simon2013 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hei, jeg er en gutt på 14 år og vil få større armer og blodårer i armene. Jeg har trent styrke i et halvt år men tok en pause en måned grunnet fotballtreninger og skole arbeid. Nå har jeg tenkt å begynne på igjen og vil ha noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrk0 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Sats først på å lær deg baseøvelsene godt med god teknikk og bygg solid grunnstyrke. Ikke bli en bicepcurl bro som dedikerer en hel dag for armer:D Blodårer og slikt kommer frem ved veldig lav fett% og gener har mye å si. John Martin Fredriksen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simon2013 Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Hva er baseøvelsene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myr Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hvis skolearbeid for en 14-åring er et hinder for å ha kontinuitet i treningen, så bør du skjerpe deg hvis du vil ha resultater ihvertfall Noen er heldige med blodårer fra naturens side. Men man må ta det man har og de vises bedre desto lavere fett% du har. Og ettersom du ikke vet hva baseøvelser er engang, så kan du google styrketrening for nybegynnere. Flott artikkel fra fitnessbloggen du bør lese og forstå først som sist. Tiwas, Therese, Broseidon og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiz Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Baseøvelser er regnet for å være de viktigste øvelsene i et styrkeprogram. Disse øvelsene er effektive fordi de tar for seg flere muskelgrupper av gangen og man kan bruke mindre tid på å få trent hele kroppen. Gjør deg kjent med disse øvelsene: knebøy, markløft, benkpress, militærpress og chins. På grunn av alderen din er det viktig ta det rolig og konsentrere seg om riktig teknikk i starten. My 2 cents Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hei, jeg er en gutt på 14 år og vil få større armer og blodårer i armene. Bare så det er sagt; du HAR etter aller største sannsynlighet allerede blodårer i armene... Jerry V, vulpes lagopus, Lena Ludvigsen og 6 andre 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg går mot strømmen og påstår at knebøy, benkpress og markløft ikke er de beste øvelsene for å få blodårer på biceps. Chinups eller pullups holder heller ikke. Bicepscurl med 5-15 reps med progresjon i vekt over tid er trolig det beste for ren bicepsstørrelse og blodårer. Ta pullups eller chinups i tillegg som ren styrkeøvelse, gjerne på en annen dag enn biceps. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Martin Fredriksen Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg går mot strømmen og påstår at knebøy, benkpress og markløft ikke er de beste øvelsene for å få blodårer på biceps. Chinups eller pullups holder heller ikke. Bicepscurl med 5-15 reps med progresjon i vekt over tid er trolig det beste for ren bicepsstørrelse og blodårer. Ta pullups eller chinups i tillegg som ren styrkeøvelse, gjerne på en annen dag enn biceps. Skal armene bli større uten at resten av kroppen vokser? Flerleddsøvelser + ekstra bicepsarbeid (merk: ekstra betyr ikke en egen bicepsdag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sagstein Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Anbefaler at du følger rådene over og trener hele kroppen. Men hvis du kun vil fokusere på armene så anbefaler jeg at du trener benkpress og chins. Benkpress er en såkalt baseøvelse hvor du hovedsakelig trener triceps (armstrekker) og bryst. Chins er også en baseøvelse der du hovedsakelig trener biceps (armbøyer) og rygg (bredde). Vil du ha store armer holder det ikke å bare trene biceps da triceps utgjør en stor del av armens tykkelse. Med disse to øvelsene så får du trent strandmusklene skikkelig:) Grunnen til at folk anbefaler deg å trene hele kroppen er at det kan se usymmetrisk ut hvis du kun trener overkroppen. Men det skal veldig mye trening til for å bli stor, og du vil nok merke det om overkroppen begynner å bli altfor stor i forhold til beina. http://fitnessbloggen.no/ovelser/benkpress-med-stang/ http://fitnessbloggen.no/ovelser/chins/ Hvis du ikke greier chins, så ta denne øvelsen i stedet til du er sterk nok: http://fitnessbloggen.no/ovelser/nedtrekk-momvendt-grep/ Anbefalt lesing hvis du vil gå all-in og trene hele kroppen: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Skal armene bli større uten at resten av kroppen vokser? Flerleddsøvelser + ekstra bicepsarbeid (merk: ekstra betyr ikke en egen bicepsdag) Vi er enige om at flerleddsøvelser er bra og at ekstra bicepsarbeid er en stor fordel om man ønsker å få store biceps. John Martin Fredriksen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.