Gå til innhold

Hvor ofte skeie ut?


XAmatørX

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer litt på hvor ofte man kan skeie ut med usunne ting? Jeg kan ikke spise små mengder med godteri av gangen, så hver fredag pleier jeg å spise en hel sjokoladeplate og en hel isboks på lørdagen, eller omvendt :p Er det usunt / for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg lurer litt på hvor ofte man kan skeie ut med usunne ting? Jeg kan ikke spise små mengder med godteri av gangen, så hver fredag pleier jeg å spise en hel sjokoladeplate og en hel isboks på lørdagen, eller omvendt :p Er det usunt / for mye?

Det er ikke sunt med sjokolade! Les om IIFYM(søk opp på google) OG if it fits your macros så kan du vell spise hva du vil uten at det går utover formen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

^Om sjokolade gjør individet glad, så er sjokolade sunt - for ikke noe er så sunt som å være i godt humør.

Jeg er faktisk seriøs - om litt sjokolade gjør deg glad, og ikke hindrer deg i å nå målet ditt - hva er da problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Om sjokolade gjør individet glad, så er sjokolade sunt - for ikke noe er så sunt som å være i godt humør.

Jeg er faktisk seriøs - om litt sjokolade gjør deg glad, og ikke hindrer deg i å nå målet ditt - hva er da problemet?

Sjokolade vil aldri passe under ordet SUNT, samme som alkohol, narkotika osv. og alt det gjør folk glad.

Om det gjør deg gla? spis det, du blir ikke feit av en sjokolade så lenge man ikke går i overskudd...over en periode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Sunt og usunt er TULLETE kategorier. Alt med måte, hørt om det? Sjokolade er ikke sunt om du spiser det HELE tiden, men laks er heller ikke bra å spise til alle måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg lurer litt på hvor ofte man kan skeie ut med usunne ting? Jeg kan ikke spise små mengder med godteri av gangen, så hver fredag pleier jeg å spise en hel sjokoladeplate og en hel isboks på lørdagen, eller omvendt :p Er det usunt / for mye?

Hvorfor kan du ikke spise små mengder godteri av gangen?

Om det er usunt/for mye kommer helt an på en hel haug av andre faktorer, f.eks. hvordan kostholdet ditt er ellers, hvorfor du tenker at det er for mye, hvorfor du er opptatt av om det er usunt osv osv.

Generelt er det ikke noe i veien å spise is og sjokolade en gang imellom. Og det å se på en matvare som sunn/usunn isolert sett, er helt poengløst. Ting må sees i sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade er ikke sunt, men det er fremdeles plass til det i et ellers sunt kosthold :lol:

Som med alt annet så er variasjon og moderate mengder av det meste det beste.

Om utskeielsene dine ikke går utover målene dine så kan du kose deg med sjokolade og is hver helg om du ønsker det.

Jeg spiser selv mørk sjokolade og soyais nesten hver helg og kroppen min er fremdels fit og målene er stabile. Man skal jo ikke bli helt fanatisk heller :cyclops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må nesten se inn i seg selv for å vurdere om utskeiingen i helgen blir for mye. Passer det i henhold til dine mål med tanke på hva du spiser resten av uka? Psykisk er det, som de andre her inne sier, sunt å skeie ut med sjokolade, men det blir noe helt annet hvis du sulter deg selv i ettertid eller er redd det blir for mye og at samvittigheten blir en byrde.

Fortsett å kose deg med sjokolade og is på lørdagen hvis du trives med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...