Gå til innhold

Nybegynner; Tung styrke


jenta97

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lyst å begynne med tung styrke, men er helt blank innen området. Har brukt tida på mølla tidligere.

Jeg vil jo miste en del fett, men beholde litt vekt. Å gå ned 5-10kg ville vært OK. Er nå 170cm og 70kg, ganske utrent.

Greia er at jeg ikke har råd til personlig trener (aka få skikkelig veiledning), eller treningspartner her..

Er det noen bøker, eller noe annet, som kan hjelpe meg i gang? Dette gjelder treningsplan, teknikk og diet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har veldig lyst å begynne med tung styrke, men er helt blank innen området. Har brukt tida på mølla tidligere.

Jeg vil jo miste en del fett, men beholde litt vekt. Å gå ned 5-10kg ville vært OK. Er nå 170cm og 70kg, ganske utrent.

Greia er at jeg ikke har råd til personlig trener (aka få skikkelig veiledning), eller treningspartner her..

Er det noen bøker, eller noe annet, som kan hjelpe meg i gang? Dette gjelder treningsplan, teknikk og diet.

Jeg ville startet med kroppsvektøvelser først for å få et grunnlag, siden du sier du er utrent.

Ville trent noe liknende et fullkroppsprogram.

Finnes utrolig mye info på youtube og forum. Hvis du ikke har noen du kjenner som er dyktige på styrketrening, så blir du nesten nødt til å skaffe informasjonen selv ;)

Diett: Min erfaring er at å kutte ut alt som klasifiseres som junk food eller usunn mat er den letteste måten, kombinert med trening. Synes for mange går i for mye i detalj om dietten, når hovedproblemet er at de jevnlig inntat chips, godteri, brus, kebab etc... Sier ikke at du gjør det :)

Ikke prøv å spise lite eller gå rundt sulten, virker som regel ikke i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det viktig å ha noen med litt peiling som veiledet meg gjennom øvelsene de første gangene, i alle fall hvis du vil trene med stang eller manualer, og ikke bare holde deg til apparatene. Når noe er helt nytt så aner du ikke hvordan det skal kjennes ut når du gjør det riktig, så det er lett å belaste feil og pådra seg skader. Var jeg deg ville jeg tatt med meg nybegynnerprogrammet som det ble linket til over her til en PT, og investert i en time eller to. Det er ikke sikkert det er mer som skal til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...