Gå til innhold

Klarer ikke å gjøre sittende skulderpress uten at korsryggen glir ut fra ryggputen på benken.


Solid Snake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn "vinge" som er i den artikkelen har jeg på venstre side når jeg flexer, som illustrert i bildet jeg tok ovenfor.

Det tyder på at konklusjonen mest sannsynlig er funnet.

Så hva i alle dager er årsaken til at jeg har fått denne fuck-uppen?

Får iverksette tiltak med en gang, før dette blir et problem.

Motorisk problem, inaktiv serratus. Bra tiltak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg mener å ha lest at man også får bedre kontakt og kontroll hvis man ikke strekker ut armene helt på skulderpress, men stopper rett over hodet... Om det stemmer kan vel en av dere med litt mer trenings-erfaring avgjøre...

Det vil jo vært fall gjøre at man får kjørt skuldrene mer skikkelig okklusjonsmessig. Lockouten handler jo mye om triceps, dvs vil skuldermusklene da få hvile litt om man går helt opp. Så for hypertrofi vil mange mene at det er hensiktsmessig å ikke låse ut helt:)

Så man får nok fort bedre "kontakt", kontrollbiten skal jeg ikke uttale meg om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt skapular push-ups nå i 2-3 uker annenhver dag... Men har fortsatt vinge :/

Forslag til noen fler evt andre øvelser? Sett meget lite progresjon. Men kan jo og hende at dette tar en del lenger tid? Vet ikke hvor lang tid det tar å bli kvitt slik en vinge.

Hva med hver dag, flere ganger om dagen?

Pullover er også fin for nedre trapz og rhomboidene - som trekker scapula ned bla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørt skapular push-ups nå i 2-3 uker annenhver dag... Men har fortsatt vinge :/

Forslag til noen fler evt andre øvelser? Sett meget lite progresjon. Men kan jo og hende at dette tar en del lenger tid? Vet ikke hvor lang tid det tar å bli kvitt slik en vinge.

Har du noengang blitt sterk i noen andre øvelser på et par uker? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hver dag, flere ganger om dagen?

Pullover er også fin for nedre trapz og rhomboidene - som trekker scapula ned bla ;)

Tenkte daglig ble too much ift restitusjon. Selv om det kun er snakk om rehab-øvelse.

Pullover er implentert så langt en gang i uken på treningen. Med rett stang. Har aldri prøvd med hantel.

Kan godt hende jeg har en inbalanse mellom nedre traps og midtre og øvre. De to sistnevnte er blitt velutviklet etter hvert.

Hvilke andre øvelser puncher nedre traps bra, og er det lett å "treffe" den i pullovers, eller kan man fort bomme på den i pullovers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...