Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

minus religion=fred?

Jeg har vokst opp i en "kristen" familie. Det er så mye hykleri og dritt at jeg blir kvalm. Folka forstår jo ikke hva det dreier seg om, men bruker det som en måte og loveliggjøre dårlige handlinger utført mot andre. Dette var vel grunnen til at jeg hadde ett såpass dårlig forhold til mine foreldre gjennom oppveksten.

(har ikke sett filmene enda, måtte bare få frem min mening om saken.)

Digget filmen øverst. Det er så Amerika i ett nøtteskall! Fikk lyst å see michael more sine filmer igjen. Det er skremmende hvordan systemet er lagt opp for at enkelpersoner og regjeringen skal tjene penger, men så går det ut over stakkars mannen i gata-sykt spørr du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester
minus religion=fred?

Jeg har vokst opp i en "kristen" familie. Det er så mye hykleri og dritt at jeg blir kvalm. Folka forstår jo ikke hva det dreier seg om, men bruker det som en måte og loveliggjøre dårlige handlinger utført mot andre. Dette var vel grunnen til at jeg hadde ett såpass dårlig forhold til mine foreldre gjennom oppveksten.

(har ikke sett filmene enda, måtte bare få frem min mening om saken.)

Jeg er ganske sikker på at uten religion, eller religionens sterke påvirkning hadde det vært mye mer fred og unisont sammarbeid om de tingene som virkelig betydde noe som forskning og oppdagelser. I allefall mye mer fred en hva vi har opplevd og opplever til nå.

Det faktum at en nasjon er "offisielt kristen" og en annen er "offisielt muslimsk" gjør at disse aldri kan leve fredfullt over tid. Begge tror de sitter på den store, og hele sannhet, og de vil beskytte det for alt det er verdt. Når de til og med strides innad mellom fraksjoner av samme religion viser det hvor håpløst det er. Jeg ser personlig ingen fordeler, eller hvordan det fører med seg noe godt. Så hvordan folk kan si at det beriker dems liv er for meg et komplett mysterium.

Fun fact, det er (blir ca tall fra hukommelsen) blitt nedskrevet omlag 3600 forskjellige overtroiske skikkelser i vår historie, av de er omlag 2400 noe som kan betegnes som "guder". MANGE av disse deler store likheter i tilegg. Så hvorfor er Tor, Odin, Venus, Mars og enhjørninger så utenkelig, mens man tror på noe som egentlig er akkurat det samme?

Det er morsomt at forskjellen på meg og en religiøs, er at der jeg avfeier 2400 gudeskikkelser, avfeier han 2399 slike, på akkurat samme argumentasjonen som meg. Så det er bare 1 gud som skiller oss....dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

For de som har lyst å se mer om temaet :)

Religulous med Bill Maher (en standup komiker, programleder bl.a)

Denne er morsomt laget og anbefales like varmt som rein underholdning:

Og for en litt mer seriøs tone fra Richard Dawkins har du "Virus of Faith" og "the root of all evil" som også tar for seg endel ting som overtro, homeopati, healing etc:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånne folk som reiser rundt å holder kristne foredrag da, de er jo syke i hodet. de bruker syke og fortvilede personer og deres ulykke også lurer de de til å tro at de har blitt frelst for deretter å tjene penger på det!. Hvem som helst kan starte en sekt. man skal bare være flink å snakke for seg, og velge ett par synspunkter som de kan moraliserer rundt, så folk blir overbevisst- det er jo det Hitler gjorde.

Jeg husker ikke hva filmen heter men så en slik film hvor noen lærere fikk en hel ungdomskole/vgs med på ett sånn opplegg hvor alle skulle jobbe sammen men det var strenge regler som måtte følges, som førte til at noen ble utestengt fra "gruppen", de som var skeptiske og stilte spørsmål. Når alle var "Med" avslørte de hele greien for alle ungdommene og de fikk jo anfall hele gjengen. Egentlig veldig bra film, som viser godt hvor avhengige vi er av tilhørighet.

Jeg tror mange er redde for at verden skal falle i grus uten religion, de tror alle skal miste sine verdier og moralsk tenkning og bare sloss, stjele osv. (som i vikingtiden før vi ble ett kristent land...) Gammeldags tenking, type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hva med sånne folk som reiser rundt å holder kristne foredrag da, de er jo syke i hodet. de bruker syke og fortvilede personer og deres ulykke også lurer de de til å tro at de har blitt frelst for deretter å tjene penger på det!. Hvem som helst kan starte en sekt. man skal bare være flink å snakke for seg, og velge ett par synspunkter som de kan moraliserer rundt, så folk blir overbevisst- det er jo det Hitler gjorde.

Jeg husker ikke hva filmen heter men så en slik film hvor noen lærere fikk en hel ungdomskole/vgs med på ett sånn opplegg hvor alle skulle jobbe sammen men det var strenge regler som måtte følges, som førte til at noen ble utestengt fra "gruppen", de som var skeptiske og stilte spørsmål. Når alle var "Med" avslørte de hele greien for alle ungdommene og de fikk jo anfall hele gjengen. Egentlig veldig bra film, som viser godt hvor avhengige vi er av tilhørighet.

