SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Ja , jeg har iallfall det siste året gått opp 6 kg , med samme fettprosent. Så det er mulig, men det tar mye lengre tid og er en mye mer finurlig prosess. Har trent mye fastende, lite kardio (noen HIIT sporadisk) og ellers spist ca 2-300 under vedlikehold. Tror det var Børge Fagerli som snakket om i en video at det var studier om viste muskelvekst på personer som fastet hele dagen. Men virker som om hvis du har et mål så er det nok lettere og gå for det. Hvordan kan du ha gått opp 6 kg i muskelmasse om du har spist 2-300 under vedlikehold? Eller er det på fridager? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Stått stille både i muskelmasse og fettprosent i 6 uker om målet er hypertrofi for en jeg anntar er langt unna sitt genetiske potensiale med 12% fett...? Her er det noe som skurrer for meg.... Hvorfor i all verden skal det ikke være mulig å øke i muskelmasse og gå ned i fettprosent om man spiser bra mat, trener hardt, har 12%'ish fett og ikke er nær genetisk maks? Hvor dedikert har du vært i denne perioden? Hvor hardt har du trent? Kanskje svaret ligger i treningsopplegget ditt. Rimelig dedikert vil jeg si, men som sagt, jeg kan jo ha bommet på kaloriene. Så du mener at det er mulig å gå fra 12% BF til under 10% (?) samtidig som jeg øker muskelmassen? Og du klør deg i hodet og skjønner ikke hva i all verden jeg har styrt med som ikke har fått til dette? Ganske stor kontrast på ditt svar og hva de andre over i tråden sier om samme problemstilling. Hvordan ville du gått frem for å nå et slikt mål da? Har postet treningsprogrammet mitt og kostholdsprogrammet jeg fulgte den perioden i en annen tråd. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Stått stille både i muskelmasse og fettprosent i 6 uker om målet er hypertrofi for en jeg anntar er langt unna sitt genetiske potensiale med 12% fett...? Her er det noe som skurrer for meg.... Hvorfor i all verden skal det ikke være mulig å øke i muskelmasse og gå ned i fettprosent om man spiser bra mat, trener hardt, har 12%'ish fett og ikke er nær genetisk maks? Hvor dedikert har du vært i denne perioden? Hvor hardt har du trent? Kanskje svaret ligger i treningsopplegget ditt. Støtter den Og mtp mye av hva TS har postet på forumet, så virker det veldig trollete Ulrik og ThereseHag 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanderL Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hvordan kan du ha gått opp 6 kg i muskelmasse om du har spist 2-300 under vedlikehold? Eller er det på fridager? Nei det er konstant. Har ikke noe fasitsvar på dette jeg. Min erfaring iallfall. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamadeus Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Støtter den Og mtp mye av hva TS har postet på forumet, så virker det veldig trollete Ignoranse og trolling er ganske ulikt. Det finnes alltid en ny gunpynjang. Aurelius, Aaandreaaa, malenesofie og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Støtter den Og mtp mye av hva TS har postet på forumet, så virker det veldig trollete Jeg spør deg i likhet med Ulrik hvordan du ville gjort det for å gå ned i fettprosent samtidig som du bygger muskler, når de fleste som har svart i denne tråden fremstiller det som en umulighet eller i hvert fall veldig vanskelig? Angående hva slags opplegg jeg kjørte, så trente jeg en 5/3/1 variant tre dager i uken som jeg tidligere har hatt gode økninger med og når det gjelder kosthold la jeg opp til overskudd på treningsdager, rundt 3000 kalorier og et svakt underskudd på fridager, rundt regnet 2000 kalorier. Følgte biorytme-prinsippene. Jeg sier ikke at jeg hadde null resultat, men på slutten av treningssyklusen løftet jeg mer eller mindre nøyaktig det samme som forrige gang jeg kjørte den og fettprosenten var mer eller mindre uendret. Men det er som sagt mulig at jeg bommet på kaloriene. Forresten så har jeg aldri trollet på dette forumet og føler at jeg stiller seriøse spørsmål og hjelper til der jeg kan. Beklager om jeg tråkker noen på tærne, men jeg begynner å innse at personligheten min ikke er en som passer særlig bra inn på Fitnessbloggen... