Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en aktiv liten gutt på 4 år som hater at han ikke får være med mamma på senteret for å trene. Hver gang jeg trener hjemme vil han være med, og han er faktisk overraskende flink til å være bare 4 år :) Jeg har tenkt å ha en fast dag i uka hvor vi 'trener' sammen, og i den anledning tenkte jeg å spørre dere om dere hadde noen enkle barnevennlige øvelser som kan gjøres sammen med han. Han har prøvd seg på pushups, men det var ikke så veldig vellykket :p Jeg har ingen ideer til hva vi kan finne på; annet enn kanskje å balansere på ting vi finner ute, løpe bort til en stein\lyktestolpe\et eller annet punkt,hoppe på fra stein til stein. Han er forresten veldig på å trene armene og er veldig ivrig på å låne min 0.25 kg vektskriver og 'curler' ;)

Må bare understreke at det her ikke er tenkt som at han skal bli noe super treningsbarn, men heller det at han og mamma skal 'trene' sammen og ha det moro :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28795-barnevennlige-trenings%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrkeøvelser som muligens kan være gøy for han:

Markløft med kettlebells

Press over hodet med (rosa) manual(er)

Frontbøy med manual eller kettlebell

Høres ut som en kul liten gutt (y)

Har ei jente på snart 6 som også har lyst å være med å trene. Hun er veldig begeistra for slynger og sånt, men jeg kan ikke å bruke dem, og er ikke sikker på hva som er greit for små unger å drive med.

Så langt har vi bare vært i bassenget og svømt sammen, men tror hun hadde likt å få trene ordentlig, som hun sier.

Ute i naturen kan jeg alltids finne på ting, men det virker som det er "studio-trening" som er greia..

Barn er vel ikke sterke nok til å ødelegge seg med dårlig teknikk uansett så det meste burde gå greit. Problemet er vel at de er små og kan lirke fingre, hender osv mellom vekter og kabler i diverse maskiner. Jeg lekte mye rundt i maskiner med pappa da jeg var i samme alder, mye knall og fall, men også mye moro.

Jeg tar med mini på styrkeløftklubben når han vil være med jeg, det er stas (y) så lenge han får et eller annet å løfte på så er det kult liksom :p Prøvde seg på knebøy også her om dagen, jeg holdt jo i stanga da, den er litt tung for han. Eller er han glad i å løfte på kettlebells når vi er på sportsbutikken, også synes han sånn ab-wheel er gøy. Henge i ting er også kult.

Styrkeøvelser som muligens kan være gøy for han:

Markløft med kettlebells

Press over hodet med (rosa) manual(er)

Frontbøy med manual eller kettlebell

Høres ut som en kul liten gutt (y)

Gode ideer (y) Og kan faktisk hende jeg må kjøpe en rosa manual til han, han elsker rosa :D Så rosamanual blir virkelig riktig i dette tilfellet :p

Annonse

Om han er keen på kroppsvektøvelser er varianter av pushups (med knæren i bakken), hangups, spensthopp og div mage øveser båe fra heng og i bakken gull. Noen barn liker godt å stå på hendene, isåfall bryst inn mot vegg og la han turne der en liten stund ;)

Ellers det som er nevnt :)!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...