Jeg tror mange er redde for at verden skal falle i grus uten religion, de tror alle skal miste sine verdier og moralsk tenkning og bare sloss, stjele osv. (som i vikingtiden før vi ble ett kristent land...) Gammeldags tenking, type.

Den filmen du tenker på er nok "The Wave", eller bølgen på norsk.

Og ja, se bare på scientologien, som virkelig går etter å utnytte og drille i folks usikkerhet med utgangspunkt i at vi alle er syndere og defekte. Det som er gøy er at han som startet scientologikirka er en bedrageridømt sci-fi forfatter med navn L. Ron Hubbard som også uttalte i sin tid at "den enkleste måten å bli rik på må være å starte en religion" And so he did....

Dessuten er det et mysterium hvordan de kan tro på noe slikt når man ser hva det faktisk dreier seg om. I bunn og grunn, fra hukommelsen heter det seg slik at en Intergalatisk keiser med navn Xenu hadde fanget en hel del aliens som han sendte til en vulkan på jorden i Boeing 737 lignende skip og sprengte med en hydrogenbombe. Disse sjelene eller "thetans" befestet seg i folkene på jorden og det er det scientologene prøver og rense oss fra. Heldigivs sitter Xenu i et intergalaktisk fengsel nå....

Å om man bruker vår egen kjære kristendom som moralsk kompass, med de 10 bud i spissen så står det da ingenting om slaveri, kvinneundertrykkelse og slike ting! Men det har jo kirken omfavnet i alle år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen du tenker på er nok "The Wave", eller bølgen på norsk.

Og ja, se bare på scientologien, som virkelig går etter å utnytte og drille i folks usikkerhet med utgangspunkt i at vi alle er syndere og defekte. Det som er gøy er at han som startet scientologikirka er en bedrageridømt sci-fi forfatter med navn L. Ron Hubbard som også uttalte i sin tid at "den enkleste måten å bli rik på må være å starte en religion" And so he did....

Dessuten er det et mysterium hvordan de kan tro på noe slikt når man ser hva det faktisk dreier seg om. I bunn og grunn, fra hukommelsen heter det seg slik at en Intergalatisk keiser med navn Xenu hadde fanget en hel del aliens som han sendte til en vulkan på jorden i Boeing 737 lignende skip og sprengte med en hydrogenbombe. Disse sjelene eller "thetans" befestet seg i folkene på jorden og det er det scientologene prøver og rense oss fra. Heldigivs sitter Xenu i et intergalaktisk fengsel nå....

Å om man bruker vår egen kjære kristendom som moralsk kompass, med de 10 bud i spissen så står det da ingenting om slaveri, kvinneundertrykkelse og slike ting! Men det har jo kirken omfavnet i alle år ;)

Les Johannes åpenbaring, 3. mosebok, evangeliet etter Markus og mathus og romernes bok så skal du se masse umoralske forpliktelser bibelen befaler ( dette inkluderer befalinger fra Jesus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Les Johannes åpenbaring, 3. mosebok, evangeliet etter Markus og mathus og romernes bok så skal du se masse umoralske forpliktelser bibelen befaler ( dette inkluderer befalinger fra Jesus).

Er ikke vits engang å starte på det gamle testamentet, det er jo rett ut bat shit crazy! Lots døtre anyone? Først ble de voldtatt av landsbyen for å skåne englene, deretter fikk Lot barn med begge sine døtre da han var ensom!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Lots døtre (Direkte kopiert fra Bibelen.no) Seriøst, dette står svart på hvit i enhver bibel. En av mange skrekkelige historier

30 Lot dro opp fra Soar og bosatte seg i fjellandet sammen med de to døtrene sine, for han var redd for å bo i Soar. Han bodde i en hule, han og de to døtrene.31 Den eldste datteren sa til den yngste: «Faren vår er gammel, og det finnes ikke en mann her i landet som kan gå inn til oss på vanlig måte.32 Kom, la oss skjenke vin til far og ligge med ham, så vi kan holde liv i fars ætt!»33 Og de skjenket vin til faren sin samme natt, og den eldste gikk inn og lå med faren sin. Han merket ikke at hun la seg, og ikke at hun sto opp.34 Dagen etter sa den eldste til den yngste: «Hør nå, i natt lå jeg med far. La oss skjenke vin til ham i natt også. Så går du inn og ligger med ham, så vi kan holde liv i ætten etter faren vår.»35 Også den natten skjenket de vin til faren, og den yngste sto opp og lå med ham. Han merket ikke at hun la seg, og ikke at hun sto opp.36 Nå skulle begge døtrene til Lot ha barn med faren sin.37 Den eldste fødte en sønn og ga ham navnet Moab. Han er stamfar til moabittene, som finnes den dag i dag.38 Også den yngste fødte en sønn og ga ham navnet Ben-Ammi. Han er stamfar til ammonittene, som finnes den dag i dag.

http://www.bibel.no/Hovedmeny/nettbibelen.aspx?book=GEN&chapter=19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ett eneste stort eventyr, som alle som vil kan tjene gode penger på å dele ut til alle, eller utnytte folk i sårbare situasjoner.

