Gå til innhold

5:2 dietten


Armadillo

Anbefalte innlegg

Den omtalte 5:2 dietten.. hva tenker dere om den egentlig ? En kollega på jobb sverger til den. "Den er bare SÅ effektiv altså. Også har huden min blitt mye bedre". Selv tenker jeg at 500 cal 2 dager i uka er galskap, og at den høres helt idiotisk ut. Jeg hadde hvertfall blitt så gretten av så lite mat at jeg burde holdt meg hjemme fra jobb de aktuelle dagene..selv har jeg ikke kompetansen til å underbygge dette, så hva tenker dere? Er den BS fra ende til annen, eller er det noe i den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hva du legger i " er det noe i den ". Teorien rundt noen av helsegevinstene er absolutt aktuelle. Problemet er at det foreligger veldig lite til ingen uavhengig forskning på området. Det er derfor vanskelig å si noe som helst om gevinsten. Når det er sagt er det ingenting magisk med 5:2 dietten. At man vil kunne komme i mål er det ingen tvil om. Det finnes mange veier til Rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler 5:2 egner seg best i bokhandelen. Les boka EatStopEat (eatblogeat.com). 2 ganger i uka uten mat i 24 timer. Typisk fasteperiode kan være fra 1400 en dag til 1400 neste dag. I mellomtiden er det i tillegg søvn. Høres enklere ut og ingen behov for kokkelering av små tergemåltid på 500 kcal. Høres mer fornuftig ut i mine ører. Uansett ønsker så er boka interessant lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...