Gå til innhold

Pusteteknikk


Andyman90

Anbefalte innlegg

Har vel noe med at trykket forplanter seg til resten av kroppen og , kanskje det er noe der? Prøv ihvertfall å ta noen korte "minipust" innimellom, så får du mer luft i systemet og burde holde ut lengre?

Skal prøve det neste gang :) Jeg tror faktisk jeg har forsøkt dette tidligere ved bulgarsk utfall, men usikker på hvor "gjennomført" og "gjennomtenkt" det var (tror det var mest på impuls).:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke helt hvor dere er uenige, han holder nå godt på trykket fra han plukker opp stanga og setter seg ned, men så blir det jo muligens litt tungt og da lager man jo litt lyd?:)

Umulig å lage den lyden uten å slippe ut noe luft. Jeg mener at det å presse noe luft ut (typ "kiai" fra kampsport, eller som i videoen over) ikke ødelegger spennet/trykket; Tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokov utfører en valsalva under dette løftet, so no argument here :) En del av Valsalva er at trykket holdes inne ved å fullstendig begrense luftveien i svelget. Gryntet på slutten skyldes akkurat denne begrensningen når litt luft kommmer ut i et delvis pust. Dette lille utpustet gir en økning i trykket. Det er fortsatt en Valsalva, grynting er tillatt ;)

Dette er noe helt annet enn "pust inn på vei ned og pust ut på vei opp"-tipset som noen bruker. Hvis du bevisst puster ut så vil du miste trykk i motsetning til hvis du prøver å holde lufta/trykket inne og grynter eller kauker litt på slutten av løftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...