Gå til innhold

Proteinpulver,proteinshake, proteinkaffe?


Ingwild

Anbefalte innlegg

Argh! Det er alt for mye å velge i :( trenger tips til proteinpulver med GOD smak! Liker generelt sjokoladesmak på ting best, MEN er åpen for ALLE smaker bare for å finne et som faktisk funker å drikke som Shake! :D for min del blir alt veeeeldig "melete", smakløst og kjedelig... Da går det tungt å fylle på før og etter trening!

Tar gjerne i mot tips og oppskrifter som kan brukes i både Shake og proteinkaffe! ^^,

Hvilke måleforhold bruker dere for å få Shake'n mest mulig "drikkevennelig"? (Melk, vann m.m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker proteinfabrikken sin sjokoladesmak. Nå tar jeg 1scoop i 2dl melk/vann, blir passelig konsistens. Jeg styrter den fordi jeg ikke får den ned ved å drikke den litt og litt. Smaken er ok, men 100gsnger bak vanlig sjokomelk, noe jeg har inntrykk av at all sjokoladesmakende protein er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whey Xplode er den eneste jeg har likt smaken på av de jeg har prøvd. Sjokolade funker fint, men jordbær er direkte DIGG. Denne er ikke så søt/kvalmende, men hvis man er glad i mer søtt enn meg kanskje Myoprotein er tingen, lenge siden jeg smakte men den minnet nesten om godteri for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProZyme med sjokoladesmak smaker digg. Smaker mer Dumle-karamell enn sjokolade, men digg likevel. Ganske dyrt, kjøp når det er kampanje. Gourmet-Pro fra Gymgrossisten er også digg. Blander du med melk istedenfor vann smaker det enda bedre ;)

Pro tip: La shaken stå i kjøleskapet i 10 minutter før du drikker den. Shmakabra. Spesielt viktig med proteinpulver som inneholder kasein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg det smaker best når jeg blander pulveret med vann, men kanskje jeg bare er spesiell.

Norkoet skal være veldig bra på smak, men jeg har ikke prøvd det.

Har myorevelution nå, og det smaker ikke stort bedre enn proteinfsbrikken sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eltie gold fra nordkost er grei, er litt dyrere, men man må vell gjerne betale for kvalitetet.

Personlig syntes jeg proteinpulver generelt, til og med den over smaker drit og da har jeg prøvd en del... - så bare svelg jævelskapen og tenk på noe annet (y) Smaken er som baken, som å spise lutefisk hos besteforeldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker proteinfabrikken sin sjokoladesmak. Nå tar jeg 1scoop i 2dl melk/vann, blir passelig konsistens. Jeg styrter den fordi jeg ikke får den ned ved å drikke den litt og litt. Smaken er ok, men 100gsnger bak vanlig sjokomelk, noe jeg har inntrykk av at all sjokoladesmakende protein er:)

Godt å høre at det ikke bare er meg som tar shake's ned på styrten :D Proteinfabrikken sin sjokolade har jeg prøvd i soya versjon, men smaken kan nok muligens (mest sannsynlig) være anderledes i vanlig sjokolade! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whey Xplode er den eneste jeg har likt smaken på av de jeg har prøvd. Sjokolade funker fint, men jordbær er direkte DIGG. Denne er ikke så søt/kvalmende, men hvis man er glad i mer søtt enn meg kanskje Myoprotein er tingen, lenge siden jeg smakte men den minnet nesten om godteri for min del :)

Oh! Hørtes hvertfall spennende ut! :D Har ikke noe i mot å prøve annet enn sjokolade, da jeg håper å finne en som faktisk smaker annet enn tørt mel.... :wtf: Godis funker ALLTID, så utgangspunktet er ikke dumt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProZyme med sjokoladesmak smaker digg. Smaker mer Dumle-karamell enn sjokolade, men digg likevel. Ganske dyrt, kjøp når det er kampanje. Gourmet-Pro fra Gymgrossisten er også digg. Blander du med melk istedenfor vann smaker det enda bedre ;)

Pro tip: La shaken stå i kjøleskapet i 10 minutter før du drikker den. Shmakabra. Spesielt viktig med proteinpulver som inneholder kasein.

Er det en ting jeg har lært så er det at man må investere i seg selv! Så om det koster litt ekstra for ekstra smak og gjerne til det bedre så er jeg ikke vond å be (y) Smart tips med å la den stå i kjøleskapet! Det skal prøves! Blir neeeesten som milkshake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpulver er uendelig mye bedre oppi smoothie enn "bart". Syns jeg. Pulver med vaniljesmak + vann + frosne bringebær + stavmikser = deilig forfriskende etter trening :)

uuuuh! Dette har jeg ikke prøvd før! :) er det et spesielt pulver med vanilje du foretrekker? Dette hørtes hvertfall forfriskende ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eltie gold fra nordkost er grei, er litt dyrere, men man må vell gjerne betale for kvalitetet.

Personlig syntes jeg proteinpulver generelt, til og med den over smaker drit og da har jeg prøvd en del... - så bare svelg jævelskapen og tenk på noe annet (y) Smaken er som baken, som å spise lutefisk hos besteforeldre :)

AH! Endelig et ærlig svar! haha :D Alle disse bloggerne og folk som skryter av gode oppskrifter og hva som fungerer best bla bla bla... Innerst inne tror jeg det skal MYE til før proteinpulver smaker sjokoladeis, fruktsorbet og gull og grønne skoger.. ;) MEN.. Jeg gir ikke opp! Skal nok teste litt av det overnevnte så slaget er ikke tapt, men blir nok en del shaker ned på styrten i fremtiden allikevel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg løy, det var ikke vanilje men dette her jeg hadde i skapet: http://www.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-Chocolite-Protein-Banana-Cream-14-7-oz-418-g/29971#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=banana%20protein&rc=278&sr=null&ic=4

Det er veldig søtt, syns derfor ikke det funker alene. Med frosne bær blir det mye mer balansert smak, da er det godt :-) Men tenker at vanilje også sikkert funker bra! Ellers går det an å røre en scoop eller to inn i 1/2 - 1 boks mager kesam også, da blir det "yoghurt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...