Gå til innhold

Hjelp! Vekta vil ikke ned.. spiser jeg for lite?


Fridaopp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg synes det er vanskelig å finne en tråd som matcher meg, så starter like så greit en ny tråd.

Jeg er ei jente på 28år, 165 cm og omtrent 73 kg. Startet på Grete Roede kurs for 1 måneds tid siden, men det har ikke gitt noen resultater. Nå er motivasjonen omtrent helt i bunn.

Jeg har skjønt at jeg må ligge på omtrent 1500 kcal per dag. Jeg forholder meg til det og loggfører alt jeg spiser. Noen dager går jeg over, noen under (mest under - det er vanskelig!). De siste ukene har jeg trent relativt hyppig, med ca 5 ganger på Elixa. Der har jeg trent på Ellipse hver gang - 1 time (ca 11km og 600 kcal forbrent). Pittelitt styrke innimellom der. LIKEVEL: ifølge vekta på Grete Roede, har jeg kun gått ned 300 gram. ( innrømmer at den ene uka lå jeg på +- 1100 kcal- kanskje i minste laget?)

Umotiverende så til de grader. (skal sies at i følge vekta på Elixia har jeg gått ned 1,5 kg - men hvilken vekt som stemmer - det vites ikke).

Og ja - har gått ned noen cm.. Men - jeg vil ha vektnedgang. Jeg vil ned til 65 kg! Er innstilt på å trene mer styrke. Men jeg tror det er kostholdet som er greia. Hvorfor vil ikke vekta ned? Hva gjør jeg feil?? Logist tenkning er da vel at mindre inn og mer ut = mindre vekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss du går ned i cm, men ikke går ned i vekt så går det jo kjempebra. Det tyder vel på at du går ned fett og vedlikeholder eller til og med bygger muskelmasse?

Prøv å være tålmodig. Viss du syns det er veldig vanskelig å spise så lite du gjør og trene så mye, så kommer det ikke til å vare. Viss du vil ha mindre fett på kroppen og holde det slik, så må du rett og slett legge om livsstilen litt.

Husk at du ikke blir mer attraktiv eller mer verdt av å veie 65 kg, det er bare et tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når jeg starta å spise "sunt" så trodde jeg at jeg lå på omkring 1500 kalorier.. For jeg gikk jo ned i vekt, men plutselig en dag sa det stopp... Etter å da ha regna grundig på hva jeg faktisk fikk i meg, lå jeg på omkring 900-1100 kalorier dagen.. Noe som var alt for lite for min del. Fikk panikk når jeg fikk beskjed om å måtte øke isåfall 500-700 kalorier ekstra, for at det skulle være sunt for kroppen.... Men etter 2 uker på 1500 kcal de dagene jeg ikke trente, og 1700 kalorier de dagene jeg trente... begynte jeg å gå ned igjen... Riktig nok litt saktere enn jeg gjorde tidligere, men med myyye mer energi.... :)

Veide 78kg da jeg startet 27.sep.13... Nå ligger jeg på 63,6kg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å prøve ut denne diettplanleggeren:

http://www.sizematters.no/?page=diettplanlegger

Jeg har gått på den i 1 uke nå og i begynnelsen veide jeg 75 kg. Nå har jeg gått ned 3,2 kg og veier 71,8. kg.

Det er 6 måltider og jeg har aldri vært sulten eller hatt cravings på noe som jeg ikke har lov til å spise. Det anbefales at du legger inn en spisedag, som også kan gi et kick til forbrenningen din :) Lykke til!

Testet ut den linken for moro skyld, og ser den er veldig lav på fett...

Selv valgte jeg "vedlikeholde vekt", og ifølge denne skulle jeg spise rundt 30 g fett pr dag. Trodde man ikke burde gå under kroppsvekt med fett mht hormoner og alt slikt?

Therese FrkHoel eller andre: nå tenker ikke jeg å følge denne planen, ville bare se hva den foreslo, men er ikke 30 g fett veldig lite? (jeg veier for øvrig 57 kg, men oppga litt mindre fordi man skulle oppgi fettfri masse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ut den linken for moro skyld, og ser den er veldig lav på fett...

Selv valgte jeg "vedlikeholde vekt", og ifølge denne skulle jeg spise rundt 30 g fett pr dag. Trodde man ikke burde gå under kroppsvekt med fett mht hormoner og alt slikt?

Therese FrkHoel eller andre: nå tenker ikke jeg å følge denne planen, ville bare se hva den foreslo, men er ikke 30 g fett veldig lite? (jeg veier for øvrig 57 kg, men oppga litt mindre fordi man skulle oppgi fettfri masse)

Jeg ville holdt fettet relativt høyt så godt det lar seg gjøre. Så ville ikke gått under 50-60 g om du har tenkt å være på diett lenge. 30 g fett er ikke noe problem så lenge det ikke er snakk om en lengre periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å prøve ut denne diettplanleggeren:

http://www.sizematters.no/?page=diettplanlegger

Jeg har gått på den i 1 uke nå og i begynnelsen veide jeg 75 kg. Nå har jeg gått ned 3,2 kg og veier 71,8. kg.

Det er 6 måltider og jeg har aldri vært sulten eller hatt cravings på noe som jeg ikke har lov til å spise. Det anbefales at du legger inn en spisedag, som også kan gi et kick til forbrenningen din :) Lykke til!

Testen denne linken. Fikk samme frokost hver dag og 3(!) middagsretter daglig(hvem gidder det liksom).

Samt forslag om å ligge på 2200kcal for vektoppgang, noe som er for lite. I tillegg et litt unødvendig høyt proteininnhold (200g daglig).

Så er ikke helt overbevist på denne. Mulig den funker bedre for mindre kresne folk som vil ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[qu

Anbefaler deg å prøve ut denne diettplanleggeren:

http://www.sizematters.no/?page=diettplanlegger

Jeg har gått på den i 1 uke nå og i begynnelsen veide jeg 75 kg. Nå har jeg gått ned 3,2 kg og veier 71,8. kg.

Det er 6 måltider og jeg har aldri vært sulten eller hatt cravings på noe som jeg ikke har lov til å spise. Det anbefales at du legger inn en spisedag, som også kan gi et kick til forbrenningen din :) Lykke til!

Jeg testet og ut denne linken. Jeg valgte vektnedgang og skulle da ligge på rundt 2000 kcal daglig. Er ikke dette mye når man skal ned i vekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...