Gå til innhold

Active Education i utlandet


SRosenborg

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og vurderer årsstudium i Fitness hos Active Education i utlandet. 14 uker i Brasil som kosthold- og ernæringsveileder og 14 uker på Bali som PT. Det er ikke slik at jeg er fast bestemt på å jobbe som PT resten av livet, men jeg trenger virkelig en superforandring og tenkte at dette kunne være midt i blinken for meg:p Noen som har erfaringer med Active Education? Anbefales eller anbefales ikke, isåfall, hvorfor:)? Planen er å reise våren 2015, så jeg har fortsatt god tid.

Har kommet inn på Helsehøyskolen i Oslo, men jeg har hørt så som så med studiene og en del misfornøyde elever. I tillegg lest en del negativt om skolen på nett. Bacheloren i fysisk aktivitet og ernæring er heller ikke en godkjent utdanning fra NOKUT, noe som gjør meg svært skeptisk. 75k i året for en skole med en utdanning som ikke er godkjent...? Lov til å være skepisk da vil jeg tro.

Hvis det er andre type studier som kan anbefales tar jeg gjerne i mot tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg befinner meg for øyeblikket i Florida med Active Education (PT) :) Jeg er fornøyd til nå ihvertfall!! Nå begynte vi på mer treningsrettet/ PT idag (hatt anatomi/fysio først), men virker bra den kommende perioden. Hatt en lærer de første fire ukene hovedsaklig + 2 engelske, og nå har vi fått Alexander Aalerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert med AE på Bali. Det var kjempe spennende studie.

Student milijøet var kjempe bra. Vi hadde masse trening hver eneste dag sammen. Både med skolen og etter skolen.

Det er grunnen jeg valgte Active Education. Da får jeg studiepoeng og de er godkjent av EHFA. Det er en seriøs skole med flinke forelesere som utdanner dyktige PT. Aldri vært noe problem å få jobb etter studiene.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut:) Har foreløpig ikke hørt noe negativt om AE. Har vært i kontakt med skolen pr. telefon og det er jo litt å spare opp.. Miiina, hvor mye penger gikk det til bosted og lommepenger? Skjønt at man må spare opp dette selv...

http://www.aftenposten.no/okonomi/Han-er-blitt-sokkrik-pa-Bali-studenter-7502201.html

Denne er grei å lese, hvis man er god til å lese mellom linjene.

(også veldig praktisk å se på de PTene som er utdanna ved AE kontra henholdsvis AFPT og NIH. Finner mange SATS og ELIXIA PT-er ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/okonomi/Han-er-blitt-sokkrik-pa-Bali-studenter-7502201.html

Denne er grei å lese, hvis man er god til å lese mellom linjene.

(også veldig praktisk å se på de PTene som er utdanna ved AE kontra henholdsvis AFPT og NIH. Finner mange SATS og ELIXIA PT-er ;) )

Problemet for min del er at jeg ikke har i nærheten av snittet for å komme inn på NIH. Jeg er ikke ute etter å bare drikke bort tiden på Bali heller, vil jo faktisk få noe utbytte av dette. Har du gått på AFPT eller NIH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke ute etter å skryte av hverken AFPT eller NIH :)

Og, nei. Jeg sier ikke at Balituren er en fylletur.

(ja, jeg har kompiser som har gjort det som en koselig sydentur hvor de etterpå kan skaffe jobb... men det er irrelevant)

Det jeg mener er at du må se det for hva det er.

Miiina registrerte seg idag, og gjennoppliva tre døde tråder (og svarte i denne) som man bare finner på google ,utelukkende for å snakke positivt om AE og negativt om AFPT og NIH. Det kan være genuint, og det kan hende det ikke er ment som reklame. Egentlig samme det.

Hvis man er dedikert og interessert i trening og ernæring, så er sikkert AE et glimrende springbrett for å litt seinere skaffe seg jobb og bygge etterutdanning på. Men AE har likefullt et rykte på seg for å utdanne "bruk og kast" PTer, slik som de du ser trene knebøy på bosuball og jobbe på Elixia/SATS. Dette fordi det er jævlig mange av de PTene. De som mener at det er den eneste utdanningen de trenger.

Du skaper et sånt rykte ved å stille lave krav til søkerene, ha lav strykprosent, og ha et relativt kort studieprogram med lav intensitet.

På samme måte som at en ISSA-PT som regel har en langt bedre forståelse for de fysiologiske prosessene, men hvis han bare hadde startpakken ville du ikke nødvendigvis spurt om å teknikksjekke for deg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter å skryte av hverken AFPT eller NIH :)

Og, nei. Jeg sier ikke at Balituren er en fylletur.

