Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med å finne noe sunt å spise til lunsj på skolen. Kantina er ordentlig dårlig,uten noe særlig spiselig overhode. Salaten er gammel og vassen, og rundstykkene svette og ekle., Mat hjemmefra blir fort varmt og ekkelt, og er lite fristende å spise når det nærmer seg lunsj tid på skolen.

Tidligere har jeg pleid å gå i matbutikken rett over veien for skolen, og kjøpt en yoghurt eller noe, men nå som jeg har funnet ut at jeg er melkeintolerang har jeg virkelig problemer med å finne noe å spise. Går ofte hele 7-8 timer uten mat, noe som selvfølgelig virkelig ikke er sunt. Noen som har noen ideer? Hvis dere stopper innom butikken for å ta med dere lunsj, hva pleier dere å velge da?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26272-sunn-lunsj-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wraps, varier litt hvor mange kalorier det er i selve 'wrappen', men det blir ca. 200 kalorier per wrap:love:

- 1 sammalt hvete wrap

- 1/4 avocado

- litt kylling, eller annet kjøtt

- en håndfull salat eller spinat

- strimlet agurk

Veldig sunt og godt! Redder skoledagen min, ahahha. Jeg pleier som regel å ha to wraps, fordi jeg alltid blir så sulten:whistle::p

Vet ikke helt hvilke preferanser du har for hva som er "sunt", men jeg kan jo prøve meg med et par forslag..

Hva med å bake grove horn med et eller annet fyll du liker? Hvis du lager en stor porsjon så kan du oppbevare dem i fryseren og ta opp så mange du vil ha med på skolen om morgenen. Da tiner de i løpet av dagen, sånn ca akkurat i tide til lunsjpause ;) Kan f.eks. fylles med skinke/kyllingpålegg + pesto, eller litt tomatsaus + karbonadedeig.

Havregrøt, som jeg ser er nevt ovenfor, er også lett å ta med hjemmefra, og dessuten myyye billigere. Har du prøvd å lage omelett med grønnsaker eller annet fyll? Tror det skulle holde seg ganske greit uten å bli ekkelt.

Forslag til mat du kan kjøpe:

Salat + evt grovt rundstykke

Knekkebrød eller lomper + f.eks. kjøttpålegg, fiskepålegg, grønnsaker, frukt, ost el.

Annonse

Wraps, varier litt hvor mange kalorier det er i selve 'wrappen', men det blir ca. 200 kalorier per wrap:love:

- 1 sammalt hvete wrap

- 1/4 avocado

- litt kylling, eller annet kjøtt

- en håndfull salat eller spinat

- strimlet agurk

Veldig sunt og godt! Redder skoledagen min, ahahha. Jeg pleier som regel å ha to wraps, fordi jeg alltid blir så sulten:whistle::p

Hørtes veldig godt ut! Men jeg lurer på hvordan du får til at det skal være rundt 200kcal i hver wrap?

Fullkornswrapene, kun lefsa, fra santa Maria/Old el paso osv inneholder jo alene rundt 200kcal?

Hørtes veldig godt ut! Men jeg lurer på hvordan du får til at det skal være rundt 200kcal i hver wrap?

Fullkornswrapene, kun lefsa, fra santa Maria/Old el paso osv inneholder jo alene rundt 200kcal?

Fullkornswrappene trodde jeg var fra 120-160 kalorier, er du sikker på at du ikke har sett på pr.100g??o_O

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...