Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men er helt enig: kroppsidealene er heelt merkelige i dag. Har jo sett alle disse "when did this get hotter than this" med Monroe og... en eller annen strekfigur. Og jenter som trener og trener fordi de vil få en bra kropp, også legger de ut bilde av forbildet sitt som ser ut noe som dette:

nicole8273487923.jpgnicole_richie_skinny.jpg

Fortsetter under...

Men er helt enig: kroppsidealene er heelt merkelige i dag. Har jo sett alle disse "when did this get hotter than this" med Monroe og... en eller annen strekfigur. Og jenter som trener og trener fordi de vil få en bra kropp, også legger de ut bilde av forbildet sitt som ser ut noe som dette:

En av de rareste tingene er jo at de fleste jenter vil at gutter skal like det de ser og vice versa. Alikevel ser det ut som om jenter vil se ut som beinrangler (som nesten ingen gutter eller menn ønsker) og de fleste av vårt kjønn går jo mer ut fra hva *vi* synes om det vi ser i speilet enn hva vi tror dere kommer til å like.

Og sånn går no dagan ;)

Det kropsidealet som postes i første posten her, er rett og slett bare sykt.

Biologisk sett skal gutter tiltrekkes av jenter med litt brede hofter = Dette viser til en sunn kropp, som kan føde gode sunne barn. Problemet blir da at det finnes få jenter som er på denne middelveien, enten litt for tynn, eller litt for tykk, og tro meg, vipper dere litt for langt over på den ene siden, så ser dere rett og slett usunne ut. Jenter skal altså fra naturens side søke etter menn som kan forsvare og ta vare på dem, det betyr at de helst skal ha litt muskler, og ikke se ut som en radmager vampyr.

Dette er ihvertfall hvordan jeg forstår verden..

Gjest Fitnesss

Selvfølgelig bilder fra Twilight.. hvorfor digger alle vampyrgutten? Har dere sett ulvegutten (ja er helt noob på filmen)?? Vil heller ha en varm, tan, muskuløs mann enn en kald, bleik og tynn mann..

Må sitere Plyo fra en annen tråd "Six-pack on a skinny guy is like big boobs on a fat chick.. It doesn't count!"

Har lurt på det samme selv... Min mening er hvert fall at jeg må da kunne sitte behagelig på fanget til gutta uten å føle at jeg brekker alle bena i kroppen deres!

I tillegg er jeg nok en av de jentene som mener at mannen skal være stor og beskyttende :wub: Samtidig som jeg selv skal være sterk og selvstendig da, så...

Så lenge jeg ikke er sterkere eller større enn gutten (og da snakker vi så klart i muskler og ikke fett..) så er det bra :D

Annonse

Tenker at det på innsiden og hvordan en person oppfører seg, har mere påvirkning på min dømmekraft om jeg skulle lett etter en partner... Hadde jeg kun vært ute etter en og leke med hadde selvsagt kun det ytre telt, og da er det lite som slår ei fitness dame! :)

Tenker at det på innsiden og hvordan en person oppfører seg, har mere påvirkning på min dømmekraft om jeg skulle lett etter en partner... Hadde jeg kun vært ute etter en og leke med hadde selvsagt kun det ytre telt, og da er det lite som slår ei fitness dame! :)

Jeg er også ute etter det indre, men det er vel liten vits i å fornekte at tiltrekning har mye å si frem til man begynner å snakke sammen. Det er klart...om man møter noen gjennom venneer og kun ser etter vennskap i en person, så kan det bli mer, men normalt har jo det ytre veldig mye å si for første tiltrekning. I hvert fall for meg.

Jeg er også ute etter det indre, men det er vel liten vits i å fornekte at tiltrekning har mye å si frem til man begynner å snakke sammen. Det er klart...om man møter noen gjennom venneer og kun ser etter vennskap i en person, så kan det bli mer, men normalt har jo det ytre veldig mye å si for første tiltrekning. I hvert fall for meg.

Den er jeg helt med på!

Selvfølgelig bilder fra Twilight.. hvorfor digger alle vampyrgutten? Har dere sett ulvegutten (ja er helt noob på filmen)?? Vil heller ha en varm, tan, muskuløs mann enn en kald, bleik og tynn mann..

Må sitere Plyo fra en annen tråd "Six-pack on a skinny guy is like big boobs on a fat chick.. It doesn't count!"

enig. oppstyret rundt robert pattinson er helt utrolig. taylor lautner, "ulvegutten" er 10000 ganger heitere. så hva skjer med kroppsideealene ja? vampyrene ser jo bleke, tynne og dopa ut. sexy what?

Gjest Brukernavn

For et kontroversielt og evigvarende tema.

Nå skal jeg ta på meg en litt provoserende rolle for å forhåpentligvis åpne til litt flere perspektiv. Det eneste jeg reagerer på når det gjelder kroppsidealer, er den gruppementaliteten som fort oppstår på dette forumet.

