Cre*tive Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Startet for ca fire uker siden. Merket litt ubehag ved trening, men har hatt litt småvondter da jeg er ny innen styrketrening (4 mnd). Noen timer etter trening gikk jeg normalt bortover gulvet da en akutt smerte ilte fra hoftekam og ned til lysken. Det er så vondt at foten bare svikter. Dette har nå begynt å skje noen ganger daglig. Merker lite til det utenom, men litt om jeg ligger og forandrer stilling på foten. Merker lite eller ingen forandring ved trening. Er bare disse akutte smertene som kommer, og jo flere av dem det er i løpet av en dag dess mer merker jeg til det når jeg er i ro.. Noen som har noen tanker om hva det kan være, og hva jeg kan gjøre for å bli bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette M Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Kan være betennelse i hofteleddsbøyer og/eller adduktorene, eller liknende. Når det er såpass vondt bør du absolutt sjekke det ut hos lege. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cre*tive Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Hos lege?? Hva kan de gjøre da egentlig? Er det ikke bedre med fysio eller noe? Lurer egentlig på om jeg skal fortsette treningen som før, eller om det er noe jeg ikke bør gjøre!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Mats Moskvil Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Hos lege?? Hva kan de gjøre da egentlig? Er det ikke bedre med fysio eller noe? Lurer egentlig på om jeg skal fortsette treningen som før, eller om det er noe jeg ikke bør gjøre!? Siden ingen her vet hva som er galt med deg, er det ingen som heller kan si hva du bør og ikke bør gjøre. Anbefaler å få det sjekket hos fysio e.l., inntil videre er det fornuftig å anbefale deg å unngå ting som gjør vondt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cre*tive Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Hehe... tanken var vel om dette var noe flere hadde opplevd så var det lettere å vite på generell basis om dette er noe som bare går over eller ikke. Men joda er enig i svaret ditt Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChristianR Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Utfordringen blir å stadfeste akkurat hvor smerten din kommer fra Sjansene er store for at andre som evnt. har hatt smerter rundt hoftekammen slik som deg har hatt det av ulike årsaker da det finnes veldig mange muskler og annet støttevev i dette området, så jeg ville uansett ikke hørt på andres erfaringer her inne på akkurat dette da sjansene er for store til at smertene har et annet opphav enn hos deg. Håper du skjønner hva jeg mener Jeg slår meg sammen med de over å sier at du burde oppsøke en fagperson. Jeg heller mer over til en naprapat/osteopat enn en fysioterapaut, men det er bare min personlige mening. Hvis du føler smerten ikke er muskel/ledd-relatert så burde du selvfølgelig oppsøke din fastlege Cre*tive 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cre*tive Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Ja i dag er det mye verre etter gårsdagens treningsøkt, så har bestemt meg for å ringe osteopaten på torsdag:) Tusen takk for et hyggelig innlegg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gittiamo Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hei. Jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse. Jeg fikk dette av dårlig løpeteknikk og løping i nedoverbakke. Gikk til legen, men han bare fnøys av hele saken, så der var det ikke mye hjelp å få. Så jeg begynte å trene yoga, og trene mer på løpeteknikk, og det har hjulpet meg veldig. Nå har jeg ingen plager med dette lengre. Cre*tive 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cre*tive Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Har roet ned litt på beintrening og føler det hjelper litt så ser det an videre, og får PT til å vurdere litt med meg over helgen! Tror det er noe som kan ordnes på ja;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortensdatter Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har hatt det problemet i nesten 1år, fikk 5 kortison sprøyter til lite hjelp, og ser ut som hofta er konstant hovent. Jeg begynte til fysio,smertefullt som faen, men viste seg å være slitasje og betennelse ned til kneet. Strålinger. Vist jeg sitter for lenge eller sykler for lenge, så går lysken i fullstendig lås til jeg får strekt det litt.eneste som har hjulpet meg, er fysioterapeut og trening,mest styrke som ble lagt opp til meg. Ut i fra min erfaring, så anbefaler jeg fysioterapi. Lykke til og god bedring, må bare ha tålmodighet til det her:) Cre*tive 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cre*tive Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Takk, takk:) Ja får se det an nå, og oppsøke noen om det ikke går over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xZinix Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Jeg ville i alle fall oppsøkt for tidlig enn for sent. Når du først har fått slike smerter er det en grunn til det. Smerter oppstår sjelden bare helt ut av intet. Med andre ord er det noe som må gjøres annerledes/endres på for at det ikke skal gjenta seg. Var jeg deg ville jeg ha snakket med en fagperson! Cre*tive 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cre*tive Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Jepp, PT i dag var enig og likte ikke helt vondten... ikke fant vi ut helt hva de kunne være heller, så får bestille meg en time xZinix 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xZinix Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Aldri småbagatelliser "vondter"! Det er bedre å være på den sikre siden! Så bra at du skal gjøre det Cre*tive 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.