Gå til innhold

Vanlig mark, eller sumo-mark??


Arajntos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sumo mark vs tradisjonell:

Sumo-mark:

* Gir deg noe kortere løftebane.

* mindre belastning på rygg, men mer på beina.

* Mer vertikal rygg

* Krever mer mobilitet rundt hoftene

Blir jo nesten omvendt ved tradisjonell. Men hva du skal velge kommer litt an på hvor lange bein du har iforhold til overkropp osv. Hva som er best er umulig og svare på, da det er for noen smak og behag for noen. Men jeg ville anbefalt sumo til de som sliter med ryggen, og tradisjonell til de som sliter med stive hofteleddsbøyere. Jeg ville også ha anbefalt tradisjonell til en nybegynner siden det gir et bra grunnlag på rygg styrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sumo mark vs tradisjonell:

Sumo-mark:

* Gir deg noe kortere løftebane.

* mindre belastning på rygg, men mer på beina.

* Mer vertikal rygg

* Krever mer mobilitet rundt hoftene

Blir jo nesten omvendt ved tradisjonell. Men hva du skal velge kommer litt an på hvor lange bein du har iforhold til overkropp osv. Hva som er best er umulig og svare på, da det er for noen smak og behag for noen. Men jeg ville anbefalt sumo til de som sliter med ryggen, og tradisjonell til de som sliter med stive hofteleddsbøyere. Jeg ville også ha anbefalt tradisjonell til en nybegynner siden det gir et bra grunnlag på rygg styrken.

Dette er passe spot on.

Kan legge til denne artikkelen fra EFS

http://articles.elitefts.com/training-articles/choosing-conventional-or-sumo-based-on-your-bone-structure/

How long is a piece of string?

We all know that if you have long arms and a short torso, you should pull conventional. If you have a long torso and short arms, sumo suits your anatomy better. But how do you tell whether your arms or torso are short or long? With some people, it’s just not as obvious as with Lamar Gant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...