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseHag Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Er vel ingen her som har skrevet at det er umulig? Jeg, og flere, har skrevet at det er en måte vi selv ikke foretrekker å gjøre det på. Er også blitt fremhevet at det krever en del mer "nøyaktighet" over lang tid. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Er vel ingen her som har skrevet at det er umulig? Jeg, og flere, har skrevet at det er en måte vi selv ikke foretrekker å gjøre det på. Er også blitt fremhevet at det krever en del mer "nøyaktighet" over lang tid. Tamadeus sier: DU KAN IKKE BYGGE MUSKLER UTEN Å OGSÅ GAINE FETT. DU KAN IKKE MISTE FETT OG BEHOLDE 100% AV MUSKELMASSSEN. Og Broseidon og du kaller det en semiløsning som i "beste fall" gjør at man går saaaaakte opp i vekt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseHag Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Tamadeus sier: DU KAN IKKE BYGGE MUSKLER UTEN Å OGSÅ GAINE FETT. DU KAN IKKE MISTE FETT OG BEHOLDE 100% AV MUSKELMASSSEN. Og Broseidon og du kaller det en semiløsning som i "beste fall" gjør at man går saaaaakte opp i vekt. Det jeg og Broseidon sier, er ikke det samme som umulig. At Tamadeus mener at man legger på seg fett også, betyr ikke nødvendigvis SHITLOADS med fett, men LITT... Noe han også poengeter i setning nummer to, ved å bruke utrykket "100%".. Men, Im out, noen andre kan svare deg:) Broseidon 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg spør deg i likhet med Ulrik hvordan du ville gjort det for å gå ned i fettprosent samtidig som du bygger muskler, når de fleste som har svart i denne tråden fremstiller det som en umulighet eller i hvert fall veldig vanskelig? Angående hva slags opplegg jeg kjørte, så trente jeg en 5/3/1 variant tre dager i uken som jeg tidligere har hatt gode økninger med og når det gjelder kosthold la jeg opp til overskudd på treningsdager, rundt 3000 kalorier og et svakt underskudd på fridager, rundt regnet 2000 kalorier. Følgte biorytme-prinsippene. Jeg sier ikke at jeg hadde null resultat, men på slutten av treningssyklusen løftet jeg mer eller mindre nøyaktig det samme som forrige gang jeg kjørte den og fettprosenten var mer eller mindre uendret. Men det er som sagt mulig at jeg bommet på kaloriene. Forresten så har jeg aldri trollet på dette forumet og føler at jeg stiller seriøse spørsmål og hjelper til der jeg kan. Beklager om jeg tråkker noen på tærne, men jeg begynner å innse at personligheten min ikke er en som passer særlig bra inn på Fitnessbloggen... For å øke i muskelmasse må følgende faktorer ligger til rette - høyt nok volum, intensitet og frekvens - tilstrekkelig næring og restitusjon Noe mer detaljert enn dette får jeg ikke sagt det, for sånn er det bare. Dersom du ikke har oppnådd "ønsket" resultat har du enten - spist for lite makro- og/eller mikronæring - trent med for lett intensitet, for lite frekvens eller volum - eller i motsatt fall trent for mye ift til næringsinntaket Hvordan kan du vite at nok næring er nok næring? I gjennomsnitt lå du på 2500kcal? Hvor mange dager i uken trente du? _i tillegg_ spiller langt flere faktorer enn kun trening og kosthold inn. Søvn, stress, livsstil, jobb, non-exercise activity, valg av matvarer osvosv.. Aurelius, SamGold, TEW og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrik Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Therese nevner det meste her. men er forvirra mr.TS. Jeg leste i en annen tråd at du har gått ned masse i fettprosent den siste tida. Du skreiv her at det har skjedd 0 med fettprosent og muskelmasse... men samme det. Min anbefaling: Skaff en coach du respekterer, som kan trening og kosthold. Vær dedikert til hans programmer og avgjørelser. Så får du merke på egen kropp at det er fint mulig å gå ned i fett og øke muskler på en gang. ThereseHag 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Noe mer detaljert enn dette får jeg ikke sagt det, for sånn er det bare. Dersom du ikke har oppnådd "ønsket" resultat har du enten - spist for lite makro- og/eller mikronæring - trent med for lett intensitet, for lite frekvens eller volum - eller i motsatt fall trent for mye ift til næringsinntaket Hvordan kan du vite at nok næring er nok næring? I gjennomsnitt lå du på 2500kcal? Hvor mange dager i uken trente du? _i tillegg_ spiller langt flere faktorer enn kun trening og kosthold inn. Søvn, stress, livsstil, jobb, non-exercise activity, valg av matvarer osvosv.. Jeg trente som nevnt tre dager i uken. Lavt stressnivå. 