Gå til innhold

Blåmerker på blåmerker.. hjelp


Felicie

Anbefalte innlegg

Heihei! Asså.. nå har det vært sånn i flere måneder og det blir bare verre og verre. Etterhvert (og underveis) i hver økt med markløft får jeg illende smerter hver gang stanga er nær leggene. Enten treffer den et tidligere blåmerke eller så lager den garantert noen nye.. Leggene mine ser ikke ut og det gjør ganske vondt når jeg kommer nær dem. Det går forsåvidt greit til hverdags, men gjør vondt når jeg trener markløft (fordi stangen toucher leggene) og kommer ikke til å se pent ut når bikini-sesongen ankommer (joda, lenge til osv, men markløft er og blir i programmet). Så spørsmålet er: Hva er galt med meg og hva skal jeg gjøre for å unngå dette?

Nå skal det sies at jeg får blåmerker veldig litt. Kan gå med treningsbagen dunkende inn til låret i 5 min og ende opp med blåmerke på siden av låret liksom.. men noe må jeg da kunne gjøre for å bedre tilstanden en smule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.gmax.no/produkt/127971(BC_2)/2xu-compression-calf-guard/?gclid=CKDGxOXe-7oCFUtP3godIV8AAw

Jeg hadde også problemer med blåmerker... Var da jeg gikk over til å bruke tights på leg day ;) Prøv fotballsokker også

Jeg bruker treningstights allerede. Skal jeg ha slike over? Må se maks dumt ut :p Men kanskje jeg må lide for skjønnheten i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker treningstights allerede. Skal jeg ha slike over? Må se maks dumt ut :p Men kanskje jeg må lide for skjønnheten i dette tilfellet?

Hvis du bruker fotballstrømper eller liknende vil det nok hjelpe litt, og ingen legger merke til det uansett.. 3 sett markløft tar kanskje 10 min(?) ta de av etterpå så slipper du føle deg dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slår den ikke i leggene, men jeg "drar" den på en måte langs leggen så den såvidt toucher. Som sagt - huden min er ekstremt sensitiv.

Da kan du kikke litt på teknikken så du ikke drar den langs leggen. Jeg har aldri i mitt liv hatt et eneste sår på leggen etter mark, men ser andre på gymmet som regelrett blør (noe som er fuckings disgusting da de på ingen måte ser ut til å la seg påvirke av dette. Resten av oss vil ikke ha andre sitt dna, blod og gørr på stanga) Anyhow. Det er som regel alltid for at de starter med rumpa for lavt slik at de drar stanga opp etter leggene og ikke drar den rett opp og føttene naturlig flytter seg i løftet fra en litt foroverlent vinkel på leggen til en mer vertikal underveis.

Beklager digresjonen om DNA m.m, men er lei av å antibac`e andre sitt blod, bør være en selvfølge, endre teknikk eller ta på strømper og i verste fall leggskinn ;)

Uansett, lykke til så du slipper å se ut som en dalmatiner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kikke litt på teknikken så du ikke drar den langs leggen. Jeg har aldri i mitt liv hatt et eneste sår på leggen etter mark, men ser andre på gymmet som regelrett blør (noe som er fuckings disgusting da de på ingen måte ser ut til å la seg påvirke av dette. Resten av oss vil ikke ha andre sitt dna, blod og gørr på stanga) Anyhow. Det er som regel alltid for at de starter med rumpa for lavt slik at de drar stanga opp etter leggene og ikke drar den rett opp og føttene naturlig flytter seg i løftet fra en litt foroverlent vinkel på leggen til en mer vertikal underveis.

Beklager digresjonen om DNA m.m, men er lei av å antibac`e andre sitt blod, bør være en selvfølge, endre teknikk eller ta på strømper og i verste fall leggskinn ;)

Uansett, lykke til så du slipper å se ut som en dalmatiner ;)

Takk takk. Får terpe på teknikk som du sier. Må igjen legge til at jeg har over-sensitiv hud og at du, med din teknikk, også muligens ville fått sår om du hadde hatt min hud. Forstår foresten godt det med blodet.. æsj. Jeg bruker alltid tights, men har aldri blødd, får bare blåmerker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Får terpe på teknikk som du sier. Må igjen legge til at jeg har over-sensitiv hud og at du, med din teknikk, også muligens ville fått sår om du hadde hatt min hud. Forstår foresten godt det med blodet.. æsj. Jeg bruker alltid tights, men har aldri blødd, får bare blåmerker

Du må ikke ta det som direkte rettet mot deg, men er noe jeg har irritert meg over lenge så kom bare. Men terp slik at du ikke er borti leggen, det hjelper i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ta det som direkte rettet mot deg, men er noe jeg har irritert meg over lenge så kom bare. Men terp slik at du ikke er borti leggen, det hjelper i alle fall :)

Will do. Takk for svar (y) Du får ønske deg litt mer antibac til jul eller kjøpe leggbeskyttere til synderne på senteret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...