Gå til innhold

Noen erfaring med Børges frekvens?


Gymgo

Anbefalte innlegg

Har kjørt dag 1 og dag 2 etter malen. Satser på 3x8 i morgen, så nå trener jeg litt tips: Skal jeg kjøre repeat og ta 1-2-3 igjen, eller skal jeg legge inn 2 dager til og ha 5 dager i uka?

Du kjører repeat og begynner på dag 1 igjen. Du tar pausedager etter behov, men meningen er å trene bortimot hver dag. I "Frekvensprosjektet" som Børge henviser til fordeles settene fra et helkroppsprogram ut over hele uken, ta utgangspunkt i det når du beregner volum. Du bytter på sett og vis en tung treningsdag med to lette.

Andre ting:

- Ikke til failure

- Progresjon, her er det lurt å holde igjen ellers blir det fort for tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting som er viktig å huske er at man SKAL ha fremgang. Er det ikke fremgang, så må intensiteten senkes. Såpass høy frekvens og for høy intensitet vil rimelig fort knuse CNS og slå deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, om man ikke har erfaring med f.eks autoregulering/RPE, og faktisk kan BRUKE det, så ville jeg nok valgt en annen treningsmetode. Selv har jeg god erfaring med trening, og kjenner godt til min treningståleranse, noe som også har gitt meg mulighet til å trene såpass ofte. Men jeg har foreløpig kun holdt på en liten stund, så foreløpig kan jeg ikke dra noen konklusjon utifra om volumet jeg nå bruker er for mye/lite. Det skal nevnes at den lille tiden jeg har holdt på faktisk har resultert i 2 nye PR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Slik jeg gjorde det:

1. Myo-reps var nytt for meg, så starta relativt lett og tilpassa det litt på sikt, det var veldig nytt for meg, men tilpasningen gikk raskt.

2. Starta ganske så lett på volum og økte en gang i uka - ikke 2 selv om det var Myo-Tung-Volum x2 i løpet av uka. Dette for å hindre tidlig stagnasjon.

Kommer uten tvil til å be om et slikt program til høsten, for jeg merka kjapt gainz både i benk, bøy og mark. Spesielt fremgangen på beina var ekstrem. Ble ikke stiv og støl, økte i volum og ble mye mykere - alt dette på grunn av den høye frekvensen. Verst av alt var at jeg bare holdt på i 3 uker og at kostholdet ikke var mer en ca60% bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...