Gå til innhold

Ned i vekt - trenger sårt litt oppstartshjelp


Anbefalte innlegg

Jeg handler på Rema, men paprika og gulerøtter er noe av det jeg sliter mest med, spesiellt gulerøttene! Løk og purre er bannlyst her i heimen(allergi) hehe

Det er STOOOR forskjell på gulrøtter.

De i gule poser holder minst dobbelt så lenge som de i plastbeger. De i plastbeger ser dobbelt så gode ut, men er også dobbelt så dyre ( ca ) og de blir fort myke. tror emballasjen har mye å si på grønnsaker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man seriøst fryse eggeplommene?:D Ooooh, jeg skal såå starte å være gnien altså.

Alt nesten kan fryses.

Fryser alltid:

- den siste ostebiten, som ingen har lyst på

- den siste skinkeskiven, som ingen har lyst på

- melkekartongen som er gått ut på dato.

Avogtil rydder vi i frysen ( les: har dårlig råd. ) Roter man da i frysen, har man alt man trenger tilgjengelig.

Seriøst - aldri vært borti mat som ikke tåler fryse tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg rakk redigere da.

Rart egentlig, hvordan folk fokuserer på at " det skal du ikke gjøre, for det klarer du aldri holde deg til over tid "

For meg er det stikk motsatt. Å styre unna poteter, ris, pasta osv gjør det LETTERE for meg å hele tiden ha fokus på at jeg må passe på hva jeg spiser, og i hvilke mengder.

For - jeg kan jo ikke gå tilbake til " det gamle " . Det er hele påenget. Det gamle opplegget gjorde meg fet, uopplagt og daff.

Gjør du det du alltid har gjort, får du det du alltid har fått.

Jeg synes sånne "avholds"-greier er slitsomme greier psykisk. Det man ikke får, vil man gjerne ha. Jeg tror at om jeg til og med hadde fått forbud mot å spise gulrøtter - som jeg ikke er spesielt glad i - så hadde jeg begynt å crave det etter en stund bare fordi jeg ikke hadde lov til å spise det.

MEN, enkelte klare regler er greit å sette for seg selv. Eksempelvis INGEN søtsaker eller snacks midt i uka. Hvis man har hatt for vane å ta seg en sjokkis nå og da, enda det er snakk om en Eventyrsjokolade til dessert etter lunsjen, så vil det være gunstig å kutte det ut. Sånne ting mener jeg er mulig å holde til over tid.

Edit: Skal lett begynne å fryse eggeplommene. Kanskje jeg skal bake kake en dag. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånne "avholds"-greier er slitsomme greier psykisk. Det man ikke får, vil man gjerne ha. Jeg tror at om jeg til og med hadde fått forbud mot å spise gulrøtter - som jeg ikke er spesielt glad i - så hadde jeg begynt å crave det etter en stund bare fordi jeg ikke hadde lov til å spise det.

MEN, enkelte klare regler er greit å sette for seg selv. Eksempelvis INGEN søtsaker eller snacks midt i uka. Hvis man har hatt for vane å ta seg en sjokkis nå og da, enda det er snakk om en Eventyrsjokolade til dessert etter lunsjen, så vil det være gunstig å kutte det ut. Sånne ting mener jeg er mulig å holde til over tid.

Edit: Skal lett begynne å fryse eggeplommene. Kanskje jeg skal bake kake en dag. :p

Sånn har jeg det også. Forteller jeg meg selv at jeg IKKE kan ha en ting, da vil jeg i hvert fall ha det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som iallefall er helt sikkert, man klarer ALDRI I VERDEN å gå ned i vekt, om man ikke klarer utfordre seg sjøl. Hva utfordringene er, om det er ekstreme treningsmengder, sulting på hverdager, unngå enkelte matvarer eller annet, så må man gjøre NOE enndringer for å komme videre. For gjør man som man alltid har gjort, får man det man alltid har fått. Forbedring krever forandring, og forandring ER smertefullt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...