Gå til innhold

CLA - noen erfaringer?


Ninjanyst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ønsker å redusere fettprosenten litt, samtidig som jeg bygger muskler.

I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer med bruk av CLA som et lite hjelpemiddel til å oppnå dette. Anyone? =)

Forskning viser at du bruker flere kalorier ved å spyle ned pengene dine i do pga. bevegelsene dette krever kontra inntak av CLA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de over her prøver å få frem finnes det mye tulleprodukter som koster langt mer enn de er verdt. Effekten er marginal, om tilstede i det hele tatt. Det kan føles fint å ha en ekstra liten hjelp, men du vil få like gode resultater av å bruke de pengene på vanlig mat og fortsette som før med godt kosthold og trening. CLA er noe du trolig dekker gjennom kostholdet. Det eneste du trenger av kosttilskudd er av typen som skal dekke mangler, noe du ikke får i deg nok av. Omega-3 er for eksempel for mange gunstig dersom man har et lite inntak av fisk, men spiser du fisk to+ ganger i uken vil heller ikke det være nødvendig. Det kommer an på kostholdet ditt og hvor mye av behovene dine du dekker.

I korte trekk: Vanlig mat, styrketrening og kontinuitet over tid - det er virkelig alt du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt svar.

Omega 3 tar jeg, ettersom det blir lite fisk i denne husholdningen. Tar også vitamin D og folsyre, ettersom jeg mangler disse. Folat har vi forsøkt å finne ut av nøyaktig hvorfor jeg mangler flere ganger, men verken jeg eller legen finner grunn til det - så da kompenserer jeg i mellomtiden.

Er nok bare utålmodig. Synes ikke resultatene kan komme fort nok. Nå har det stoppet opp litt. Jeg blir sterkere og føler meg bedre, men fettet forsvinner ikke - så det at jeg blir sterkere synes ikke veldig godt. Det nok mye derfor jeg er ute etter noe ekstra. Men finnes det ikke noe bra, så får det bare være med det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ønsker å redusere fettprosenten litt, samtidig som jeg bygger muskler.

I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer med bruk av CLA som et lite hjelpemiddel til å oppnå dette. Anyone? =)

Om du finner noe i kostholdsjungelen som du virkelig får tro på - kjøp det.

Er du usikker, så ikke kjøp. Placeboeffekt er like god som all annen effekt - så det å ha troen er viktig!

:)

Ellers om du vil ned i fettprosent og opp i styrke og/eller muskelmasse - det er ved å finslipe på kostholdet du virkelig kan få de ønskede resultater. Ikke ved å kutte i det nødvendigvis, men ved å stokke rundt på makroene til de passer deg og ditt aktivitets og ambisjonsnivå. Du kan trikse litt med måltidsfrekvens og spisevindu. Og du kan sikkert sove litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner noe i kostholdsjungelen som du virkelig får tro på - kjøp det.

Er du usikker, så ikke kjøp. Placeboeffekt er like god som all annen effekt - så det å ha troen er viktig!

:)

Ellers om du vil ned i fettprosent og opp i styrke og/eller muskelmasse - det er ved å finslipe på kostholdet du virkelig kan få de ønskede resultater. Ikke ved å kutte i det nødvendigvis, men ved å stokke rundt på makroene til de passer deg og ditt aktivitets og ambisjonsnivå. Du kan trikse litt med måltidsfrekvens og spisevindu. Og du kan sikkert sove litt mer!

Har nok ikke helt tro på noen ting, hvis ikke ville jeg nok ikke etterlyst erfaringer her inne - så da blir det nok dårlig med placeboeffekt. :p

Får bare titte litt på kostholdet igjen. Tror jeg skal vurdere å spise oftere. 8 timer holder vel søvnmessig? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare titte litt på kostholdet igjen. Tror jeg skal vurdere å spise oftere. 8 timer holder vel søvnmessig? =)

Det er ingen sammeheng mellom måltidsfrekvens og tap av fettmasse. Prøv å holde det enkelt, om du øker i muskelmasse men ikke går ned i fettmasse så er du ikke i kaloriunderskudd. Eventuelt så minsker fettmassen bare ikke fort nok til at det merkes.

Det beste du kan gjøre er å holde det enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, holde det enkelt å se an et par tre måneder til, kanskje? Har ikke så mye fett igjen å ta av heller, sammenlignet med tidligere, så det er vel vanskeligere å se. Bare merker at det er litt frustrerende å se så lite resultater, rent estetisk. Resultatene prestasjonsmessig er jeg fornøyd med, så da gjør jeg i hvert fall noe riktig. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja...

Å gå opp i styrke/muskelmasse samtidig som en taper fett er en ekstremt krevende øvelse.

Det betyr igjen at en nok bør skaffe seg en bedre plan enn å holde et "jevnt moderat kcal underskudd".

Er en overvektig og vil ned i vekt, så fungerer det som en kule, men det er ikke det som er utfordringen til Ninjanyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 1.56 høy, og veier i dag 53 kg, så overvektig er nok ikke utfordringer, nei.

Det har gått bra de siste 4 månedene, men nå tror jeg nesten kroppen "holder" igjen resten av fettet jeg vil ha bort. Spesielt på magen og ryggen. Alt annet er forsåvidt greit.

Det som gjør det litt ekstra vanskelig nå er at jeg er ganske sikker på at jeg allerede er i kcal-underskudd. Faktisk er det heller det at jeg er sulten, ofte, som begynner å bli et problem. Så hele opplegget begynner å bli en utfordring.

Vurderer sterkt å spise litt mer/litt oftere, men da er jeg redd jeg kanskje vil ødelegge den framgangen jeg har hatt hittil. Mer framgang har jeg aldri noen sinne hatt, så det hadde vært utrolig kjedelig. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt å tatt Cla helt på slutten av diett.

Att det utgjør noen stor forskjell gjør det imidlertid ikke.

Men mot slutten av en 12-16 ukers diett, så teller hver millimeter exe rundt midjen.

En annen ting som jeg kan anbefale er å krydre maten med Cayenne pepper eller Chili krydder.

Også og drikke en del grønn te, jeg bruker å lage iste og drikke en kopp eller to om dagen

Bra for å få i gang forbrenningen.

De fleste fatburner produktene inneholder Chili og grønn te.

Så personlig synes jeg det er bare tull å bruke penger på sånne produkter,dyrt er det også.

Men som flere her sier, maten og treningen er desidert viktigst.

Ligger man i kalori underskudd (ikke for lavt) så øker man bare kardio mengden hvis man ikke fortsetter nedgangen.

Du nevner att du sliter litt med sultfølelse. har man en riktig/optimalt satt opp diett, så trenger slettes ikke det være tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...