Jeg synes Kristian Ingebritsen( han dusten fra A1) oppsummerte det hele så bra da han uttalte seg om hvorfor han likte kristendommen så godt.

" Det som er så bra, er at uansett hva du har gjort så er det bare å be om tilgivelse etterpå, så får du det!"

Ja, flott ikke sant? Så da er det bare å kjøre på med vold og kriminelle handlinger, fordi så lenge du sier unnskyld etterpå- da er jo allting bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja ett eneste stort eventyr, som alle som vil kan tjene gode penger på å dele ut til alle, eller utnytte folk i sårbare situasjoner.

Jeg synes Kristian Ingebritsen( han dusten fra A1) oppsummerte det hele så bra da han uttalte seg om hvorfor han likte kristendommen så godt.

" Det som er så bra, er at uansett hva du har gjort så er det bare å be om tilgivelse etterpå, så får du det!"

Ja, flott ikke sant? Så da er det bare å kjøre på med vold og kriminelle handlinger, fordi så lenge du sier unnskyld etterpå- da er jo allting bra!

Tjah, en ting er at han automatisk blir tilgitt fra sin usynlige venn i himmelen, en annen ting er hvor mye tilgitt du er hos de du faktisk har rammet med dine handlinger. To særdeles forskjellige ting det, men det viktigste er jo ikke at du har gjort noe galt og vil gjøre opp for deg, det viktige her i følge A1-douche er jo at det viktigste er at man har gjort noe galt, ber om tilgivelse fra ovenifra og dermed har lettet sin EGEN samvittighet. Temmelig egoistisk tanke, og viser at den empatien de snakker så varmt om, er fraværende hos de personlig.

"gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjah, en ting er at han automatisk blir tilgitt fra sin usynlige venn i himmelen, en annen ting er hvor mye tilgitt du er hos de du faktisk har rammet med dine handlinger. To særdeles forskjellige ting det, men det viktigste er jo ikke at du har gjort noe galt og vil gjøre opp for deg, det viktige her i følge A1-douche er jo at det viktigste er at man har gjort noe galt, ber om tilgivelse fra ovenifra og dermed har lettet sin EGEN samvittighet. Temmelig egoistisk tanke, og viser at den empatien de snakker så varmt om, er fraværende hos de personlig.

"gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"

Det er også det som er det store med kristendommen... De er store på tilgivelse, men hvis man ikke gjør som dem sier så havner man i helvette.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Det er også det som er det store med kristendommen... De er store på tilgivelse, men hvis man ikke gjør som dem sier så havner man i helvette.... :huh:

Må være en slitsom hverdag for de som tror, du er født inn i et system der du hele tiden må etterstrebe urealistiske mål for ikke å brenne i helvette. Men det hjelper på å putte penger i kollekten selvfølgelig...

Jim Jeffries er hysterisk morsom ang temaet synes i allefall jeg :)

http://www.youtube.com/watch?v=y-RJeqyh-vI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jester

Tanker om hvem vi er, hvor vi kommer fra og for vi kanskje skal, formidlet med rasjonalitet, objektivitet, kunnskap og ikke minst respekt og ydmykhet ovenfor det ukjente. I kontrast til bombastiske absolutte "sannheter" fra 2000år gamle tekster hvor slavedrift, kvinneundertrykkelse, overgrep og voldshandlinger er regelen og ikke unntaket.

For framskritt er det på tide at noe blir igjen i vår dystre fortid.

Richard Dawkins "We are going to die, and that makes us the lucky ones"

Og ikke minst denne serien på 9 deler satt sammen til en film, anbefales på kveldstid ;) Er fra Carl Sagan, satt til nye bilder og musikk.

Christopher Hitchens: Take the risk of thinking for yourself....

Neil Tyson deGrasse: We are part of the universe, and the universe is in us

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

"Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. You couldn't be here if stars hadn't exploded, because the elements - the carbon, nitrogen, oxygen, iron, all the things that matter for evolution and for life - weren't created at the beginning of time. They were created in the nuclear furnaces of stars, and the only way for them to get into your body is if those stars were kind enough to explode. So, forget Jesus. The stars died so that you could be here today."--Lawrence M. Krauss

I Think For My Self

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evil Bible Home Page

Fin side f. eks. for dere "kristne" som ikke er klar over hva dere egentlig tror på :).

Ett eksempel:

If a man is caught in the act of raping a young woman who is not engaged, he must pay fifty pieces of silver to her father. Then he must marry the young woman because he violated her, and he will never be allowed to divorce her. - (Deuteronomy 22:28-29 NLT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
I referanse til hva jeg og Gamlebyen snakket om for de som er intressert. Uansett verdt og få med seg innlegget til Hitchens og Fry:

Morsomt å få med seg hvordan de fortsetter etter debatten er over i 1 og 1 intervju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...