Jeg har ikke lyst til å henge ut noen med å komme med direkte eksempler. Men det hender jeg ser slike kommentarer:

Marisa_Miller_Victorias_Secret_2009_B.jpg

ÆSJ! FÅ DEG LITT FETT PÅ KROPPEN, SKJELETT!

Og at sånne kommentarer er "Ok" eller godtatt av majoriteten på forumet er veldig synd. Det å komme med nedlatende kommentarer på et utseende er rett og slett trist, uansett hvordan en person ser ut.

Her er et eksempel på kommentarer som IKKE er godtatt:

Skinny-Fat1.jpg

ÆSJ! SLANK AV DEG DET FETTET FATTY!

I all hovedsak er det ingenting som skiller de to kommentarene, begge er nedlatende. Du kan diskutere at kommentar nummer 2 vil motivere for fettredusering. Det er her man tar feil, baserer man utseende sitt i så stor grad på hva andre mennesker mener og synes vil du aldri være fornøyd er hele grunnlaget for å "endre" kroppen feil og vedkommende vil få store problemer med å bli fornøyd, uansett hvordan vedkommende ender opp. Du kan også diskutere at kommentar nummer 1 vil motivere for en mer "sunn helse", men her tar du feil da utseende ikke er god faktor for å avgjøre helse-status. Det er er forskjell på underernæring og lav fettprosent - en person kan ha 10kg fett sammen med 30kg muskler og se hva majoriteten kaller "sunn" og en person kan ha 10kg fett sammen med 20kg muskler og se "tynn" ut. Vanligvis trekker folk konklusjoner basert på ting dem egentlig ikke har peiling på.

Folk har forskjellige idealer, det er mange som lever med kropp nr.2 og er fornøyd med det, hvorfor skulle dem ikke være det? <insert urelevant personlig kritisk mening her>. Det er også flere som lever med kropp nr.1 og er fornøyd med det, hvorfor skulle dem ikke være det? <insert urelevant personlig kritisk mening her>. Poenget mitt er at det å prakke på sine egne idealer på hvordan mennesker skal se ut ikke er noe bedre enn om du kaller en ekkel fordi personen er overvektig eller undervektig.

Det er selvsagt kjempeflott å si hva man mener, men man kan spare seg for nedlatende kommentarer, da du ikke aner om det sitter en der ute og føler seg litt mer usikker fordi du nettopp sa at kroppen hennes var stygg.

Idealer er fint og flott, så fremt det er sunne og gode idealer, idealer som helst skal kunne oppnås uten å måtte være fulltids bodybuilder. Men dette innser de fleste, etter et par år med trening, eller et par uker med lesing, læring, refleksjon osv osv

Edit: Om du først skal innta en ovenfra-og-ned holdning, så kan du begrunne det du skriver, og ikke bare komme med en nedsettende kommentar.

Vegard - moderator

Annonse

Gjest Brukernavn

Det er så utrolig mye feil, og ignoranse i det avsnittet her, som jeg selv ikke orker å ta tak i, dog vil jeg at folk skal bli obs på at selv om dette virker relativt smart, så er det helt bak mål.

Synd du ikke orker ta tak hva du kaller ignoranse, det er ikke alltid jeg heller gjør det. Men når jeg først kommenterer på et innlegg pleier jeg å utdype meningen min slik at personen forstår hva jeg snakker om, spesielt om jeg synes det er helt bak mål ;)

Synd du ikke orker ta tak hva du kaller ignoranse, det er ikke alltid jeg heller gjør det. Men når jeg først kommenterer på et innlegg pleier jeg å utdype meningen min slik at personen forstår hva jeg snakker om, spesielt om jeg synes det er helt bak mål ;)

Noen få ganger, liker jeg å la andre få vurdere ting selv. Derimot syntes jeg det var viktig å forklare at det utsagnet jeg siterte, rett og slett er helt bak mål :ninja:

Noen få ganger, liker jeg å la andre få vurdere ting selv. Derimot syntes jeg det var viktig å forklare at det utsagnet jeg siterte, rett og slett er helt bak mål :ninja:

Du forklarte jo ikke at utsagnet du siterte var hel bak mål. Du konstaterte at du mente det var helt bak mål, uten å si noe som helst om hvorfor.

Kroppsideal, smocksideal. TOMMY LEE ER HOT uansett :p Det har mye å si at Tommy Lee har heit kropp fordi det faktisk er kroppen til fø**ngs Tommy Lee! Om noen er attraktive har så mye mer enn bare den fysiske kroppen å gjøre! Samme med han Twilightfyren, han er jo ikke attraktiv for mange PGA kroppen.. Det er forskjell på idol og kroppsideal. Hvis man synes noen er tøffekuleheite er det vel ikke utelukkende pga kroppsfasongen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...