Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mandag:

Knebøy 5x5

benkpress 5x5

markløft 5x5

nedtrekk/chins 5x5

Dips 8 - 10 x3

Hangups 8 - 10 x3

Legger 12x3

onsdag:

knebøy 5x5

militærpress 5x5

markløft 1x5

facepulls 3x15

Fredag:

Knebøy 5x5

Smalbenk 3x5

Stående roing 5x5

Nedpress 8-10x3

Bicepscurls med v - stang 8-10x3

Legger 10x3

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27182-hva-tror-folk-om-dette-opplegget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg gjort noen forandringer, men hvis du har funnet det og det er noen som har peil som har satt det opp, har jeg vel lite jeg skulle sagt. Skal du bli større, sterkere og gå opp i vekt er det bare å spise (y) Man blir hva man spiser vettu.

Annonse

har trent litt over ett år, men så gikk jeg drastisk ned i vekt pga tarmproblemer til 42kg, men har kommet meg opp igjen til 51kg, har lyst til og begynne og trene igjen, har hatt pause na ca ett halvt år uten noe trening.

har trent litt over ett år, men så gikk jeg drastisk ned i vekt pga tarmproblemer til 42kg, men har kommet meg opp igjen til 51kg, har lyst til og begynne og trene igjen, har hatt pause na ca ett halvt år uten noe trening.

Okei ;) Da er det bare å spise masse mat, lytte til kroppen, sove nok og kjøre på på trening så går nok dette helt fint :)

En samling av gode øvelser hvertfall. Mandagen virker litt voldsom. For meg er det hvertfall tidkrevende med 5x5 og jeg hadde sikkert brukt 1,5 time på å komme meg igjennom det der. Nedtrekk/chins og hangups er veldig like øvelser. Om jeg var deg hadde jeg kuttet ut en av de pluss legger, om tid blir et problem.

Hvis du er nybegynner så er det unødvendig med så mye volum. 3 sett á 5 reps holder i lange baner til å drive framgang, mer volum betyr ikke mer framgang, heller tvert imot for nybegynnere. Og som Aurelius skriver så kan du vurdere 1x5 på markløft.

Ta en titt på Starting Strength, perfekt for en ung gutt som deg som kan legge på seg en del vekt (y)

Annonse

Hvis du er nybegynner så er det unødvendig med så mye volum. 3 sett á 5 reps holder i lange baner til å drive framgang, mer volum betyr ikke mer framgang, heller tvert imot for nybegynnere. Og som Aurelius skriver så kan du vurdere 1x5 på markløft.

Ta en titt på Starting Strength, perfekt for en ung gutt som deg som kan legge på seg en del vekt (y)

Se her ja, takk for tips, tenker jeg skal begynne med SS fra Mandag, merker at det ble jævlig tungt på bøy/mark denna uka :p

Var i samme situasjon som deg for tre år siden. Er 166 cm og veide da ca 50 kg. Er nå på 69-70 kg med samme høyde (24 år). Om du ønsker å gå opp i vekt: Det viktigste er ikke hva du trener, men hvordan du spiser! Spis mye. Lag helst et kostholdsprogram som du følger fra dag til dag. Kosthold kan ikke undervurderes. Når du veier så lite som du gjør, vil du veldig fort merke resultater med litt mer mat. Og da kommer også motivasjonen!

Ikke lag et program selv, det fører fort til at du endrer på det etc., og til slutt blir det bare krøll. Jeg kuket rundt på senteret i 3 år før jeg fant ut dette. Jeg vil anbefale SS, selv om jeg aldri har prøvd det selv. Jeg startet selv med RYP. 5/3/1 er også et veldig bra program (holder selv på med det nå), men ville nok kanskje vurdert SS først, da 5/3/1 er litt mer avansert når det gjelder utregninger, hvile etc.

Ikke tren utholdenhet med mindre du driver med idrett som krever dette. Det vil hindre vektoppgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...