Gå til innhold

Cueball

Medlemmer
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Cueball

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 25. feb. 1977
  1. Mange bra teorier her... Umulig å vite nøyaktig hva problemet ditt er ut fra beskrivelsen. Jeg tror personlig at nettopp det poenget at du har trent så lenge, og ikke når en tid under 14:30, kan tyde på at du har et ineffektivt løpesett, og kanskje til og med har anatomiske utfordringer i forhold ti å løpe raskt. Finner det usannsynlig at du ikke oppnår den kapasiteten du trenger med så mye/lang trening (Selv om det kan være litt Kukerrundt som en Kuk en gang påpekte). Hvilken fart holder du på intervaller? f.eks 1min intervaller vs. 4min intervaller. Få noen med litt peiling til å s
  2. En mnd med trening blir jo litt knapt til et halvmaraton, og tiden er jo veldig bra med det utgangspunktet. Er derimot ikke ovverrasket over at du får noen "vondter" da du ikke kan rekke å venne deg på lengre løp på en mnd. Fram mot et maraton på dette nivåen kan et forslag være å ha tre løpeøkter i uka. To intervall og en rolig langkjøring. Lurt å øke mengden gradvis, ikke start med for mange mil i uka. 3,5t tilsvarer ca 12km/t (5min/km). Ville sørget for at intervalløktene etterhvert går raskere enn dette for å få farten i beina. Kan være lurt å variere på intervallene også med en kort
  3. Som Citius sier, kommer mye an på hva som er målet ditt. Regner med du ikke har målsetning under 3 timer på ditt første maraton. Jeg sprang et maraton for noen år siden, trente da ca 8 mnd med løping før dette. Jeg hadde ikke særlig annet mål enn å fullføre på en ok måte, gjennomførte på ca 3,5 timer. For å fullføre maraton mener jeg er det viktig å ha løpt en del langturer og trent på løpsøkonomi. Det holder ikke med bare intervalltrening... Det betyr at en må venne kroppen til ganske mye mengde, og dette blir vel så viktig som intensitet. Vil si at det er ganske stor forskjell på halv og
  4. Jeg ser trådstarter får masse uvurderlige tips vedrørende sin markløft-, og knebøyteknikk.... Jeg er slettes ingen ekspert, men har sett en del mark og bøy bli utført i min tid... Marken synes jeg ser fin ut. Rumpa går en del fra startposisjon før vekten forlater gulvet, men det er ganske vanlig, selv blandt ganske gode markløftere. Bøyen ser også bra ut, ser du har en liten knekk i kneet ved startposisjon, uten at det trenger være noe problem. Rumpa går litt ned i bunn, som skaper en liten krumning i ryggen. Dette er ofte pga. litt manglende bevegelighet. Generelt tror jeg dette er
×
×
  • Opprett ny...