Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jag er ei jente på 24 år som begynte å trene i oktober, har trent ca 3-4 ganger i uken, både styrketrening og gruppetimer. hadde ingen plan om å gå ned i vekt, men kun å stramme opp. ble meget overasket da jeg plutselig merket at jeg hadde lagt på meg 13 kg. veide i september 60 kg og nå veier jeg 73 kg, har ikke endret kosthold. noen som har en forklaring? evt tips til hva jeg kan gjøre anneledes?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28219-lagt-p%C3%A5-meg-av-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag er ei jente på 24 år som begynte å trene i oktober, har trent ca 3-4 ganger i uken, både styrketrening og gruppetimer. hadde ingen plan om å gå ned i vekt, men kun å stramme opp. ble meget overasket da jeg plutselig merket at jeg hadde lagt på meg 13 kg. veide i september 60 kg og nå veier jeg 73 kg, har ikke endret kosthold. noen som har en forklaring? evt tips til hva jeg kan gjøre anneledes?

Ikke engang en 16 år gammel Rich Piana pumpa opp med testo til taket hadde økt så mye på et halvt år, ihvertfall ikke i ren muskelmasse.

Hvis du er 1001% bombesikker på at du ikke har spist mer, burde du dra til legen å få deg sjekket for lavt stoffskifte eller noe.

Annonse

Men hva sier speilet, bilder og klær da? Siden du liksom ikke har lagt merke til vektøkninga, tenker jeg?

Kanskje du hadde godt av å legge på deg de kiloene? Syns du gir litt lite informasjon til at "vi" skal si hva som er rett og galt osv. :)

Edit: Er det noe du føler at du må gjøre noe med? Er det tallet på vekta du bryr deg om? Hvordan føler du deg generelt sett? Hva ønsker du selv å gjøre annerledes?

har lagt merke til at buksene mine har blitt strammere og at magen kanskje er litt større, men har ikke skiftet størrelse i klær. derfor ble jeg rimelig skremt da jeg så hvor høyt tallet på vekta var. jeg synes rett og slett ikke det ser ut som at jeg har lagt på meg 13 kg eller at jeg ser ut som jeg veier 73 kg.

Bytt vekt. Ingen som går opp i vekt av trening uten og øke inntaket. Man forbruker flere kcal av og trene, så i praksis er det umulig og gå opp i vekt av det - men mindre du spiser mer uten og faktisk legge merke til det.

Hvis du har holdt samme størrelse så har du ikke gått opp 13 kg fra 60.

Joda fullt mulig. Jeg har gått opp 17 kg på de siste 14 månedene og bruker fortsatt størrelse 34 i livet/36 i lengde. Hadde riktignok litt å gå på da det gjalt å fylle ut de buksene før vektoppgangen, mens jeg nå bruker strecthbukse :p

Bytt vekt. Ingen som går opp i vekt av trening uten og øke inntaket. Man forbruker flere kcal av og trene, så i praksis er det umulig og gå opp i vekt av det - men mindre du spiser mer uten og faktisk legge merke til det.

Det er vel ikke usannsynlig at hun spiser fler kcal uten å legge merke til det? Trening gir økt appetitt og litt mer hver måltid blir ganske mye i løpet av en dag :)

Annonse

Jeg tipper også at du har spist for mye. Mange blir mer sulten av trening og spiser mer enn de tenker over. Er også lett å tenke at siden en har trent og brent kalorier så kan en unne seg litt ekstra, neo som ofte fører til at en faktisk spiser opp treningskaloriene pluss litt ekstra og da skal det ikke mye til før en legger på seg

kanskje du veide deg seint på dagen? etter en del mat? mye klær osv... pluss at vekta kan jo ta feil :)

Hvilken tid det er på dagen tror jeg ikke engang kan stå for 0.5kg forskjell, veratassium (?) hadde en video på det.

Og jeg kan umulig se for meg at klær veier så mye, med mindre det er snakk om en skuddsikker vest eller noe.

Hvilken tid det er på dagen tror jeg ikke engang kan stå for 0.5kg forskjell, veratassium (?) hadde en video på det.

Og jeg kan umulig se for meg at klær veier så mye, med mindre det er snakk om en skuddsikker vest eller noe.

Hvilken tid på dagen kan ikke stå for 0.5 kg forskjell engang?

Gi meg en middag og et par glass vann, eller en treningsøkt med 2-3 liter vann - så sier det jo seg selv at det der høres urimelig ut.

jeg kan fint veie alt fra 2-3 kg i forskjell på treningsdager og ikke treningsdager, og rundt +-1-2 kg fra morgen til kveld, men det sagt, så vil det ikke forklare 13 kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...