Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og god kveld.

Ja nå måtte du vel bare sjekke.....

Jeg vil bare fortelle om min januarmåned..... Først litt fakta og til slutt et spørsmål jeg går og tenker på...

Mann, 37 år. 1. Januar veide jeg 110 kilo og er 178 cm høy. Ja du kan jo regne BMI. Hvis du gidder helhe:)

Som ung og litt under studiene drev jeg i mange år med Tae Kwon-do, har drevet med friidrett, håndball og diverse annet. Men det er mange år siden nå og 3 ganger så mange kilo siden:)

Jeg har trent litt på jobben det siste året, men fikk ikke kontinuitet i det så jeg meldte meg inn på et treningssenter. De laget et treningsprogram for vektreduksjon. Fikk også råd om kost og ernæring.

Jeg har rett og slett gått ned 4 kilo på 4 uker og det er jeg fornøyd med! Jeg har ikke vondt noe sted heller.

Grunnen til at jeg ville lage dette innlegget: Jeg vil fortelle andre som har lyst til å gå ned litt at det er mulig.

Jeg har gjort disse kostholdsendringene:

Bare en potetgullpose i helga, som jeg deler med kona og ungene. På en god uke spiste jeg tidligere 4-5 stk.

Brus er kun i helga. Bare 1,5 liter som deles i familien. Ikke 4-5-6-7 som før.

Kutta det meste av sjokolade. Men det har jeg bare spist i helgene før.

Salat i lunchen, som før.

Kaker og godterier på festlige anledninger som før, men kanskje ikke så mye som før.

Jeg spiser normalt med middag. Ikke altfor mye. Blir jeg sulten spiser jeg Ryvita med Philadelphia smøreost til kvelds.

På jobb er jeg forsiktig med nøtteblandinger, men spiser gjerne 6-7 frukt i løpet av dagen. Drikker litt mindre kaffe og heller mer vann.

I perioden har jeg trent 2-3 ganger i uken. Drikker alltid sportsdrikk, men veldig lite av disse barene. Drikker 1,5 liter i løpet av treninga på 2 timer. (Tredemølle/vekter og ergometersykkel)

Så jeg påstår jeg har gjort få endringer. Den største jobben er nok å kutte ut en del godterier.

Og blir jeg sulten så spiser jeg. Men jeg stopper før jeg er stappmett. Jeg spiser alle typer middag. Også med sauser.

Til slutt har jeg et spørsmål: Hvor lenge tror du jeg kan fortsette vektreduksjonen med så "liten" innsats. Kan jeg stole på at vanlig kost er bra nok for en som bare har ambisjon om å bli sunn gjen og unngå sykdom?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27772-jeg-raser-ned-i-vekt-enkelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Veide selv 127kg og 183cm, gikk ned 1kg uken ved å trene litt hjemme. Ingen matforandring, men jeg har alltid hatt greie måltider og 2000-3000kcal om dagen. Etter og hå gått ned til 120kg gikk det sakte, var fortsatt oppi 28% kroppsfett som mann. Ble skuffet i starten siden det stoppet nesten opp, begynte og heller måle meg målebånd. Mye mer motiverende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...