deny it just outs an account as being dishonest.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk, jeg har ikke sagt noe som helst om hva jeg så på den nettsiden, jeg vil bare ha det bekreftet om jeg oppfattet innholdet riktig. Mange gode poeng har gått tapt i de tilfellene debattanter snakker forbi hverandre, noe jeg gjerne skulle ha unngått.

Om du ser på Tommy`s historikk på forumet, eventuelt Tommy Miland tilbake til 2012 så er det samme person som har hatt noen runder ang. salt, detox og melk, hvor bl.a Vegard L ble bedt om å redegjøre for kilder til at detox var tull, mens han selv linket bloggposter for å "provosere fram en debatt". Bare sånn apropos før du forventer for mye saklighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...