7-8 timer søvn hver natt. Gjennomsnittlig kaloriinntak ble vel rundt 2500 kcal ja. I forhold til intensitet, har jeg ikke så høy treningstoleranse som mange andre og har funnet ut at "less is more" stort sett gjelder for min del, selv om jeg har forsøkt å øke volumet litt i senere tid. Følger i likhet med mange andre på forumet prinsippene til 5/3/1 og føler det har fungert rimelig bra for min del. "Ønsket" resultat i denne sammenheng, jamfør overskriften, er å gå ned i fettmasse samtidig som man øker i muskelmasse. Jeg har generelt ikke så veldig enkelt for å oppnå muskelvekst, men jeg øker rimelig greit i styrke (noe som også er det jeg ønsker mest), så jeg bruker styrkeøkninger og en følelse av at jeg er opplagt på trening som en indikator på at jeg spiser nok. Mulig det er feil. Har som nevnt ikke noen store problemer med å øke styrke/muskelmasse med beskjedne økninger i fettmasse etter at jeg lærte meg å spise mer fornuftig, i motsetning til uberbulkene jeg kjørte i gamle dager. Men å gå ned i fettmasse samtidig som jeg øker i muskelmasse har jeg enda ikke fått til. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Therese nevner det meste her. men er forvirra mr.TS. Jeg leste i en annen tråd at du har gått ned masse i fettprosent den siste tida. Du skreiv her at det har skjedd 0 med fettprosent og muskelmasse... men samme det. Min anbefaling: Skaff en coach du respekterer, som kan trening og kosthold. Vær dedikert til hans programmer og avgjørelser. Så får du merke på egen kropp at det er fint mulig å gå ned i fett og øke muskler på en gang. Ingen grunn til å være forvirret om du leser det jeg skriver. Noen måneder før jul satt jeg opp et forsøk på en recomposition-strategi, men sluttet etter omtrent 6 uker fordi jeg følte at jeg sto på stedet hvil. Det vil si, jeg la ned mye innsats for å spise "clean" samt følge planen, men følte at styrkeøkningene var svært marginale i beste fall og fettprosenten sto også bort i mot stille. Derfor kom jeg til ta det var bedre å heller satse på å øke i muskelmasse med så lite fett som mulig med på kjøpet. Nå i januar har jeg imidlertid vært på en ganske strikt diett hvor jeg ikke har gått ned masse (har jeg skrevet det?) i fettprosent, men riktig nok gått ned litt i fettmasse. Jamfør min andre tråd føler jeg at de siste fettreservene er ganske gjenstridige hos meg, men litt resultat har jeg fått. Når jeg nå avslutter denne dietten etter en måned, er jeg interessert i om det er mulig å sette opp et opplegg hvor jeg kan fortsette å redusere fettmassen min samtidig som jeg øker i muskelmasse, dog i et svakere tempo enn om jeg skulle gå på en uberbulk. Skulle gjerne hatt en coach, men tror ikke økonomien min tillater det nå om dagen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hvis økonomien din står til hindring for å nå målene dine, så gir du egentlig litt faen/du ønsker det ikke nok. Jeg kan forstå at folk synes det er kjedelig å "måtte bruke penger" på noe så naturlig som å spise og trene, men hvorfor sløse bort tid og penger på å trene og spise når man likevel ikke får det til? Det blir som å stå i kø og betale bot hele tiden. Utdanning koster 40k, å få en utdannet til å hjelpe deg koster 1-2k Det handler om prioriteringer, ikke penger Indiska og Ulrik 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fribbern Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Sitat fra en meget lærerik tråd på reddit om Leangains. "Recomposition is a fucking joke. Nobody should be doing it except maybe those who are already very lean (7% or lower). If you're above 16%, cut. Start at 10% for your bulk. But don't bulk like you see people on