Gå til innhold

Naturlig slanke mennesker


Minni M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JEg f.eks føler at jeg må være veldig nøye med kosten og gå mye sulten + opplever uregelmessig menstruasjon og tegn på lav forbrenning (som slapphet og fossenhet) om jeg skal holde meg på trivselsvekten på 69kg (er 173 cm høy, så absolut innenfor normalen).

Kanskje du skal dra til legen og få sjekket stoffskiftet ditt? En blodprøve eller to koster ikke mye, og er vel verdt anvendt tid og penger hvis det kan gjøre at et eventuelt stoffskifteproblem avdekkes. Det er bedre å få en diagnose slik at du kan få riktig behandling enn ikke å vite.

This. Folk her glemmer ofte at lavt stoffskifte faktisk kan være en medisinsk tilstand, som det også finnes gode medisiner mot. For å si det slik: mer kardio eller "reverse dieting" har aldri fikset noens skjoldbruskkjertel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Second Keegil. I tillegg: Jeg tror det som ofte går gærent når man ender opp med å bli sulten og slapp for å opprettholde "trivselsvekt" er at man spiser altfor lite av den fornuftige maten, og så går man på en ferdigmat-smell. Altså: For de fleste fungerer det sånn at om du spiser deg mett og god på naturlige råvarer, så blir du ikke fysen på burger & cola = trivselsvekten lar seg vedlikeholde uten sult og ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...