Gå til innhold

CLA - noen erfaringer?


Ninjanyst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for tilbakemelding Payn. Da ser jeg ikke helt at CLA skal være verdt det for min del i hvert fall. Har ingen planer om å stille i konkurranse heller, bare blir mer komfortabel med meg selv og få vist fram at jeg jobber hardt med treningen og kostholdet. Drikker masse grønn te - min kaffe - må starte dagen med det! =)

Har også vurdert å begynne med kardio ved siden av. Har hittil ikke gjort det, grunnet avrevne leddbånd i begge ankler. Med andre ord er ikke løping et godt alternativ før operasjon er gjennomført. Så da blir det eventuelt ellipsemaskin, sykling eller noe lignende.

Sultfølelsen har kommet de siste 2-3 ukene. Inntil da var det ikke noe problem i det hele tatt. Så jeg antar at musklene rett og slett krever mer energi ettersom de nå har blitt større og sterkere. Problemet ligger vel aller mest i at det kjennes allerede som jeg spiser alt jeg orker ved hvert måltid - men så blir jeg sulten veldig raskt igjen (spesielt sammenlignet med rett før jul), så da bør jeg vel kanskje legge inn noen mellommåltider også. Men så føles det veldig rart, uvant, å skulle spise så ofte (mye), sammenlignet med tidligere - så selv om jeg vet at behovet mest sannsynlig bare har økt, så er jeg litt "bekymret" for å gå opp i fettmasse igjen. Klassisk dametanke i grunn! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kuttet lenge, og hvor mye har du kuttet så langt? Noen ganger, spesielt når ting begynner å slite på deg psykisk, kan det være bra å ta ett par uker hvor du spise på vedlikeholdskalorier før du begynner på kutt igjen.

Kuttet er vel egentlig ikke noe jeg bevisst gikk inn for. Jeg la om kostholdet for litt over 4 måneder siden. Da jeg tilfeldigvis regnet på hvor mye jeg fikk i meg i løpet av en gjennomsnittlig dag av ren nyssgjerrighet, kom det på 1300 kcal. Det tror jeg rett og slett kom av at jeg spiste rent mengdemessig (tilsynelatende) like mye som før - men ikke like næringstett. Ergo jeg byttet ut drittmaten med sunnere mat. Så jeg prøvde å spise mer, men synes det var litt vanskelig, så jeg klarte vel å komme meg opp på ca 1600 kcal per dag. Og det kjentes egentlig greit - var ikke sulten og alt var ok.

Men det har egentlig ikke vært et konsekvent kutt - det har mer vært omlegging av kostholdet - også har jeg hatt litt vanskelig for å få i meg nok.

Men selv om jeg klarer å spise litt mer nå, er det altså ikke nok - eller det kjennes ikke nok ut. Hadde 1 uke i jula med litt vedlikehold, men da ble det bare enda mer sultfølelse av å gå tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt hatt litt trøbbel med mat og kosthold generelt sett etter at hele 2012, halvveis ut 2013 var fylt av kyssesyken, lungebetennelse, diverse virusinfeksjoner og svineinfluensa, som perler på en snor. Så det kan jo være at problemet med å spise nok henger igjen litt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...