Hmm.. okei, så du vet så mye, men har likevel ikke gått på AFPT eller NIH? Kunne jeg velge fritt hadde jeg nok gått for NIH, men når snittet for den type utdanning jeg ønsker ligger på 5,6++ så er det klin umulig for meg å komme inn =/ Helsehøyskolen er totalt uaktuelt, nettopp pga dårlig rykte.

AE har jeg foreløpig ikke hørt noen dårlig erfaringer om i motsetning til Helsehøyskolen. Generelt CK har jo dårlig rykte på seg og jeg har selv gått der;) Det er egentlig totalt urelevant i denne tråden da:ROFLMAO: meeeen....

Mener du at AE er bare bortkasta? Jeg mener jo at det er litt opp til hver enkelt hva man gjør med studiene også, noen har jo prioritert å bare feste og ikke følge undervisningen. Sånn er det vel for de fleste høyere studier etter VGS. Men selve faginnholdet på AE burde vel være ganske greit? Med tanke på at de bl.a. har lærere fra NIH og Olympiatoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. okei, så du vet så mye, men har likevel ikke gått på AFPT eller NIH?

Det sa jeg ingenting om. Jeg sa at poenget mitt ikke var å snakke positivt om disse.

Mener du at AE er bare bortkasta? (...)Men selve faginnholdet på AE burde vel være ganske greit? Med tanke på at de bl.a. har lærere fra NIH og Olympiatoppen.

Jeg sa ikke at det var bortkasta. Jeg sa at det hadde et frynsete rykte grunnet en del idioter som har gått der og nå er "verdensmestere".

Fagnivået er helt ålreit utifra det jeg har hørt fra andre, men tre måneder med lite intensive studier er og blir tre måneder med lite intensive studier.

Jeg sa i posten min at en "utdanning" fra AE kan være et godt springbrett hvis du sørger for etterutdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg ingenting om. Jeg sa at poenget mitt ikke var å snakke positivt om disse.

Jeg sa ikke at det var bortkasta. Jeg sa at det hadde et frynsete rykte grunnet en del idioter som har gått der og nå er "verdensmestere".

Fagnivået er helt ålreit utifra det jeg har hørt fra andre, men tre måneder med lite intensive studier er og blir tre måneder med lite intensive studier.

Jeg sa i posten min at en "utdanning" fra AE kan være et godt springbrett hvis du sørger for etterutdannelse.

Aha, misforståelse fra min side:D Men ja, som du sier, et godt springbrett hvis jeg sørger for etterutdannelse! Har en god magefølelse for studiet ihvertfall. Fortsatt god tid til å tenke meg om enda. Så lenge faginnholdet er bra, så er jeg fornøyd (= Duster er det er vel overalt, men jeg er veldig motivert for å kunne gjøre det bra under studiet også:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet, hvilken etterutdannelse vil være smartest/best å ta etter PT-kurs?

Jeg vill tippe - for jeg vet ikke - men at det er to typiske og spennende retninger å gå. Enten så bør du fokusere på kosthold, eller så kan du ha fokus på skadeforebygging. Da tenker jeg på Fysioterapaut, naparat, osteoropaut osv. og kanskje ernæringsfysiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig bra ut:) Har foreløpig ikke hørt noe negativt om AE. Har vært i kontakt med skolen pr. telefon og det er jo litt å spare opp.. Miiina, hvor mye penger gikk det til bosted og lommepenger? Skjønt at man må spare opp dette selv...

Jeg er ikke ute etter å skryte av hverken AFPT eller NIH :)

Og, nei. Jeg sier ikke at Balituren er en fylletur.

(ja, jeg har kompiser som har gjort det som en koselig sydentur hvor de etterpå kan skaffe jobb... men det er irrelevant)

Det jeg mener er at du må se det for hva det er.

Miiina registrerte seg idag, og gjennoppliva tre døde tråder (og svarte i denne) som man bare finner på google ,utelukkende for å snakke positivt om AE og negativt om AFPT og NIH. Det kan være genuint, og det kan hende det ikke er ment som reklame. Egentlig samme det.

Hvis man er dedikert og interessert i trening og ernæring, så er sikkert AE et glimrende springbrett for å litt seinere skaffe seg jobb og bygge etterutdanning på. Men AE har likefullt et rykte på seg for å utdanne "bruk og kast" PTer, slik som de du ser trene knebøy på bosuball og jobbe på Elixia/SATS. Dette fordi det er jævlig mange av de PTene. De som mener at det er den eneste utdanningen de trenger.

