Gå til innhold

Sko til baseløft


Shake90

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter sko, hovedsaklig til å bedre knebøyteknikken. Har selvsagt vurdert styrkeløftsko, itypen til adidas:

[ATTACH]132923[/ATTACH]

Men så har jeg fått tips om å heller kjøpe crossfitsko, da disse egner seg likså godt til knebøy men også andre øvelser. Er det noen som har noen tips eller vurderinger av crossfitsko?

post-2093-14440970497393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gli ut ? Altså, falle ut i knærne ? Vet ikke om en sko vil hjelpe på det, men så er jeg ingen ekspert heller da.

Anbefaler deg å dra til en butikk der de har kunnskap om sko og selger Inov-8 ! Mange forskjellige modeller som egner seg meget bra til styrkeløft! F-Lite-serien er vel det man kan kalle en crossfitsko. Kommer i normal fit "løpesko" og en litt bredere som er mer beregna for styrkeløft ! Har du en smal fot går det jo helt greit å løfte i normal fit-varianten ! De kommer alle i forskjellige varianter der du har forskjellig drop fra hæl til tå, alt fra 0mm som jo vil tilsvare barbeint, 3mm og 6mm.

OM du finner en Inov-8 som du vil ha, så anbefaler jeg deg å sjekke Footway.no og CDON.no for å se om de har din størrelse i rett modell (kan være mye penger å spare!)

Anbefaler deg også å prøve en Inov-8 FastLift 315 som er dameversjonen av skoen jeg har (335) og er meget fornøyd med, og regner med at jeg bare blir mer og mer fornøyd med etterhvert som jeg venner meg til den "ekstreme" dropen, som det jo er på styrkeløftsko !

Men såklart ! Prøv andre sko også ! Føtter er så forskjellige, så kan jo være du blir mye mer fornøyd med passformen på ett annet merke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Adidas sine løftesko er helt utrolig gode å bøye i (: Jeg har to par, og har merket en syk forskjell på bøyen siden jeg startet med det. Markløft kjører jeg uten sko, så der er jeg usikker - men adidas er, uten tvil, å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er de i str? Hva bruker du vanligvis, og hva måtte du ha i disse skoene? :)

Jeg bruker 37 og trenger 37, 38 2/3 ble obviously for stort. Så jeg har brukt de på ett stevne, hvorpå jeg konkluderte med at de var altfor store (NO SHIT). De er relativt identiske med conversestørrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 37 og trenger 37, 38 2/3 ble obviously for stort. Så jeg har brukt de på ett stevne, hvorpå jeg konkluderte med at de var altfor store (NO SHIT). De er relativt identiske med conversestørrelser.

Nja, jeg bruker 38 i converse og 38 2/3 i Adidas Power Perfect. Begge passer perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 37 og trenger 37, 38 2/3 ble obviously for stort. Så jeg har brukt de på ett stevne, hvorpå jeg konkluderte med at de var altfor store (NO SHIT). De er relativt identiske med conversestørrelser.

Faen, da må nok jeg ha 38. Men de er jo utsolgt ooooooveralt.. Takk uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Noen her som har Inov-8 fastlift 315 og kan si noe om hvordan de er i størrelsen? Har litt forskjellige størrelser i forskjellige sko. (str 38 i fivefingers satt som spytta på, så om noen evt vet om man burde gå for samme str, evt noe opp eller ned i Inov-8 skoa?

Håper noen har erfaring med disse, jev vil ha nye sko:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...