Gå til innhold

OL 2014


Nikko21

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan det være at løperne er i generelt dårlig form, og at det er lettere å skylde på smørerne for å ikke tape ansikt?

Basert på testløpene gjort en uke før OL så vet vi at de ikke er i generelt dårlig form.

Hva vil du se på som mest sannsynlig. At alle plutselig feilberegner formen totalt, eller at ett lite team som har ansvar for utstyret failer på et komplisert føre?

Det siste alternativet krever at færre folk har faila ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på testløpene gjort en uke før OL så vet vi at de ikke er i generelt dårlig form.

Hva vil du se på som mest sannsynlig. At alle plutselig feilberegner formen totalt, eller at ett lite team som har ansvar for utstyret failer på et komplisert føre?

Det siste alternativet krever at færre folk har faila ;)

De trener jo 1000 timer i året, klart de er i bra form, men tror du ikke at en knallhard Tour de Ski har gjort litt med overskuddet og det siste trøkket i beina? Uten at jeg er noen ekspert på det, men etter hva Kaggestad og flere har sagt, så er det veldig vanskelig å ha 2 toppformer i løpet av 2 måneder :)

Men Bjørgen gikk jo heller ikke Tour de Ski, så det blir jo bare spekulasjoner..:) Men man er ikke bedre enn det svakeste leddet, og i OL så har smøringa vært det leddet :)

Edit:

http://www.dagbladet.no/2014/02/16/sport/ol2014/sotsji2014/skiskyting/ivar_michal_ulekleiv/31842154/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på testløpene gjort en uke før OL så vet vi at de ikke er i generelt dårlig form.

Hva vil du se på som mest sannsynlig. At alle plutselig feilberegner formen totalt, eller at ett lite team som har ansvar for utstyret failer på et komplisert føre?

Det siste alternativet krever at færre folk har faila ;)

Jaja, var bare et spørsmål :) Lurer bare fæææælt på hvordan de klarer å fucke opp smøringa løp på løp når de bruker så sinnsykt mye ekstra tid på det, og alle andre får det til! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trener jo 1000 timer i året, klart de er i bra form, men tror du ikke at en knallhard Tour de Ski har gjort litt med overskuddet og det siste trøkket i beina? Uten at jeg er noen ekspert på det, men etter hva Kaggestad og flere har sagt, så er det veldig vanskelig å ha 2 toppformer i løpet av 2 måneder :)

Men Bjørgen gikk jo heller ikke Tour de Ski, så det blir jo bare spekulasjoner..:) Men man er ikke bedre enn det svakeste leddet, og i OL så har smøringa vært det leddet :)

Nå var det jo bare Sundby og Jespersen som gikk for "gull" i TdS, og Northug tok det som en kjapp gjennomgang og var likevel i toppen i år. Hadde årets TdS vært på et normalt nivå så kunne man nok ha sagt at det hadde vært en vesentlig årsak, men sånn det er nå så blir det for "lett". Toblach viste at de er på det fysiske nivået de skal være. Det er jo bare å sammenlikne glien på bildene, så ser man jo at de norske både tar i mer over bakketoppen og må begynne å stake tidligere enn konkurrentene.

Eldar Rønning kan man nok trekke fram som en som har bomma på formen, men du ser Jespersen og Sundby er i nær-toppform.

Men, greit. La oss si at de ikke er i toppform. Hvis du mangler 1% på toppformen, så blir alt det latterlig forsterket med dårlig utstyr.

Jaja, var bare et spørsmål :) Lurer bare fæææælt på hvordan de klarer å fucke opp smøringa løp på løp når de bruker så sinnsykt mye ekstra tid på det, og alle andre får det til! :(

Tror de og lurer på det :p

De norske kombinertgutta hadde liknende faenskap under VM i Liberec. Det kan faktisk hende at de har tatt med seg feil ski i skiparken sin, noe som gjør at det blir vanskelig å fikse problemer uansett hvilken slip du kjører på sålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langrenn, skiskyting, hopp og alt det der er moro det, men det desiderte høydepunktet med OL er lett hockeykampene! Det er så sjeldent at man får sett verdens beste spillere på samme bane, så nå passer jeg på å få med meg alle kampene. NHL og KHL er kult, men det er noe eget med OL.

Den feteste OL-opplevelsen hittil var kampen i går. Awesome! Håper det blir samme lagene i finalen, gjerne med en 1980-reprise.

For de som gikk glipp av kampen, se og nyt:

http://www.tv2.no/2014/02/15/sport/ishockey/ol/vintersport/5325884

usaweb16s-7-web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meeeen, uten å skulle gå inn på "my celebrity crush" og sånt. Imponerende av Tiril!

Skulle faktisk til å gå ifra kopekassa etter tredje skyting, men tenkte jeg iallefall kunne se sisteskytinga hennes... "Når alt håp er ute" så var det noen som tok ansvar. Og faen heller, hu slo Sachenbacher i en spurt... Evi var jo opprinnelig sprinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det passer meg fint at 15-km for menn ble flyttet nok en gang. 11.30 i morgen er faktisk et tidspunkt der jeg har mulighet til å få det med meg.

... Jeg stod opp tidlig for å rekke idag... Imorra er jeg ute på algesamling i Oslofjorden på den tida... Nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...