bodybuilding.com recommend. Aim for 0.7-1lb per MONTH. That is the max amount of muscle you're going to build." Skal vistnok være martin berkhan selv som svarte, men det vet vi ikke sikkert:) SamGold 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Det handler om prioriteringer, ikke penger. Og hva vet du om min privatøkonomi? Synes det begynner å spore ganske kraftig av her nå. Personlig har jeg nå om dagen mer enn nok med å betale for å spise kvalitetsmat dag ut og dag inn. Har andre økonomiske forpliktelser som gjør at jeg ikke kan rettferdiggjøre å bruke en coach akkurat nå. Har tidligere brukt både Martin Berkhan og Børge Fagerli når jeg var i en sterkere økonomisk posisjon enn hva jeg er i nå og kommer nok til å bruke PT i fremtiden om jeg trenger det. Hva resultatene mine angår, er jeg ganske fornøyd med hva jeg har fått til. Er ikke slik at jeg har stått på stedet hvil de siste årene. Har den laveste fettprosenten jeg har hatt noen gang etter at jeg begynte å trene og styrken min er omtrent på toppnivå. Men man kan alltid lære mer og forbedre seg, som var motivasjonen bak denne tråden. Eller har Fitnessbloggen blitt gratis reklameplass for PT-er og ikke et diskusjonsforum hvor kunnskap utveksles? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamadeus Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Og hva vet du om min privatøkonomi? Synes det begynner å spore ganske kraftig av her nå. Personlig har jeg nå om dagen mer enn nok med å betale for å spise kvalitetsmat dag ut og dag inn. Har andre økonomiske forpliktelser som gjør at jeg ikke kan rettferdiggjøre å bruke en coach akkurat nå. Har tidligere brukt både Martin Berkhan og Børge Fagerli når jeg var i en sterkere økonomisk posisjon enn hva jeg er i nå og kommer nok til å bruke PT i fremtiden om jeg trenger det. Hva resultatene mine angår, er jeg ganske fornøyd med hva jeg har fått til. Er ikke slik at jeg har stått på stedet hvil de siste årene. Har den laveste fettprosenten jeg har hatt noen gang etter at jeg begynte å trene og styrken min er omtrent på toppnivå. Men man kan alltid lære mer og forbedre seg, som var motivasjonen bak denne tråden. Eller har Fitnessbloggen blitt gratis reklameplass for PT-er og ikke et diskusjonsforum hvor kunnskap utveksles? Kunnskapen utveksles, det virker bare som at du ikke evner å tilegne deg den. Therese, ThereseHag og Ulrik 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Men hvis du er fornøyd med progresjonen din og hva du gjør, så ser jeg ikke helt problemet? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Kunnskapen utveksles, det virker bare som at du ikke evner å tilegne deg den. Konkret hvor i denne tråden har det blitt utvekslet eller fremlagt kunnskap om hvordan man kan sette opp en recomposition-strategi? Det jeg ser er: 1. Personer som sier at dette er vanskelig og du som sier at det er umulig. 2. Personer som deler sine erfaringer og litt om hvordan de har gjort det - Takk til dere! 2. Personangrep på meg. 3. To PT-er som lurer på hvordan i alle dager jeg kan ha stått på stedet hvil i 6 uker og at jeg virkelig ikke kan vite hva jeg driver med. Fremstiller det å gå ned i fettprosent samtidig som man øker i muskelmasse som veldig enkelt, i sterk kontrast til hva andre i tråden sier. Avslutter med å si at jeg trenger en PT. LES: Deres tjenester. Er dette en spøk? longcat 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myr Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Har den laveste fettprosenten jeg har hatt noen gang etter at jeg begynte å trene og styrken min er omtrent på toppnivå. Men man kan alltid lære mer og forbedre seg, som var motivasjonen bak denne tråden. Eller har Fitnessbloggen blitt gratis reklameplass for PT-er og ikke et diskusjonsforum hvor kunnskap utveksles? Haha, er 100 i benk og 160 i mark toppnivå? Kanskje du skal lytte til erfaringer, i stedet for å surne helt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27388-noen-positive-erfaringer-med-bodyrecomposition-strategier-fettfri-bygging/page/2/#findComment-935630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.