Du skaper et sånt rykte ved å stille lave krav til søkerene, ha lav strykprosent, og ha et relativt kort studieprogram med lav intensitet.

På samme måte som at en ISSA-PT som regel har en langt bedre forståelse for de fysiologiske prosessene, men hvis han bare hadde startpakken ville du ikke nødvendigvis spurt om å teknikksjekke for deg :p

Jeg er ikke ute etter å skryte av hverken AFPT eller NIH :)

Og, nei. Jeg sier ikke at Balituren er en fylletur.

(ja, jeg har kompiser som har gjort det som en koselig sydentur hvor de etterpå kan skaffe jobb... men det er irrelevant)

Det jeg mener er at du må se det for hva det er.

Miiina registrerte seg idag, og gjennoppliva tre døde tråder (og svarte i denne) som man bare finner på google ,utelukkende for å snakke positivt om AE og negativt om AFPT og NIH. Det kan være genuint, og det kan hende det ikke er ment som reklame. Egentlig samme det.

Hvis man er dedikert og interessert i trening og ernæring, så er sikkert AE et glimrende springbrett for å litt seinere skaffe seg jobb og bygge etterutdanning på. Men AE har likefullt et rykte på seg for å utdanne "bruk og kast" PTer, slik som de du ser trene knebøy på bosuball og jobbe på Elixia/SATS. Dette fordi det er jævlig mange av de PTene. De som mener at det er den eneste utdanningen de trenger.

Du skaper et sånt rykte ved å stille lave krav til søkerene, ha lav strykprosent, og ha et relativt kort studieprogram med lav intensitet.

På samme måte som at en ISSA-PT som regel har en langt bedre forståelse for de fysiologiske prosessene, men hvis han bare hadde startpakken ville du ikke nødvendigvis spurt om å teknikksjekke for deg :p

Jeg sier bare det jeg mener. Og hørt. Og jeg er superførnøyd med min utdanning. Grunnen at jeg meldte meg inn er at det skal skrives at det er så mye fest noe jeg ikle synes og har meninger om. Og står for det andre jeg har sagt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet og sparte i et år i forveien. Så reiste jeg ned litt tidligere og tok meg en velfortjent ferie 14 dager før jeg startet studiet:) lykke til hva det blir til. BALI er iallfall ikke noe Party studie med AE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv tatt min PT-utdanning via Active og kan ikke huske noe annet enn at det var en hyggelig opplevelse. Hvordan ståa er nå er vanskelig å si, men vet at Alexander Aalerud er en veldig hyggelig person.

Jeg har observert en del AFPT-studenter i Oslo via Optimal Trening hvor de holder til i perioder. Av liten innsikt bak kullisene vet jeg iallefall at Martin Norum og Jon Yuen er VELDIG dyktige forelesere og, ikke minst, trenere selv. De er to gode bekjente som setter et stort pluss for AFPT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv tatt min PT-utdanning via Active og kan ikke huske noe annet enn at det var en hyggelig opplevelse. Hvordan ståa er nå er vanskelig å si.

Jeg har observert en del AFPT-studenter i Oslo via Optimal Trening hvor de holder til i perioder. Av liten innsikt bak kullisene vet jeg iallefall at Martin Norum og Jon Yuen er VELDIG dyktige forelesere og, ikke minst, trenere selv. De er to gode bekjente som setter et stort pluss for AFPT.

Jeg har ikke tatt noen slags pt-utdanning, men i mine øyne ser det ut som AFPT har de mest profilerte (og de profilerte er jo også vanvittig dyktige! ) pt-ene i Norge. Da tenker jeg på Norum, Børge Fagerli, Thomas Fjeldberg, Jon Yuen, Roger Holmedal m.fler. Det er klart at det ikke alltid er de med best kunnskap som er best til å videreføre kunnskapen sin, men hadde jeg skulle velge så tror jeg at AFPT hadde blitt mitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om min kommentar kom frem ny med å svare på innlegg. Jeg sier bare det jeg mener. Og hørt. Og jeg er superførnøyd med min utdanning. Grunnen at jeg meldte meg inn er at det skal skrives at det er så mye fest på Bali noe jeg ikke synes og har da meninger om. Om dine kompiser var på sydentur utdanning var det lagt i fra det vi var på iallefall. Da kunne de ikke vært på samme studie som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...