Gå til innhold

Mista mensen..


InoSc

Anbefalte innlegg

Heii. Jeg har akkurat begynt å trene (2-3 uker siden) og mensen er plutselig borte.. Dette skjedde i min forrige trening periode også og da uteble den i måneder, så stoppet opp med trening og da kom den tilbake. Er dette noe farlig?? Vil jeg få problemer med å bli gravid i fremtiden pga dette?

Er ikke undervektig, veier 53kg og er rundt 80cm rundt midjen om det har noe å si.

Og nei, kan ikke være at jeg er gravid :)

Jente, 16år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger bare inn at det er ganske normalt å ja uregelmessig menstrasjon som 16 åring, og at den lett kan påvirkes når man utsetter kroppen for stress, typ trening, mentalt stress osv.. :)

Sant, men spørs også når man får den. Om man får den som 10-11 bør den være nokså regelmessig, får man den som 14-15 er det rart om den faktisk er regelmessig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene, skal nok kontakte legen på mandag :)

Skal kanskje prøve å trene litt mindre i tillegg, 6 dager i uken er litt mye :p

Og jeg er ca 160 høy, og kostholdet mitt er veldig bestående av bær, grønnsaker, kylling og melkeprodukter, men tar meg gjerne en kakebit i skole lunsjen på fredagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene, skal nok kontakte legen på mandag :)

Skal kanskje prøve å trene litt mindre i tillegg, 6 dager i uken er litt mye :p

Og jeg er ca 160 høy, og kostholdet mitt er veldig bestående av bær, grønnsaker, kylling og melkeprodukter, men tar meg gjerne en kakebit i skole lunsjen på fredagene :)

Høres ut som en god plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...