Gå til innhold

Metabolisme?!


streber

Anbefalte innlegg

Etter alt for lang tid på alt for på kcal daglig har jeg klart å få kroppen min til å "fungere" på ganske få kcal pr. Døyn. Har nå forstått at dette ikke er veien og gå, og trenger nå hjelp og tips til hva jeg kan gjøre for å øke kroppens metabolisme(?)?! Målet mitt er å gå med i fett%. Jeg er 168 og veier +- 60 kg. De siste 6 mnd har jeg levd på ca 1000-1300 kcal. Trener ca 4 dager i uka. HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som jeg sa til deg i denne tråden http://forum.fitnessbloggen.no/threads/0-vektnedgang-av-for-lite-mat.28286/ det lureste er nok å øke til 1400 kcal hver dag i en uke, 1500 neste uke, 1600 uka etter der osv til du kommer til vedlikehold. Det vil speede opp metabolismen. Og om du ikke er fornøyd med vekta når du har funnet vedlikehold så er det mye enklere å gå ned i vekt når metabolismen din er velfungerende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg sa til deg i denne tråden http://forum.fitnessbloggen.no/threads/0-vektnedgang-av-for-lite-mat.28286/ det lureste er nok å øke til 1400 kcal hver dag i en uke, 1500 neste uke, 1600 uka etter der osv til du kommer til vedlikehold. Det vil speede opp metabolismen. Og om du ikke er fornøyd med vekta når du har funnet vedlikehold så er det mye enklere å gå ned i vekt når metabolismen din er velfungerende. :)

Ok. Jeg ser bare for meg at jeg kommer til å legge på meg av dette;$ men er vel jeg som har helt feil syn på dette med kcal. Så det som skjer når jeg gradvis øker matinntaket, men samtidig ikke spiser for mye er rett og slett at kroppen min vil venne seg til å klare seg på mer mat enn før? Beklager at jeg har så vanskelig for å forstå dette. Men vil virkelig gjøre endringer her nå:-) og riktige endringer ikke minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg ser bare for meg at jeg kommer til å legge på meg av dette;$ men er vel jeg som har helt feil syn på dette med kcal. Så det som skjer når jeg gradvis øker matinntaket, men samtidig ikke spiser for mye er rett og slett at kroppen min vil venne seg til å klare seg på mer mat enn før? Beklager at jeg har så vanskelig for å forstå dette. Men vil virkelig gjøre endringer her nå:) og riktige endringer ikke minst!

skjønner at det er frustrerende å ikke nå målene sine når man føler at man gjør alt riktig! Kroppen din vil venne seg til å få mer mat, ja. Du kommer ikke til å legge på deg av dette. Det er ingen enklere løsning enn å øke litt og litt, sakte men sikkert og ta deg god tid. Du kan IKKE gå lenger ned på kaloriinntak før du har gått opp til vedlikehold. Når du da kutter kalorier igjen vil det være mye enklere å gå ned i vekt. Fokuser på å bygge muskler og få i deg nok protein og sunt fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klink nornalvektig, ligger på 1000 kcal om dagen og er livredd for å gå opp i vekt om du justerer inntaket. Nå må du våkne ellers går dette rake veien til hælvete, kjære deg. Ikke ta deg nær, det er bare et veldig velmenende råd fra en som har sett hvor denne starten pleier å bære hen litt for mange ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klink nornalvektig, ligger på 1000 kcal om dagen og er livredd for å gå opp i vekt om du justerer inntaket. Nå må du våkne ellers går dette rake veien til hælvete, kjære deg. Ikke ta deg nær, det er bare et veldig velmenende råd fra en som har sett hvor denne starten pleier å bære hen litt for mange ganger :)

Jeg er fullstendig klar over dette nå! Kjenner at jeg har et snev av skam i meg. Jeg føler virkelig at jeg har fått en oppvekker! Setter stor pris på kommentaren din. Trenger det virkelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...