Gå til innhold

Tipping - Odds


Langsiktig

Anbefalte innlegg

Prøver å sette meg inn i dette med odds osv! Må ha noe å drive med, å kunne vinne en ekstra slant hvis ting går veien er ikke gale!

Vurderer å gjerne starte med martingale metoden! Men vi får se!

Noen som er aktive spillere på odds?

Hvilke bookmakere anbefaler dere? og hvorfor?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 8 måneder senere...

Noen her Som tipper?

Har sett meg ut er par spill i dag:

Vinner 10km fristil, kvinner: Marit Bjørgen til 2.25, tror hun slår Johaug i dag

Vinner 15km fristil,menn: Martin Johnsrud Sundby 2.25. Virker suveren i år

Jaktstart 10km menn, Fourcade 2.75 starter som NR to, tror han tar dette

Aston Villa - United 1.50 Bra verdi på United, jakter seier NR 7 og er i god form samtidig som skadelista krymper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å sette meg inn i dette med odds osv! Må ha noe å drive med, å kunne vinne en ekstra slant hvis ting går veien er ikke gale!

Vurderer å gjerne starte med martingale metoden! Men vi får se!

Noen som er aktive spillere på odds?

Hvilke bookmakere anbefaler dere? og hvorfor?

Noen tips?

Martingale er ikke noe å satse på. Det vil du tape penger på i lengden uansett hvor stor bankroll du har. Spill på en og en kamp om gangen og sats bare på ting du har god kunnskap om selv, eller områder der du kan vurdere andres innspill/tips

Bankroll management og disiplin er nøkkelfaktorer for å ikke gå på en smell om du først starter å spille.

Jeg spiller endel på odds her og der. Du kan vel si jeg er aktiv.

Bet365 og pinnacle er de beste i klassen. Lite tull med de og de leverer ofte den høyeste oddsen i markedet, noe som er viktig for å få mest verdi og størst mulig utbytte av det du satser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.50 for et lag i god form og som jakter sin 7ende seier, jo jeg synes verdien er bra.

Du tror virkelig at alle de store bookiene, som samtlige ligger på en odds høyere enn du har spilt, tar feil i et så stort marked med all informasjon tilgjengelig? Og atpåtil på unitedseier som selger seg selv uansett odds med den populariteten de har. I think not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge oddsen er 1.50 eller høyere synes jeg den er spillbar. Enten som singel eller som dobbel. United er i form, Aston villa er ikke. United har 6seiere på rad og for første gang i år så begynner skadesituasjonen å se ok ut til tross for at Blind, Smalling, Fellaini m. Flere er ute.

500kr på United og du har 250kr i premie om du vinner, noe jeg ser på som sannsynlig.

Det er ikke noe kjempespill,men et relativt sikkert spill med grei avkastning.

Ellers er City uten spisser, og Palace er gode bakover, 2 i Odds for under 2.5mål kan vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tippet veldig seriøst tidligere, men orker ikke nå lengre. For å tjene penger på odds over tid kreves det veldig mye arbeid, eventuelt kan man kjøpe tips av folk med peil. Etterhvert blir det vanskeligere og vanskeligere da bookmakerene enten kaster deg ut eller setter så lave limits at det ikke er verdt bryet.

Siden du snakka om verdi trodde jeg du hadde oversikt, men kan forklare veldig kort. EV betyr expected value, eller forventningsverdi. Det er et uttrykk for hva du i snitt hadde tjent/tapt pet spill om du hadde satt dette bettet uendelig mange ganger. -EV betyr at du har et spill du i sikt vil tape på, +EV betyr at du har et spill du vil tjene på i det lange løp.

Vi kan bruke spillet ditt som et eksempel. Betfair ligger på 1,62 i odds, og i så store markedet kan vi tilnærmet anta at dette er fasiten.

Oddsen som er satt gjenspeiler sannsynligheten for at et gitt utfall inntreffer. For å regne hvilken sannsynlighet en gitt odds tilsvarer i prosent bruker du følgende formel: 100/(odds)=sannsynlighet i prosent.

100/1,62=61,7

Det vil si at det er 61,7 % sjanse for at spillet ditt går inn, og da naturligvis 38,3 % sjanse for tap.

Formelen for å regne ut forventningsverdi er:

(sannsynlighet for å vinne) x (beløp tjent per spill) - (sannsynlighet for å tape) x (beløp tapt per spill)

I ditt eksempel blir det:

(0.617 x 250) - (0.383 x 500) = 154,25 - 191,5 = -37,25

Det vil si at om oddsen til betfair er korrekt taper du i snitt 37,25 kr hver gang du setter dette spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...